Başarılı kadınlar

Kategori

Bir daha dünyaya gelsem, kuaför olarak gelmek isterdim diyen, 27 senedir kozmetik sektöründe olan Engin Grup CEO’su Müslime Duğraç ile birlikteyiz. 

Estetica: Sizi tanıyabilir miyiz?

Müslime Duğraç: 1990 yılında Uludağ Üniversitesi İşletme Bölümü’den mezun oldum. İş hayatıma Azim Pazarlama’da muhasebe uzmanı olarak başladım. 7 ay sonra finans müdürü oldum. 9 sene Azim Pazarlama’da çalıştım. 27 yıldır kozmetik sektöründeyim. 2006 yılında Yöntem Kozmetik A.Ş.’nin Genel Müdürü oldum. 1999 yılında şirketin 10 milyon dolar cirosu vardı. Şu anda 300 milyon dolarlık bir hacim var. 2006’da 400 kişi çalışıyordu. Şu an yurtdışı operasyonları dahil 3 bin kişi çalışıyor.

2011 yılında Wella Professionals Türkiye operasyonunu satın aldık. 80 ülkede distribütöre devretmişlerdi işi biz de o ülkelerin arasındaydık. 2013’de Yöntem Kozmetik’de Grup Genel Müdürü olarak, Wella Professionals markasından sorumluydum. 5 yılda ciroyu iki katına çıkardık.

Estetica: 27 yıl önce bir kadın olarak profesyonel iş hayatına başlamak nasıl bir deneyimdi?

Müslime Duğraç: MM Grubun Genel Müdürü, Yöntem Kozmetik’in Genel Müdürü kadın. Yönetim kadromuz genellikle kadınlardan oluşuyor. Türkiye’de şirketin yüzde 75’i kadın, yüzde 25’i erkek.

Estetica: Kuaförlük sektöründe çoğunluk olarak erkeklerin faaliyet gösterip, kadınlara hizmet ettiği bir sektör. Firmaların üst düzey yöneticileri de genellikle kadınlar. Kadınlar kuaförlere hizmet veriyor. Bununla ilgili bir zorluk var mı?

Müslime Duğraç: Avantaj var bence. Kadınlar bir şey sunduklarında erkekler daha zor reddedebiliyorlar. Ben tarzımdan dolayı kuaförlere daha çok uyum sağladım.

Estetica: Kuaför salonlarında neler daha iyi olabilirdi?

Müslime Duğraç: Kuaföre gittiğim zaman vakit geçirirken rahat olmayı seviyorum. Gittiğim mekan ne kadar konforluysa hizmet aldığım servisler artabiliyor. Başarılı olan kuaförler müşterisine keyifli bir ortam sunuyor.

Estetica: Kuaför salonlarında en sevmediğiniz şey nedir?

Müslime Duğraç: Patronun ekibi ile yüksek ses ile konuşması. Bazen şahit oluyorum ve doğru bulmuyorum.

Estetica: Sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Müslime Duğraç: 1990 yılından beri kuaförlük sektöründe çok değişim var. Salonların standartları çok farklılaştı. Salonlarda konfor alanları oluşmaya başladı. Saçımı kısa kestirecek yetenekli kuaför bulmakta zorlanıyordum. Şu anda herkes trendi yakalama peşinde. Sektöre ilk girdiğimde 2011 yılında salonları ziyaret etmeye başladık. Kuaförlere Wella Professionals olarak siz neyi bekliyorsunuz bizden diye sorduğumuzda kişisel gelişimden mesleki gelişime kadar eğitim istiyorlardı. Eğitim ekibimiz için eleman yetiştirmek çok zor. Eğitimcinin eğitiminde zorluk çekiyoruz. Bir de salonlara eğitim verirken dikkatlerini çekebilmek çok önemli. Eğlenceli bir şeyler yapıyor olmamız gerekiyor. Sektördeki genç kuaförlere ingilizce öğrenmelerini tavsiye ediyorum. Dünyaya açılıyor olmak önemli.

Estetica: Kuaförlük deyince aklınıza neler geliyor?

Müslime Duğraç: Ticari olarak o kadar kolay bir iş değil. Sektörün çok handikapı var. İkna etmek zor. Tahsilat çok zor yapılıyor. Sektörde rekabet çok fazla. Ekibin yaptığı bir hata tercih edilmeme sebebiniz olabiliyor. Aynı zamanda çok eğlenceli, tutkulu, samimi bir sektör. Salonlarda kendimi rahat hissediyorum.

Bir daha dünyaya gelsem kuaför olarak gelirdim. Vaktim olduğunda kesim eğitimi almak istiyorum. Kuaförlük dünyanın en güzel mesleği.

Detaylar Estetica Dergisi Sonbahar Sayısı’nda…

Önerilenler

Benzer İçerikler