Müşteriler Ne Arıyor?

Estetica İlkbahar sayımıza eriştiyseniz, doğru pazarlama stratejileriyle ilgili tavsiyelerimizi zaten okudunuz demektir.

En çok talep edilen stilist/kuaför olmak, çok daha fazla düşünmeyi ve biraz daha planlamayı gerektirdiğini de söylemiştik.

Peki ne yapmaya başlayabilirsiniz?

Mesleğiniz ile ilgili lisansınız, eğitimleriniz varsa bir girişimcisiniz demektir. Kendinizden, eğitiminize devam etmekten ve müşterilerinizi eğitmekten ve korumaktan sorumlusunuz. Yani, bugünlerde bu kadar rekabet arasında kendinizi eğitmekten daha iyi bir şey yapamazsınız. Ders almak için 1.000 TL yatırmayacaksanız, bir saç kesimi veya boyama işlemi için 200 TL ödenmesini beklemeyin.  Kuaförlük, sadece Instagram ve güzel fotoğraflar demek değil, müşterilerinize bakmak için sağlam iş becerilerine sahip olmanız gerekir.

Müşteriler aldıkları hizmetin kolay olmasını istiyorlar, çünkü çoğu zaman şımartılmaya geliyorlar, kendileri için birkaç dakikaları var ve bunu dört gözle bekliyorlar. Sizden bir randevu almak zorsa veya saçı düzeltmeniz için birden fazla kez geri gelmeleri gerekiyorsa veya acele edilmiş ve öncelikli değillerse, bir süre sonra sizi terk etme olasılıkları hayli yüksek. Ayrıca, arkadaşlarına (o kadar da büyük olmayan) deneyimlerini de anlatacaklar. İşte  başarılı bir stilist / kuaför olma yolunda ilerlemek için yapabileceğiniz en önemli şeylerin bir listesi.

  1. Saç eğitimi:  Tutkulu olduğunuz işte en iyi olmanıza yardımcı olacak saç tekniği dersleri arayın.
  • İşletme eğitimi: Sesinizi ve markanızı geliştirmeye başlamak için tüm işletme ve pazarlama derslerini alın. Müşteriler size rezervasyon yapmak istiyor fakat sizi bulamıyorlar. Randevu.hairist.com.tr dijital dünyada sizi daha kolay bulmalarına yardımcı olabilir.
  • Tanınmış kişiler ile işbirliği yapın : Instagram’da yüksek katılımlı biriyle arkadaş olun. Yüksek takipçili değil, insanlarla ‘’yoğun etkileşim’’ kuran kişilerle… Dört kişi ve Instagram hikayeleri karşılığında saçlarını yapmak için bu kişiyle barter denilen bir anlaşma yapın. Onlar için yaptığınız yeni saç stillerini sevdiklerini söyleyin. Bu, takipçilerinizi, potansiyel yeni müşterilerinizi artıracak ve Instagram’da kullanmanız için bir ton içerik verecektir.
  • Araştırma: Yaptığınız saç tiplerini yapan diğer stilistlere Instagram’a bakın ve içeriğinin hangilerinin viral hale geldiğini görün. Ekran görüntüsünü alın ve ne yayınlayacağınızdan emin olmadığınız zamanlarda bunlardan ilham alın. Rastgele değil, planlı ve ne yaptığınızı bilir bir şekilde ilerleyin. 
  • İçerik planı: Instagram ve diğer sosyal medya için haftalık yayınlarınızı planlayın. Bir plana sahip olmak, müşterilerinizi çekmeye başlayacak doğru içerikle görünür olmanızı sağlayacaktır.
  • Tutarlı olun: Gösteriş yapmaya ve işe koymaya devam edin. Bu biraz zaman alacak, ama hepsi özveri ve sıkı çalışma ile yerine gelecek.

Başarı, bir plana sahip olmak ve kendiniz gibi görünmek, becerilerinize güvenmek ve özgürlük elde etmekle ilgilidir. Bu, ne yaptıklarını ve ne hakkında konuştuklarını bilen biri olarak eğitilmek ve onları hayata geçirmekle ilgilidir. Ve her şey, bunu değiştirmek için ne gerekiyorsa yapacağınıza karar verdiğinizde başlar. Kendinize özgü bir şekilde kendiniz olun ve kendi gelişiminize izin verin.  

Konuyla ilgili daha fazla detaya ve işletmenizi öne çıkaracak ipuçlarına ulaşmak için hemen Estetica Dergisi’ne abone olun!

Estetica App

iOS (iPhone) Cep Telefonları ve iPad için:

Bu görselin boş bir alt özelliği var; dosya ismi: images.png

Android Cep Telefonları için:

Bu görselin boş bir alt özelliği var; dosya ismi: download.jpeg

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here