Kuaförlere Sosyal Medya Kılavuzu

Kategori

 

İyi olmak hiçbir zaman yeterli olmaz, önemli olan bilinmektir

 

Yaşam şeklimiz değişti, alışkanlıklarımız farklı bir yöne çevrildi. Artık dijital çağda yaşıyoruz. Eskiden müşteriler tavsiye üzerine ya da tesadüfen sizi keşfediyordu. Fakat daha büyük kitlelere ulaşmak için artık kuaförlerin kendi reklamını yapmak için sosyal mecra en doğru ve etkili mecra haline geldi.

 

Peki kuaför sektörü yeniliklere ayak uydurabiliyor mu ya da dijital ortamın yarattığı fırsatları en iyi şekilde değerlendirebiliyor mü

 

Pekçoğumuz kuaför kimliğimiz ile bir hesap açıyoruz ve teknolojinin sağladığı faydadan yararlanmak için ilk adımı atıyoruz:

1-Facebook, Twitter, Youtube ve Instagram hesabınızı işletmenizin bir yansıması olarak görmelisiniz.

2-Asla kendi kişisel hesabınız ile karıştırmamalısınız. Kendi arkadaşlarınızla kuaför kimliğiniz ile açtığınız hesap üzerinden konuşmamalısınız.

3-Orası sizin için ciddi bir reklam alanı, bunu sakın unutmayın!

 

Sosyal medyayı nasıl etkili kullanırım?

 

 

1-Facebook sayfanızda deneyimlerinizden bahsedebilirsiniz. Her kuaförün deneme yanılma yoluyla kendine özgü geliştirdiği teknikler vardır. Diğer kuaförlerden sıyrılmak ve kendinizi çok farklı bir yere konumlamak için kendinize “benim yaptığım ve diğer kuaförlerin yapamadığı ne var”, “Ben neyi doğru yapıyorum” sorularını sorun ve bunların cevaplarını en etkili şekilde yazmanın yollarını arayın.

 

2-Herkese sektörde farklı bir kuaför olduğunuzu hissettirin. Öncelikle ne kadar bilgili olduğunuzu göstermek için sayfanızda eğitici bilgiler verebilirsiniz. Sayfanızda bilgi verirken dozu fazla kaçırıp sıkıcı bir hale getirmekten kaçının. Biraz da duygusal yaklaşın.

 

3-Müşterilerinizin saç modellerinin fotoğraflarını çekererek, o saçı yaparken ne hissettiniz, neden o modeli uyguladınız, müşteriniz o saçı nerede nasıl bir elbiseyle kullandı, saçını beğendi mi, nasıl bir reaksiyon verdi gibi soruların cevaplarını verin.

 

 

Twitter’da daha çok bilgilendirici mesajlarınızı verebilirsiniz. Pek çok kuaförün Twitter’da hesabı yok. Siz önde gelenlerden olabilirsiniz. Profilinizi şekillendirirken, salonunuzun en sevdiğiniz foroğraflarını ve kısaca salonunuzu nasıl tanımladığınızı anlatarak, kurumsal kimliğinize ruh kazandırın. Arka plan fotoğrafına da yaptığınız saç modellerini yerleştirebilirsiniz. Prestijli bir sayfa ile kalitenizi artırın. Kampanyalarınızı duyurarak müşterilerinizle paylaşın.

Salonda bir promosyon uygulayabilirsiniz. Örneğin Foursquare’de salonumuzda olduğunu check-in yapan müşterilerimize %5’lik bir indirim yapıyoruz diyebilirsiniz. Böylece daha çok müşteri kazanacaksınız.

Sosyal medya ile dünya çok küçük. Sesinizi Youtube üzerinden de duyurun. Fark yaratan saçlar yaptığınızda salonda bir çalışandan sizi  videoya almasını isteyin, siz de muhteşem saçı nasıl yaptığınızı anlatın ve videoyu Youtube’a ekleyin.
Cümle alem ne kadar iyi bir kuaför olduğunuzu görsün. Eğer isterseniz Youtube linkini Facebook’ta ya da Twitter’da da paylaşabilirsiniz.

 

 

İstatistiklere göre daha çok kadınların takip ettikleri Instagram’da kuaförlük sektörü için uygun bir mecra. Eğer kullanmıyorsanız, hemen Android ya da iPhone’larınıza Instagram yükleyin ve salonunuzun isminde bir hesap açın. Sizin farkınızla ortaya çıkan en güzel saçları İnstagram’a yükleyin ve fotografların altına yorum yaparken telefonunuzun kare tuşuna basarak salonunuzun adını ve o saçın size ne ifade ettiğini kelimeler ile anlatın. Böylece  hashtag’ler oluşmuş olacak. O kelimelerin arasına saç ya da hair yazarsanız çok daha geniş kitlelere ulaşacaksınız. Belki Japonya’dan biri bile sizi bu sayede farkedebilecek.

 

Tabii ki bu arada HAIRiST Facebook sayfasını https://www.facebook.com/HAIREVENT ve Twitter hesabını https://twitter.com/HAIRiSTTR takip etmeyi de unutmayın…

 

Önerilenler

Benzer İçerikler