fbpx

Salonlarda logo kullanımı

Kategori

Salonlara özel tasarım çözümleri sunan Altıpatlar Mimarlık'tan “salonlarda logo kullanımı ve müşteri ilişkisi”:

Kurumsal kimlik, pazarlamada bir kurumun görünen yüzüne verilen isimdir. Kurumun kendini ifade etme şeklidir. Bu ifade belli sınırları çizilmiş ve genellikle değişmez bir ifadedir.

Markayı anımsatacak olan bu tip bir çalışmanın, iyi uygulanması halinde müşterileriniz nezdinde sadakate dayalı bir ilişki yaratabilir.

Öyle ki bir markanızı oluşturan bir  kimliğin tasarımı, içindeki logo'dan mağaza içi dizayna, personelin giyim kuşamından araç üstü giydirmeye, dış cephe çalışmasından ,tabelaya, ambalaj dizaynından web sitesine ve dergi röportajlarına kadar her şeyin ne ölçülerde ve nasıl kullanılacağının belirleyicisidir.

Markalarını öncelikle reklamlarından başlayan bir etapla müşterilerine ulaştırmaya çalışan salonlar, arkasından salonlarının dış cephelerinden, giriş karşılama alanlarına, oradan da salon içi tasarımlarına taşımalılar. Bu şekilde müşterisi gözünde oluşturduğu imajını,  salona geldiğinde de devam ettirebilirler.

Salona ilk defa gelecek müşteriler ya da sizi tanımak isteyen müşterileriz için dışarıdan oluşturabileceğiniz çekim gücünüz ya da farklılığınız,  logonuzun cephenizdeki yansımasıyla ilk etapta başlayacaktır. Cephenizde oluşturacağınız çizgi, hareket, görsel ya da farklılık sizin kimliğinizi yansıtacaktır. Cephedeki kalabalık, görsel kirlilik ya da standart uygulamalarınız, sizin yapınızı sergileyecektir. Salonunuzun cephesindeki her hareketiniz sizin dışarıya söylediğiniz sözünüzdür. Cepheniz nasıl saç kestiğinizi, nasıl servis verdiğinizi, müşterinize olan bakışınızı da ifade eder.

 

Cepheniz sadece tabelanız ve logonuzdan ibaret değildir.  Giriş alanındaki müşteri karşılama alanınızdan, stant yapınıza, ışıklandırmanızdan güler yüzlü duruşunuza kadar bir çok şeyi içerir. Mesela fonksiyonel bir banko tasarımınız, hem müşteriye dönük olmalı hem de etrafına o kadar mahrem olmalı. Beklemeleriniz hem rahat ve ferah olmalı hem de her zaman derli toplu kalmalı. Stantlarınız ürün satışını teşvik etmeli fakat bir o kadarda salonunuzun işlevinin önüne geçmemelidir. Bunların doğru uygulandığı yer ise sizin markanızın varlığını gösterdiği yerdir. Müşterilerinizin aklında giriş alanınızdaki logonuzla bu görüntüler kalacaktır.

Örneğin uzaktan takım elbiseli birine bakıldığında, sadece elbisenin rengi gözükür, yakına geldikçe elbisenin kesimini ve detaylarını görmeye başlarsanız. Dokunduğunuzda ise  kumaşın kalitesi ortaya çıkar. Yeni gelecek müşterilerinizin, sizin tanıması ve size katılması bu dokunuştan sonra başlayacaktır. Bu dokunuşun sürekliliği ve kalıcılığı , sizin salonunuza verdiğiniz değerin oluşturduğu, güveni yansıtacaktır. Bu güven, kaliteli bir duruşla, fonksiyonel bir tasarımlar ve salonunuzun şıklığı ile bağdaşacaktır.

 

Salonlarınızdaki ortak dil logonuzun salonlarınızdaki duruşuyla başlar:

İstikrarlı ve büyümeye dönük bir yapı, bu duruşun yeni salonlarınızda da devamlılığını isteyecektir. İşte bu noktada yeni salonlarınızdaki ortak dil logonuzun salonlarınızdaki duruşuyla başlar ve gördükleriyle akıllara kazınmaya devam eder.

Akıllara kazınma, kalite, ürün ve hizmet garantisini müşterinize vermekle birlikte, sektörünüzde ilk bakışta rakiplerinizden ayrılmanızı sağlar.

http://www.altipatlar.com
http://www.altipatlarmimarlik.blogspot.com

 

 

 

 

Önerilenler

Benzer İçerikler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz