Haber Dosyası: Pandemi, Kuaförlük & Markalar – Aveda

“Pandemi, Kuaförlük & Markalar” başlıklı haber dosyamızın ilk bölümünün konuğu Aveda Türkiye Marka Genel Müdürü Gökçe Kırtay.

Hairist: 2020, pandemi, salonların kapatılması ve etkileri hakkında düşüncelerinizi, büyüme-küçülme bilgileri ve bu dönemde sektör özelinde sağladığınız katkıları paylaşabilir misiniz?

Gökçe Kırtay: Pandemi tüm sektörlerle birlikte kuaförlük sektörünü de etkiledi ve bir müddet daha etkilemeye devam edecek gibi görünüyor. Bu süreç sektördeki pek çok orta ve küçük ölçekli işletmeyi olduğu gibi kuaförlük sektörünü de finansal olarak ciddi anlamda olumsuz etkilendi. 

Estee Lauder grubu olarak yaptırdığımız pazar araştırmaları ışığında, pandeminin etkisiyle ziyaretçi sayılarında %40 civarında düşüş olduğunu gördük. Bu durum hem salon sahipleri hem de işletme çalışanları için zorlukları ve yeni iş yapış şekillerini beraberinde getirdi. Bu değişikliklere Türkiye pazarında uzun zamandır ihtiyaç vardı. Ancak bunun genele yayıldığını ve tüm salonların sürece ayak uydurduğunu söylemek zor. Bu süreçte Aveda markası olarak beraber çalıştığımız salonlara ciddi finansal destekler verdik. Vade günlerimizi uzattık. Dönemsel ve kalıcı kampanyalar dahilinde beraber çalıştığımız salonların maliyetlerini düşürecek stratejilerle, sektörde uygulama başı maliyet, stok seviyeleri ve kârlılık anlamında sektör standartlarının üstünde dönüşler sağlayacak aksiyonlar aldık. Salonlar kapandıktan sonra tekrar açılmadan önce can suyu olsun diye, salonlarımıza bedelsiz boya gönderdik, tüm salon ekiplerine yüzlerce saat süren online eğitimler gerçekleştirdik. Salonların online serüvenine katılmak isteyenlere destek olduk. 

Türkiye’de gerçekleşen ilk dijital kongreyi hayata geçirdik. Salon bazında çalışarak salonların iş geliştirme projelerini hayata geçirdik ve burada en önemli farkımız firma olarak ticari yaklaşmayıp elimizden geldiğince esnaflık yapmaya çalıştık. Beraber yola çıktığımız kimseyi geride bırakmadık.

Hairist: Kuaför salonları ve sektör özelinde 2021’e bakışınız ve beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?

Gökçe Kırtay: 2021 yılında “ne yaparım?” diyen değil, yapan salonlar başarılı olacak. Açıkçası sektörü gözlemlediğimde bir tarafta duran ve “vah vah, tüh tüh” diyenler, diğer yanda da büyümek için aksiyon alanlar olduğunu gördüm. En önemlisi süreklilik; bunun önemini altını çizdiğimizde tüm salon sahibi dostlarımız buna katılıyor, ancak uygulamada sürekliliği sağlayabilenlerin sayısı sınırlı. Zor bir dönemden geçiyoruz. Ektiğiniz bir tohumun filizlenmesi bir süreç alabilir. Hemen vazgeçmeyin. Aşı sonrası  bile ekonominin ve sektörün geri gelmesi için global tahminler 2024 yılını gösteriyor ki bu da en iyi senaryo. Buna göre planlama yapmak  önemli. Ekonomik parametreleri takip etmek gerekli, bu konularda destek almak anlamlı olabilir.
Salon içinde detayları yakalayan kazanacak (tanzim teşhir, dekor, servis kalitesi, hatta telefonda ve online iletişim).
“Yeniliğe açığım,” deyip de kapalı olmadığınızdan emin olmalısınız. 

Hairist: Kuaför salonu sahiplerine, çalışanlarına önerileriniz nedir?

Gökçe Kırtay: “Aynı şeyleri yaparak farklı sonuçlar elde etme beklentisine delilik denir “ diyor Albert Einstein. Pandemi öncesi ve sonrasında hayatın değiştiğini ve değişeceğini kabul etmek gerekiyor. Önerilerimi şöyle sıralayabilirim:
1.  Kâr & Zarar tablosu hakimiyeti her zamankinden daha önemli.  Kangren oldu ise vücuda yayılmadan kesmek lazım.  Rasyonel davranabilmek ama bu aşamada bencil olmamak değerli.
2.  Verimlilik konusunda sadece randevu sistemini uygulamaya çalışmak yetmez. Verimliliği arttırmak için kişi başı servis verilen müşteri adedini de arttırmak gerekiyor. Bunun için salonlar yeni dünyanın tüketici odaklı olduğu gerçeğini göz önüne almalı ve buna göre stratejiler üretmeli. Bir yenilik yapmadan bir fark yaratmadan mış gibi yapan salonlar değil, yeniliğe emek koyan salonlar bu fırtınadan sonra büyüyor olacak.
3.  Tüm salonların online’a girmesi ve buradan başarı elde etmesi mümkün görünmüyor. Bu sürece doğru araştırma ve strateji ile başlamak gerekiyor, yoksa kuaför salonları sadece firmaların lojistik operasyonlarını yapar hale gelir. Burada da marka karması oldukça kritik çünkü pek çok durumda salonlara online site komisyonları, lojistik maliyeleri, servis giderleri ile zarar ediyor ve bu zor dönemde bir darbe daha alıyorlar. Dikkat!
4.  Dijital iletişim  olarak adlandırılan yeni iş modellerinin sektöre adaptasyonunu içselleştiren salonlar fark yaratıyor olacak. Müşterinin arkasına geçip saçı iki taraftan havalandıran hareketlerle gelinecek noktaya geldik. Artık kaliteli iletişim, kaliteli içerik, tüketicinin merak duyduğu konularda paylaşımlar üretmek önemli. Ama tüm kuaför dostların bilir kişi olmasına da gerek yok. Eğlenceli, sürükleyici içerikler üretenler ipi göğüsleyecek.5.  Salonların daha az marka ile çalışmalarını tavsiye ediyorum. Ürün karmasını kârlılık için rafine etmeli. Tüketiciye yatırım yapmayan markaları taşımak şu dönem için rüzgar değirmenleri ile savaşmak gibi.

Hairist: Globalde ve yerelde 2021 planlarınız, şirket yapılanmanız, eğitim-etkinlik takviminiz, ürün lansmanlarınız hakkında neler paylaşmak istersiniz?

Gökçe Kırtay: Pandemi sürecinde çok önemli lansmanlar gerçekleştirdik. Nutriplenish ve Botanical Repair serileri 2020 -2021 sezonunda pek çok otorite tarafından dünyada yılın ürünü seçildi. En son olarak Elle dergisi Botanical Repair serisinin ürünlerini bu ödüle layık gördü. Yakın gelecek için ise sürprizlerimiz var. Pandeminin şakası yok. Bu dönemde en büyük lüks sağlıklı olmak. Bu nedenle global kongre ve toplantılar pandemi süreci tehlike oluşturmadığı zamana kadar beklemede. Bir diğer konu da şu: bu dönemde salonların önceliği finansal olarak bu bütçeleri salonların süreci atlatmaları için kullanmak ki biz de buna saygı duyuyor ve sistemimizi bu sene için bu şekilde revize ediyoruz.  Ancak şunu söyleyebilirim ki ciddi projeler, yeni düzene uygun eğitimler, ses getirecek işler yapmak için çalışıyor ve salonlara özel gelişim sağlayacak projelerle ilerliyoruz.

Önerilenler

Benzer İçerikler