L’Oréal pandemide ne yaptı? 2021’e nasıl hazırlandı?

L’Oréal Türkiye ekibi, İletişimci ve İstanbul Bilgi Üniversitesi Öğretim Görevlisi (Pazarlama İletişimi, Reklam ve Dijital Pazarlama) Fatoş Karahasan’ın Fatoş Karahasan’la Bakış Açıları adlı Youtube kanalında hazırladığı Faydalı Marka Öyküleri’ne konuk oldu. 

130 ülkede faaliyet gösteren L’Oréal 880 bin kişiye istihdam sağlıyor. 35 küresel markaya sahip olan L’Oréal, Türkiye’de de pek çok alanda öncü bir kuruluş. Üretim yaptığı tesislerinde sürdürülebilir çalışmalarıyla dikkat çeken ve topluma yönelik pek çok proje yürüten L’Oréal’in yönetici ekibi, 2020 yılında gezegenimiz, çalışanları, müşterileri ve toplum için yaptıklarını ve 2021’de neler yapacaklarını Fatoş Karahasan’a anlattı.

L’Oréal, pandemi sürecinde müşterileri için neler yaptı? İşte özetler…

L’Oréal Türkiye Loreal
Fatoş Karahasan ve L’Oréal Professionnel Türkiye Ürünler Bölümü Genel Müdürü Gülşah Camcı Yılmaz

L’Oréal Professionnel Türkiye Ürünler Bölümü Genel Müdürü Gülşah Camcı Yılmaz: Bu sektör, kadınlara ve erkeklere hem güzelliklerini keşfetmeleri hem de hayatlarını daha iyi yaşayabilmeleri için kendilerini iyi hissetmelerini ve özgüven sağlayan bir sektör.

Bu dönemde çok farklı şekilde problem yaşayan, işleri sekteye uğrayan salonlar oldu. Çoğu da küçük işletmeler ve ne yazık ki bu sürede pek çoğu hizmet veremedi ve para kazanamadı.

Biz sektörün önde gelenleriyle ve kendini adamış ekiplerimizle birlikte bir hareket başlattık. Sektör olarak birbirimize kenetlendik.

….

Finansal olarak da sektör büyük acılar çekiyor. Biz de kendi kuaförlerimize salonlarının kapalı olduğu dönemde ödemeleriyle ilgili çok destek olduk. O dönemde ödemelerini almadık, döndüklerinde de ödemelerinde belli bir denge sağlayarak bir nebze de olsa katkıda bulunduk. Bu uzun soluklu bir süreç, çalışmalarımız devam ediyor. 

….

1000 çalışanının ruh ve beden sağlığı için neler yaptı, bu yıl neler planlıyor?

L’Oréal Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Demet Akman: Hiçbirimiz daha önce böyle bir tecrübe yaşamadık. Hep birlikte yeni şeyler öğreniyor ve bunları iş hayatına uyguluyoruz. Bu dönem bizim için en büyük önceliğimiz çalışanlarımızdı. Yaptığımız her işte onların sağlığı ve esenliğini merkeze koyarak hareket ettik. 

Fatoş Karahasan ve L’Oréal Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Demet Akman

L’Oréal Türkiye toplumumuz ve gezegenimizin sürdürülebilrliği için neler yaptı?

L’Oréal Türkiye Loreal
L’Oréal Türkiye Kurumsal İletişim ve Tüketici Ürünleri Bölümü Genel Müdürü Mehmet Karamollaoğlu

L’Oréal Türkiye Kurumsal İletişim ve Tüketici Ürünleri Bölümü Genel Müdürü Mehmet Karamollaoğlu: Bu sene özellikle Covid-19 araştırmalarıyla beraber, tüketicilerin toplumla ve sürdürülebilirlikle ilgili ne yaptıkları konusu çok daha kritik hale geldi. L’Oréal, bununla ilgili olarak “Gelecek için L’Oréal” programını başlattı. Bu program kapsamında tüm ülkelere verilen daha iddialı ve radikal hedefler var. Bu hedeflerin birinci ayağı içinde bulunduğumuz topluma katkımız, bir diğeri de kadınlar. Bildiğiniz gibi kadınlara destek ve kadınların güçlendirilmesi L’Oréal’in DNAsında var. Bizim en gurur duyduğumuz işlerden biri bilim kadınlarına olan desteği devam ettirmek. 18 yıldır devam ettiriyoruz.

L’Oréal, globalde çevreyi desteklemek için 100 milyon, kadınları desteklemek için de 50 milyon Euro’luk bir fon ayırdı. Şu anda STK’lar (Sivil Toplum Kuruluşları) ile iletişim içindeyiz. O fondan Türkiye için başvurup ülke için faydalı bir şeyler yapmak istiyoruz. Kadınlara meslek kazandırmak ve onları güçlendirmek, çevre konusunda da yeni orman alanları yaratmakla ilgili projeler var. O konuda somut bir proje sunan ülkelere, L’Oréal bu fondan destek veriyor. Biz de projelere başladık, başvuruda bulunduk.

Sokakta kadınların rahatsız edilmesini engelleyecek bir program başlatıyoruz. Taciz koruma programı olarak geçiyor. Tüketicilere  tacize karşı koyma ve korunma konusunda eğitim veren bir program. Önümüzdeki 10 yıl içinde tüketici bilinçlendirme yatırımları devam edecek.

Pandemiyle birlikte tüketici beklentileri nasıl değişti ve L’Oréal Türkiye bu beklentilere cevap vermek için neler yaptı?

L’Oréal Türkiye Tüketici Ürünleri Bölümü Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen: Önümüzdeki senenin trendleri pandemi ve tüketiciler tarafından şekillendiriliyor.  Pandemi açısında bu yılın da zor bir sene olacağını öngörüyoruz, ama pozitif taraftan bakarsak günümüzdeki trendlerin, yani sağlık, dijitalleşme, e-ticaret, çoklu kanal dönüşümü, sürdürülebilirlik, üçlü amacı olan markaların daha da kuvvetlendiğini görüyoruz. Bunlar bir markanın DNA’sında yoksa, sonradan ilave edilmesi güç şeyler. Biz L’Oréal Türkiye olarak şanslıydık, çünkü bunlar bir süredir bizim stratejik yol haritamızda olan konulardı. Aslında 1-0 önde başlattık ve krizi fırsata çevirdik, diyebiliriz. 

L’Oréal Türkiye Loreal
L’Oréal Türkiye Tüketici Ürünleri Bölümü Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen

Sektörümüz, yani güzellik bu tür krizlerden en çok etkilenen ama en hızlı toparlayan sektör. Bu süreçte de tamamen bunu gözlemledik. Bir süre evlere kapandık, zaruri ihtiyaçlarımıza odaklandık, dolayısıyla satış noktalarımız kapandı ve çok ciddi bir düşüş oldu. Ama bu talepte bir düşüş değildi, sadece ürünlerimizin tüketicilere erişimi kısıtlanmıştı. Sonrasında güzellik ürünlerinin hayatımızda ne kadar önemli olduğu, sadece iyi görünmek değil, iyi hissetmek için de onlara ne kadar ihtiyacımız olduğunu fark ettik ve tüketim alışkanlıklarımız tekrar eski günlerine döndü. Kategoriler biraz yer değiştirdi, daha çok saç ve hijyen ürünleri ön plana çıktı. Maskeler ve sosyalleşmenin azalması ile birlikte makyaj biraz geri plana düştü, ama bu da dönem içinde güzel bir dengeye oturacak diye düşünüyoruz. 

Loreal L’Oréal Türkiye

L’Oréal Türkiye Ülke Müdürü Laurent Duffier: 2020 hepimiz için, güzellik sektörü dahil olarak bizim için zorlu bir yıldı. Ama çalışanlarımız ve iş ortaklarımızın direnci sayesinde yılı mümkün olan en iyi şekilde kapattık. 2021 için iyimseriz, Türkiye’deki herkese güzellik getirme misyonumuzu yerine getirmeye devam edeceğiz. Tekno-güzellik (Beautytech) tutkumuz etrafında şekillenen pek çok heyecan verici projemiz var. Yeni dijital deneyimlere ve e-ticarete odaklanıyoruz. 2021’de sürdürülebilirlik için yeni projemiz “L’Oréal for the Future”ı (Gelecek için L’Oréal) başlatıyoruz. Bu programın dönüm noktalarından biri tüm suyun geri dönüştürüldüğü “Water Loop” fabrikamızın açılışı olacak. Bu fabrika yılda 6,5 milyon ton su tasarrufu sağlayacak. İstanbul’da su sorunları ve ciddi kuraklık yaşandığını biliyoruz. Bu açıdan fabrikamızın önemli bir misyon üstleneceğini düşünüyor ve diğer şirketlerin de bizi takip edeceğini umuyoruz. Güzelliğin hayatları olumlu bir şekilde değiştirebileceğine inanıyoruz. 2021’de başarmayı umduğumuz şey de bu. 

Önerilenler

Benzer İçerikler