Gerçekten işe yarayan yeni pazarlama fikirleri bulmak kolay değildir. Son dönemlerde kuaför salonlarının kendilerini tanıtma, mevcut ve potansiyel müşterilerle etkileşim yöntemleri de gelişti. İşte o pazarlama fikirleri:
Salon ziyaretinden sonra saç bakımı ve şekillendirme ipuçları gönderin
Randevulardan sonra saç bakımı ipuçları içeren takip mesajları göndermek, en iyi kuaför pazarlama fikirlerinden biridir. Ayrıca müşterilerde güven ve sadakat oluşturmanın en kolay yoludur.
Saç bakımı ipuçları içeren kısa mesaj örnekleri:
- Bir sonraki randevuları için kupon veya indirimler
- Boyalı saçlar için saç bakımı ipuçları (saç renginin daha uzun süre dayanmasını nasıl sağlarsınız)
- Kuru veya yağlı saçlar için saç bakımı ipuçları vb.
Sadakat kartları ve programları sağlayın
Yeni bir müşteri çekmek, mevcut müşteriyi elde tutmaktan altı ila yedi kat daha maliyetlidir.
Bu yüzden asıl yatırımınız var olan müşterilerinizin sadakatini sağlamaya odaklı olmalı. Salonunuzda bir sadakat programı sunarak hem müşterilerinizi mutlu eder hem de her indirim aldıklarında kendilerini özel hissetmelerini sağlarsınız. Tek ihtiyacınız olan şey, basılı sadakat kartları.
Salonunuzu mutlaka Google Haritalar’da listeleyin
İşletmenizin Google Haritalar’da listelenmesi, kuaför salonları için yeni bir fikir değil; ama bir zorunluluk. Ve ücretsiz! Google Haritalar ayrıca, yaşadığı ya da çalıştığı bölgede online kuaför araması yapan müşterileri çekmenin de en iyi yoludur.
Google My Business web sitesine gidip bir hesap oluşturun. Google My Business, insanların Google Haritalar’da görünmek için işletmelerini ekledikleri yerdir. Bir hesap oluşturun, işletme bilgilerinizi doldurun ve doğrulanmasını isteyin.
Online yorumları kendi yararınıza kullanın
Müşterilerin internette yaptığı yorumlar, insanların salonunuzu deneyip denememeye karar vermelerinde çok önemli bir rol oynar. Bu ağızdan ağıza reklamın online versiyonudur.
Araştırmalara göre, tüketicilerin %88’i kişisel öneriler kadar online yorumlara da güveniyor.
Müşterilerinizden Google Haritalar’da, Facebook ve Instagram profilinizde ya da müşterilerinizin aktif olarak arama yaptığını düşündüğünüz herhangi bir yerde kuaför salonunuz için yorum bırakmalarını isteyin.
İyi pazarlama, müşterilerinizle güven veren kalıcı ilişkiler kurmaktan geçer; bu nedenle, yorumlarına daima nazikçe yanıt verin. Bu, her zaman olumlu olmasa bile fikirlerine değer verdiğinizi gösterir.
Eğer internette olumsuz bir geribildirim alırsanız, bu gibi durumlarda sakin kalmak ve agresif bir tutum sergilememek çok önemlidir.
Salonunuz için online bir rezervasyon sistemi kurun
Kuaför salonları için en iyi pazarlama fikirlerinden biri de budur. Mevcut müşterilerinizden daha fazla randevu almanıza yardımcı olmanın yanı sıra yalnızca rezervasyon sayfanızı sosyal medya kanallarınızda paylaşarak yeni müşteriler çekmenizi de sağlar.
Facebook ve Instagram profillerinizle müşterileri cezbedin
Sosyal medya olmaksızın kuaför pazarlama stratejisinden söz etmek bugün artık söz konusu değil. Müşteriler, sosyal medya sayfalarınızda çalışmalarınızın fotoğraflarını görmeyi bekler. Bu yüzden kişisel fotoğraflardan mümkün mertebe uzak durarak profil sayfanızda ağırlıklı olarak çalışmalarınızın görsellerini paylaşın.
Diğer yazıya git: Kuaför Salonları için Pazarlama Tüyoları