Ana Sayfa Blog Sayfa 133

Sağlık Bakanlığı’ndan Önemli Uyarı!

0
Son dakika… Dikkat! Sağlık Bakanlığı tek tek isimlerini açıklayarak uyardı!

Sağlık Bakanlığı sosyal medyada yaptığı son dakika açıklamasında sahte internet siteleri ve telefon uygulamalarına karşı vatandaşları uyardı ve sahte platformların isimlerini açıkladı.

Sosyal medyadan açıklama yapa Sağlık Bakanlığı’nda şu ifadeler kullanıldı:

“Sağlık Bakanlığına aitmiş izlenimi verilen sahte bir telefon uygulaması kullanılarak vatandaşların dolandırılmaya çalışıldığı tespit edilmiştir. Dolandırıcılar her aileye 1498 TL devlet desteğinde bulunulacağı vaadiyle kişilere kısa mesaj (SMS) göndermektedir. 

Sağlık Bakanlığının vatandaşlara maddi destek verme yönünde görevi ve çalışması bulunmamaktadır. 

Resmi kaynağı olmayan *Saglikgovtr-destek, *E-kapim, *e-kapim-online,*e-kapim-portalgiris gibi yanıltıcı isimli internet sitelerine ve bu sitelerde yer alan uygulamalara itibar etmeyiniz.”

Sosyal medya, telefon, mail vb. bilişim suçlarına karşı kendinizi korumak için resmi makam ve kaynaklardan iletilmeyen hiçbir mesaja güvenmeyin.

İspanyol salondan Covid 19 maskeleri

0

Yaratıcılığın en saf hali sebep ve hedefsiz olandır, sadece akıştadır. Karantinadan önce, en ikonik koleksiyon olan Trenesis’in üçüncü bölümü üzerine çalışan İspanyol kuaför salonu zinciri Carol Bruguera da zamanın ruhuna uygun, ilginç bir projeye imza attı ve tamamen saçlardan oluşan Covid 19 maskeleri yarattı.

CEO Carol Bruguera, “İletişimin teknolojik bağlantılarla sürdüğü şu günlerde bireysel ve grup çalışmalarında Covid Zamanlarında Trenesis Maskeleri fikri doğdu. Pandeminin en karakteristik unsurlarından biri olan maskeleri kullanarak, beklenmedik bir anda önümüze çıkan bu yolu takip ettik. Bizim için bu, tutkumuza dayalı, iddiasız bir deneysel sanat. Biz çok sevdik, umarız siz de beğenirsiniz” dedi. 

Canavarların dünyası: HYDRA

0

Xaro Ferri Estilistas imzalı koleksiyon, adını Yunan mitolojisindeki canavarların annesi Echidna (Engerek yılanı) ve dev canavar Typhon’un (Tayfun) çok başlı yılan biçimindeki acımasız kızları Hydra (Su)’dan alıyor.

XARO FERRI ESTILISTAS – HYDRA Koleksiyonu

Saç: Xaro Ferri Sanchís@Xaro Ferri EstilistasHair 

Fotoğraf: Juanjo Martín, MUA:Karla Rillo 

Stylist: Xaro Ferri Estilistas

Kıvırcık Saç Tipleri ve Uygun Çözümler

0

Kıvırcık saçların kesimi ve şekillendirmesi çok önemlidir. Özellikle de sahibinin saçını rahat kullanabilmesini sağlamak kuaförün işidir. Üç tip kıvırcık saç mevcuttur. Bu saç tiplerinin kesimi ve şekillendirmesinin nasıl yapılması gerektiğine ilişkin bazı öneriler:

3A

3A tipi kıvırcık saçlar, bukleleri oluşturan yay gibi kıvrımlara sahiptir. Bu saç tipi üç kıvırcık saç tipi arasında yönetilmesi en kolay olandır. Herhangi tipte bir bukleyi keserken bitişi saçı kuruttuktan sonra yapın. Nem kıvırcık saç için çok önemlidir, o yüzden aşırı şampuanlamadan kaçınılmalıdır. Sonrasında köpük ve spreyle şekil verebilirsiniz.

3B

3B tipi kıvırcık saçlar spiraller oluşturan mega volümlü yay lülelerdir. 3B tipi saçlar, doğru ürünle kullanıldığında daha az uğraş ister. Lüleleri aktif hale getirmek için saçı yıkadıktan sonra saç ıslakken kıvırcık saçlara özel yıkama sonrası krem uygulayın. Sprey ya da köpük yerine krem kullanmak lülelerin daha uzun ve biçimli düşmeleri için gereken ağırlığı sağlayacaktır. Difüzör yardımıyla saçı kurutun. 

3C

3C tipi kıvırcık saçlar daha sarmallı ve yay gibi kalem uzunluğunda spirallerden oluşur. 3C tipi saçlar aynı 3B tipi kıvırcık saçlar gibi şekillendirilmelidir. Islak saça ağır bir krem uygulayıp ona ağırlık kazandırabilirsiniz. Ancak, çoğunlukla 3C stili saçlarda rahat kullanım yaratmanın anahtarı saçı yüzden uzak tutacak bir şekillendirmeye gitmektir. Dağınık topuz ya da saç bandı kullanımı gibi…

PR için saç modeli koleksiyonları nasıl kullanılır?

0

İşletmenizin profesyonelliğini ortaya koymak ve kendinizi diğer salonlardan daha çok öne çıkarmak için  salonunuzun kendine ait bir Saç Koleksiyonu olmalı.

Peki, saç koleksiyonunuzu işletmeniz için başarıyla nasıl kullanabilirsiniz?

Çekim bitti ve artık bir koleksiyonunuz var! İster inanın ister inanmayın ama bu en kolay kısımdı…

Koleksiyonunuzdan en iyi şekilde yararlanmak için işte birkaç ipucu:

Sosyal medya:

Profil resimlerinizi güncelleyin, koleksiyonu Facebook’ta bir albüm olarak ekleyin, güncel trendleri sunmak için kullanın – resimlerinizi profesyonel markalara sunmak için elinizden geleni yapın!

Fotoğrafçılarınızı, moda stilistlerinizi, makyaj sanatçılarınızı, modellerinizi, çekimde sizinle çalışan herkesten bahsetmeyi unutmayın ki onlar da bu koleksiyonu memnuniyetle paylaşsınlar.

İnternet sitesi:

Her yeni koleksiyon veya fotoğraf yayınladığınızda web sitenizi güncellemeyi unutmayın. Bir web sitesinin sürekli güncellenmesi onu Google sıralamasında öne çıkarır ve müşteriye hem mevcut hem de potansiyel olarak rekabetin önünde olduğunuzu ve en son trendler hakkında bilgi sahibi olduğunuzu gösterir.

Adım adım:

Neden müşterilerinize bir  modelin saç modelinin nasıl ortaya çıktığını adım adım göstermiyorsunuz? Bu şekilde, sosyal medya için kullanabileceğiniz harika bir malzemeye ve salonunuzdaki müşterilere aktarabileceğiniz bir içeriğe sahip olursunuz.

Basın raporları:

Sunduğunuz performansı göstermek için görüntüleri yerel basına gönderin ve salonunuza davet edin. Tabii ki, ticaret basını da işiniz için ideal bir ortamdır. Editörlerle iletişime geçin ve koleksiyonunuzu ve ilhamınızı onlara gönderin. Ve uluslararası saç basınını unutmayın – Müşterileriniz uluslararası süperstar olmanızdan oldukça memnuniyet duyarlar!

Etkinlikler:

Koleksiyon çekimleri bittikten sonra, görünüm ve renk tekniklerini nasıl oluşturduğunuzu  göstermek için salon ekibinizle bir eğitim toplansıtı yapın( tabii ki sosyal mesafe ve tedbir kurallarına uyarak). Koleksiyonunuzu müşterilerinize özel olarak yollayın ve değerli yorumlarını sorun, inanın onlar da kendini özel hissedecekler.

Bir koleksiyon oluşturmak için zaman ve para harcamışsanız, onu bu şekilde bırakmayın! Sonuç ne olursa olsun, bunun sizin ve şirketiniz için bir çaba ve  bunun başarılı bir koleksiyon olduğundan emin olun.

Unutmadan; koleksiyonlarınızı randevu.hairist.com.tr adresine yükleyerek de Google’da salon arayan müşterilerin fikir sahibi olması için harika bir fırsat yakalayabilirsiniz!

Estetica Dergisi artık cebinizde!

0
estetica app

Her ne kadar ülkece zor zamanlar geçirmeye dirençli olsak da; şimdi bütün dünya olarak eşi benzeri görülmemiş bir COVID-19 kriziyle karşı karşıyayız.

Biz de olası risk faktörlerini ortadan kaldırmak ve ESTETICA kalitesini bir üst seviyeye çıkararak, bu sürece adapte olup; kalitemizden ödün vermeksizin, olabildiğince hızlı bir şekilde dijital bir dönüşüm geçirdik.

Değerli ESTETICA aboneleri;

Artık dilediğiniz an, dilediğiniz yerde, dilediğiniz sayımıza ulaşabilecek, ilgili içeriklerin videolarını da dijital dergimiz üzerinden izleyebilecek ve artık çağın gerekliliği olan bu dijital dönüşümün de bir parçası olabileceksiniz.

Bu zor zamanları hep birlikte atlatacağımıza, daha da güçleneceğimize ve çıkardığımız derslerle dünyaya, doğaya ve insana daha da faydalı olacağımıza gönülden inanıyoruz.

Siz de kuaförlük sektörüne kazandırdığımız ilk e-dergi aplikasyonumuzu hemen cebinize indirin. 5 farklı cihaza kadar aynı kullanıcı adınız ve şifrenizle istediğiniz her yerde sektörün ışıltılarını takip etmeye devam edin.

Estetica App

iOS (iPhone) Cep Telefonları ve iPad için Estetica Dergisi:

Android Cep Telefonları için Estetica Dergisi:

Ne yapabilirsiniz?

Ücretsiz sayılarımıza göz atabilir, güncel sayılarımız için abone olabilirsiniz.

Mevcut Abonelerimiz

Mevcut Estetica abonelerimizin mail adresleri ücretsiz olarak tanımlanmıştır. Erişimde sorun yaşamanız durumunda bizi 02122720270 numaralı telefonumuzdan arayabilirsiniz.

Müşteriler Ne Arıyor?

0

Estetica İlkbahar sayımıza eriştiyseniz, doğru pazarlama stratejileriyle ilgili tavsiyelerimizi zaten okudunuz demektir.

En çok talep edilen stilist/kuaför olmak, çok daha fazla düşünmeyi ve biraz daha planlamayı gerektirdiğini de söylemiştik.

Peki ne yapmaya başlayabilirsiniz?

Mesleğiniz ile ilgili lisansınız, eğitimleriniz varsa bir girişimcisiniz demektir. Kendinizden, eğitiminize devam etmekten ve müşterilerinizi eğitmekten ve korumaktan sorumlusunuz. Yani, bugünlerde bu kadar rekabet arasında kendinizi eğitmekten daha iyi bir şey yapamazsınız. Ders almak için 1.000 TL yatırmayacaksanız, bir saç kesimi veya boyama işlemi için 200 TL ödenmesini beklemeyin.  Kuaförlük, sadece Instagram ve güzel fotoğraflar demek değil, müşterilerinize bakmak için sağlam iş becerilerine sahip olmanız gerekir.

Müşteriler aldıkları hizmetin kolay olmasını istiyorlar, çünkü çoğu zaman şımartılmaya geliyorlar, kendileri için birkaç dakikaları var ve bunu dört gözle bekliyorlar. Sizden bir randevu almak zorsa veya saçı düzeltmeniz için birden fazla kez geri gelmeleri gerekiyorsa veya acele edilmiş ve öncelikli değillerse, bir süre sonra sizi terk etme olasılıkları hayli yüksek. Ayrıca, arkadaşlarına (o kadar da büyük olmayan) deneyimlerini de anlatacaklar. İşte  başarılı bir stilist / kuaför olma yolunda ilerlemek için yapabileceğiniz en önemli şeylerin bir listesi.

  1. Saç eğitimi:  Tutkulu olduğunuz işte en iyi olmanıza yardımcı olacak saç tekniği dersleri arayın.
  • İşletme eğitimi: Sesinizi ve markanızı geliştirmeye başlamak için tüm işletme ve pazarlama derslerini alın. Müşteriler size rezervasyon yapmak istiyor fakat sizi bulamıyorlar. Randevu.hairist.com.tr dijital dünyada sizi daha kolay bulmalarına yardımcı olabilir.
  • Tanınmış kişiler ile işbirliği yapın : Instagram’da yüksek katılımlı biriyle arkadaş olun. Yüksek takipçili değil, insanlarla ‘’yoğun etkileşim’’ kuran kişilerle… Dört kişi ve Instagram hikayeleri karşılığında saçlarını yapmak için bu kişiyle barter denilen bir anlaşma yapın. Onlar için yaptığınız yeni saç stillerini sevdiklerini söyleyin. Bu, takipçilerinizi, potansiyel yeni müşterilerinizi artıracak ve Instagram’da kullanmanız için bir ton içerik verecektir.
  • Araştırma: Yaptığınız saç tiplerini yapan diğer stilistlere Instagram’a bakın ve içeriğinin hangilerinin viral hale geldiğini görün. Ekran görüntüsünü alın ve ne yayınlayacağınızdan emin olmadığınız zamanlarda bunlardan ilham alın. Rastgele değil, planlı ve ne yaptığınızı bilir bir şekilde ilerleyin. 
  • İçerik planı: Instagram ve diğer sosyal medya için haftalık yayınlarınızı planlayın. Bir plana sahip olmak, müşterilerinizi çekmeye başlayacak doğru içerikle görünür olmanızı sağlayacaktır.
  • Tutarlı olun: Gösteriş yapmaya ve işe koymaya devam edin. Bu biraz zaman alacak, ama hepsi özveri ve sıkı çalışma ile yerine gelecek.

Başarı, bir plana sahip olmak ve kendiniz gibi görünmek, becerilerinize güvenmek ve özgürlük elde etmekle ilgilidir. Bu, ne yaptıklarını ve ne hakkında konuştuklarını bilen biri olarak eğitilmek ve onları hayata geçirmekle ilgilidir. Ve her şey, bunu değiştirmek için ne gerekiyorsa yapacağınıza karar verdiğinizde başlar. Kendinize özgü bir şekilde kendiniz olun ve kendi gelişiminize izin verin.  

Konuyla ilgili daha fazla detaya ve işletmenizi öne çıkaracak ipuçlarına ulaşmak için hemen Estetica Dergisi’ne abone olun!

Estetica App

iOS (iPhone) Cep Telefonları ve iPad için:

Bu görselin boş bir alt özelliği var; dosya ismi: images.png

Android Cep Telefonları için:

Bu görselin boş bir alt özelliği var; dosya ismi: download.jpeg

Tıp uzmanlarından kuaförler için öneriler

0

DEÜ Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Bölümü Tıbbi Mikrobiyoloji Ana Bilim Dalı uzmanları, yeni tip koronavirüs salgınından korunmak için kuaför ve berberlerin düzenli testten geçirilmesini ve 30 dakikadan uzun hizmet vermemelerini önerdi.

Sayıner, fön işleminin de “bir katının veya sıvının gaz ortamı içinde dağılımı” anlamına gelen aeresol miktarında artışa neden olduğunu vurgulayarak, “Fön işlemi, virüslerin havaya yayılması nedeniyle tehlikeli olabilir. Her fönden sonra damlacıkların yere oturması için 10-15 dakika beklemek, yüzeyleri temizlemek ve ortamı havalandırmak gerekecektir.” dedi.

Kuaförlere test önerisi

Ortamın “havalandırma sistemi” ve “çalışanların sağlık durumu” hakkında müşterilerin doğru bilgi sahibi olamayacağını vurgulayan Sayıner, şunları söyledi:

“Kuaför ve berberlerde çalışanların belli dönemlerde Kovid-19 testinden geçirilmesi tek başına yüzde 100 güvenlik sağlamasa da müşterileri rahatlatacak faktörlerden biri olacaktır. Bu öneriyi ekstrem bulanlar olacaktır. Tümüyle güvenlik sağlamaz, tedbirlerin gevşetilmesine de neden olmamalıdır. Ancak, kuaför ve berberlerin düzenli testten geçirilmesi, enfekte bireylerin yakalanması, ortamdan uzaklaştırılmasını sağlayabilir. Çalışanların müşterilerine testin negatif çıktığını bildirerek, kanıtlayarak çalışması yerinde olur. “

Prof. Dr. Arzu Sayıner, kuaför ve berberlerin maskesiz çalışamayacağını ancak bir maskeyi de tüm gün kullanamayacağını kaydederek, “Maske sayısında kısıtlama da olmaması lazım. Her müşteride de değiştirilebilir. Günde en az 3-4 maske değişimi uygun olur.” diye konuştu. 

“30 dakika” uyarısı

DEÜ Tıp Fakültesi Merkez Laboratuvarı Biyogüvenlik Sorumlusu Mikrobiyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Dr. Yavuz Doğan ise temizlik ve dezenfeksiyon işlemlerinin salgın döneminde “olmazsa olmaz” unsurlar arasında yer aldığını ifade etti. 

Randevu usulü çalışmanın önemine değinen Doğan, randevuyu alacak kişinin müşteriye sağlık durumu hakkında genel sorular yöneltebileceğini belirtti.

Doğan, virüsün bulaşma yolları, belirtileri gibi konularda kuaför çalışanlarının eğitim alması önerisinde bulunarak hastalık riski taşıyanlara hizmet verilmemesi gerektiğine işaret etti.

“Balyaj ya da uzun işlem gerektiren saç yapım, bakımları bu dönem için uygun değil. Kuaför, berberlerde geçireceğimiz en uzun süre 30 dakika olmalı. Bu süreyi aşarsak bulaşma riski de artacaktır.” diyen Doğan, çalışanların sadece maske takmasının yeterli olmadığını, siperlik kullanımının da faydalı olacağını sözlerine ekledi. 

_____________

2020’nin Dağınık Bob’ları

0
Kaynak: @harryjoshhair

Dağınık bob stilleri 2020’ye damgasını vurdu. Bir zamanların kesin, net ve düz bobları yerine dağınık,katlı, çok katmanlı boblara bıraktı. İşte 2020’nin öne çıkan bob stilleri:

Bu katlı, dalgalı bob özellikle gençlerin ve genç görünmek isteyenlerin favorisi olacak. 

Kaynak: @HairbyJia

Sarışınlar için dikkatleri çekecek düz, açılı bob. 

Kaynak: @nudethesalon

Orta uzunluktaki bu bordo bob, kişiliğinin yaratıcı tarafını vurgulamak isteyenler için kusursuz bir seçim. Sivri, dağınık katlar ve tüm saça yayılan iddialı bir renk. 

Kaynak: @jessagerhair

Işıltılı lülelerin tonları mükemmel. Burada renklendirme yapanın başarısını kesime atfedebiliriz. Dağınık katlar aslan yelesinin doğal dokusunu ve farklı tonları daha da orta çıkarıyor.  

Kaynak: @anhcotran

Düzen ve kaosu aynı görünümde buluşturmak mümkün. Kusursuz, kesin kaküller dağınık saçlarla buluşuyor. Saç rengi dikkati dokuya ve saçın siluetine çekiyor. 

Kaynak:@wwesleyjohn

Akıcı bir stil yaratmak istiyorsanız en iyi araçlardan biri maşadır. Saçın yaydığı “dertsizlik, tasasızlık” titreşimlerini vurgulamak için küçük ve sıkı buklelerin aksine büyük dalgaları tercih edin. Tüm gün dayanmalarını garantilemek için sprey uygulayın.

Kaynak: @saloncouture-ny

Omuz hizasındaki bu bob, dağınık bob stilinin diğer bir muhteşem örneği. Saç daha uzun ve perçemler yüze çok daha dramatik bir görünüm veriyor. Üstlerdeki oynamalar saça güzel bir hacim verirken, uçların umarsızca kopuk görünmesi için uçlar kırpılmış. 

Kaynak: @loloburt, NASTYGAL Studios

2020 yazının renklendirme trendi: Root Smudge

2

Root Smudge (Geçişli Dipler) 2020 yazına damgasını vuracak saç renklendirme tekniklerinden biri. Diplerin çıkması çoğu salon müşterisini rahatsız eder. Bu yeni trendle birlikte dipler “cool” hale geliyor ve doğallığı yeniden zirveye oturtuyor. 

Dip rengin korunduğu bu teknikte, saç diplerindeki doğal rengin bir parça daha devamı sağlanıp sarı saç ya da balyajla kusursuz bir şekilde harmanlanıyor.  Doğal saç rengi kişinin ten rengiyle mükemmel bir uyum sağlarken daha uzun ömürlü bir kullanım da sunuyor.