Kuaför Salonları İçin Pazarlama Tüyoları

Kuaför salonları pandemiyle birlikte müşterilerin azalmasının bir sonucu olarak Instagram, Facebook ve Google gibi platformlarda pazarlama çalışmalarına hız verdi. Pazarlama basit gibi görünse de yanlış uygulandığında size umduğunuz geri dönüşü sağlamayacaktır. Potansiyel müşterileri salona nasıl çekebilirsiniz? Pazarlamada kilit nokta mesajınızdır. Müşterilerinizin arzularına dokunmanız şart! İşte kuaför salonları içi bazı pazarlama tüyoları:

Farklı Platformlar İçin Farklı Başlıklar Kullanın

Reklamınızdaki görsel öne çıkmalı ve dikkat çekmelidir. Başlık bunun yalnızca bir parçasıdır. Marka mesajınıza, görüntü veya video içeriğinize uyduğu sürece dikkat çekmek için heyecan verici emojiler ve metinler de ekleyebilirsiniz.

Örneğin bir Facebook ya da Instagram reklamı yayınlarken, insanların sayfayı bir-iki saniyelik odaklanmayla sürekli olarak kaydırdığını ve bu süreçte onların dikkatini çekmeniz gerektiğini unutmayın.

Reklamınız, insanların gördükleriyle ilgili olmalı. Görselle tamamen alakasız bir reklam metni ya da metinle tamamen ilgisiz bir görsel yayınlarsanız, insanlar bunun gerçek olmadığını düşünür ve sayfayı daha hızlı kaydırır.

Ancak Google’da, başlığınız konusunda farklı bir yaklaşım benimseyerek daha çok insanların şikayetçi olduğu noktalara odaklanabilirsiniz. Google’da arama yapmamızın nedeni genelde bir soruna çözüm aramamızdır. Bundan faydalanabilirseniz, doğru nedenlerle dikkat çekmeniz kolaylaşır. Kuaför salonları özelinde örnek vermek gerekirse, boya ve renklendirme konusunda iddialı iseniz donuk, cansız görünen, rengi çabuk solan saçlara çare sunan, kesimde iddialı iseniz kabaran, şekil vermekte güçlük çekilen veya hacimsiz saçlara çare olan çözümler önermelisiniz. Pazarlama metninizin odak noktasında da bunlar olmalı.

Harekete Geçirmeyi (Call To Action) Unutmayın

Pazarlamada yapılan temel hatalardan biri, harekete geçirici bir mesaja sahip olamamaktır. Bir sorun için çözüm sunuyorsanız yada birine aradığı şeyi verebileceğinizi söylüyorsanız, buna erişmelerinin bir yolunu sağlamanız gerekiyor. Bu bir online randevu alma seçeneği ya da salonunuzun telefon numarası olabilir. İnsanların sizinle iletişim kurmasını kolaylaştırmalısınız.

Pazarlama çalışmalarınızda şu dört ana etkene odaklanın:

Dikkat: Dikkatlerini çekmelisiniz.

İlgi: Onlara ilgilerini çeken ve reklamınızı okumaya devam etmelerini sağlayan daha fazla bilgi sağlamalısınız.

Arzu: Daha fazla bilgi almaya ve servislerinizden yararlanma arzusu yaratma.

Eylem: Bu ilgi ve arzu, onları harekete geçirmelidir. 

Pazarlama Metniniz İçin İpuçları:

Pazarlama ile ilgili unutulmaması gereken en önemli şey, her adımın müşterilerinizin bir sonraki adımı atmasını sağlayacak şekilde tasarlandığıdır. Akılda tutulması gereken bazı önemli şeyler var:

Mesajınızı Kimin İçin Yazıyorsunuz?     

Pazarlama mesajlarınızı yazarken biraz önce değindiğimiz dört etkeni kullanın. İnsanları çeken şey başlığınızdır. Bunu doğru yapmak için zaman ayırın. Örnek: “Sizi Uğraştırmayacak Kusursuz Saç Kesimleri”, “Uzun Süre Kalıcılığını Koruyan Mükemmel Işıltılar” vs…

“Benim İçin Ne Var?” Kuralı 

“Benim için ne var?” sorusunu, herhangi bir pazarlama mesajı yazarken akılda tutmanız gerçekten önemlidir. Çünkü müşterileriniz yalnızca kendileri için ne olduğuyla ilgileniyor. Reklam metninde kendinizden çok, müşterileriniz ve onlar için neler yapabileceğinizden söz etmelisiniz.

Müşterileriniz onlar için neler yapabileceğinizi bilmek isterler. Yazdığınız pazarlama metnini mutlaka yüksek sesle okuyun. ‘Siz’, ‘sizin’ vs. yerine kaç kez ‘ben’ ya da ‘biz’ dediğinize dikkat edin. 

Önerilenler

Benzer İçerikler