Yönetim Danışmanlığı 2016

Yönetim Danışmanlığı 2016

L’Oréal Professionnel bünyesindeki Yönetim Danışmanlığı bölümü, Salon Expert salonlarının gelişimi için sınır tanımıyor. İşte Yönetim Danışmanlığı bölümü ile ilgili Estetica Dergisi'nin yapmış olduğu röportajlardan özetler:

Estetica: Yönetim Danışmanlığı hakkında neler söyleyeceksiniz? Kuaförlere nasıl bir katkı sunuyor?

Nergiz Tayalı : ‘Yönetim Danışmanlığı’ 15 yılı aşkın bir süredir L’Oréal Professionnel ile çalışan kuaförlerimizle beraber, salon işletmeciliği konularında destek veren bir departmandır.

2015 yılından bu yana ise sadece Salon Expert projesine dâhil olan salonlara hizmet vermektedir. Biz salonları büyüterek büyümeyi hedefleyen bir markayız ve bunu sadece ticari anlaşmalar ile değil, salonların her anlamda büyüme ve gelişimine katkıda bulunacak stratejilerin, o işletmeye özel geliştirilmesi ile mümkün olduğuna inanıyoruz.

Estetica: Danışmanlık Sistem ve Performans Değerlendirmesi hakkında ise Filiz Altıok Gülnar bilgi verdi. 

Filiz Altıok Gülnar: Salona özel danışmanlık yapabilmek ve gelişim programlarını belirleyebilmek için salonların adetsel performanslarını analiz edebilmek, salonun güçlü ve gelişime açık yönlerini servis bazında belirleyebilmek çok önemli.

Bu analizi yapabilmek için sektörün nabzını tuttuğumuz genel bir ortalamaya ihtiyaç var. 15 yıl önce 10 salon ile başlayıp bugün yaklaşık 100 salon ile devam ettirdiğimiz bir performans panelimiz var. Bu panel bizimle aylık adetsel performansını paylaşan salonlarımızın verilerinden ulaştığımız bir ortalama veriyor. Bu şekilde çalıştığımız salonları yıllara ve aylara göre karşılaştırabileceğimiz değerli bir verimiz oluyor.  

Estetica: Aslında sistem bir birbiriyle çok bağlantılı. Performans değerlendirmenin ardından hedef belirleme geliyor. Bu nedenle salon için eğitimler önem taşıyor. Bu konuda Mehmet Ömer Kitka bilgi veriyor.

Mehmet Ömer Kitka: Performans değerlendirmeleri sonrasında belirlediğimiz hedeflere ve başarıya ulaşmanın en önemli şartı ekipleri de tamamen olayın içine katmak ve motive edebilmektir.

Bir zincir en zayıf halkası kadar güçlüdür. Dolayısıyla,  L’Oréal Professionnel ve salon yöneticileri arasındaki bu iş ortaklığını ve birlikte bir hedefe koşuluyor olmasını sadece salon yöneticileri ile değil tüm salon çalışanları arkadaşlarımız ile de paylaşıyoruz.

İşte ‘salona özel eğimler’ bu ortak çalışma için temel taşlarımızdan biri oluyor.

Estetica: Salon Emotion aslında mükemmel bir müşteri deneyimi projesi ki bunu modern alışveriş dünyasında görme imkânı var. Salonlardaki uygulamasını ise bize Yönetim Danışmanı Emre Kaya anlatıyor.

Emre Kaya: L’Oréal Professionnel olarak,  2015 yılında Türkiye’de uygulamaya başladığımız Salon Emotion projesi ile salonları 360 derecelik bir değişime davet ediyoruz. Salonları hem dekorasyon hem de iletişim ve servis kalitesi ile bir bütün olarak yukarıya çekmek projenin temel hedefi.

Projenin ana mottosu müşterilerin salonda geçirdikleri süreyi “Onları büyüleyen duygusal bir yolculuk.” haline getirmek. Müşterilerin en temel ihtiyaç ve isteklerine inilerek inşa edilen bu projenin en temel unsuru ‘şımartmak’. Şımartılmayı ve kendilerini özel hissetmeyi bekleyen müşterilere salonlarda unutamayacağı bir deneyim yaşatabilmek hedefimiz. Bu inançla yola çıkarak yapılan çalışmalar, salonun vitrininden uğurlamaya, 7 adımdan oluşan bir duygu yolculuğu olduğunu ve her bir adımda tekrar tekrar müşteriyi büyüleme imkânı yakalayabileceğimiz gerçeğini ortaya koyuyor. 

Estetica: Konuya ilişkin Hakan Köse’nin görüşlerini istedik.

Hakan Köse: L’Oréal Professionnel'in Yönetim Danışmanlığı bölümünün ülkemizdeki kuaför salonlarının doğru işletilmesine ilişkin yaptığı katkıyı sadece konu başlığı ile ifade edersek haksızlık yapmış oluruz. Zira ‘doğru’nun pek çok halini, değişik bakış açıları ile konusunda uzmanlaşmış, fark yaratan isimleri bir araya getirmek aslında çok önemli bir adımı teşkil ediyor ama bu adım meslektaşlarımızın katılımıyla dev bir harekete dönüşebilir.

Elbette başta mesleğimin, sonrasında ise Hakan Köse olarak hayatın bana kattığı ne varsa bunları büyük bir iştahla paylaşmak ve bu projede var olmak beni hem çok heyecanlandırıyor hem de mutlu ediyor. Salon Expert projesinde ben Hakan Köse olarak ve birlikte çalıştığım iletişim uzmanlarının değerli L’Oréal Professionnel ekibinin katkılarıyla farklı bir bakış açısı yakalamak adına ilgi çekeceğini umduğum bir içerik oluşturduk.

Konuyla ilgili ayrıntılı bütün bilgiler ve röportajların tamamı Estetica Dergisi Mart-Nisan sayısında…

 hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975