Müşteriler saçlarının rengini tazeleterek ya da dip boya yaptırarak yeniden kendileri gibi hissetmek istiyor, günlerce evde kapalı kalmanın getirdiği ruhsal bunalımı yenilenip güzelleşerek aşmaya çalışıyorlar. Kuaför salonları, maske, ısı ölçümü vs. gibi tedbirlere rağmen her şeyin normal ve eskisi gibi hissedilmesi için ellerinden geleni yapıyor. Peki salonlar bu süreçte nasıl farklılaşabilir?
- Müşterinize fön uygulayamıyorsanız, onun yerine saç yıkanırken belki küçük ek bir bakım önerebilirsiniz.
- Özellikle yeni müşterilerle, randevu için aradıklarında telefonda sanal görüşmeyle saçı görüp neler yapabileceğinizi tartışabilir, danışmanlık sunabilirsiniz. Bu görüşmeyi sanal olarak önceden yapmak, salonda işlem yapacağınız süreyi verimli kullanmanızı sağlayacaktır. Ayrıca bu, birbirinizle maskeli bir etkileşime geçmeden önce yapacağınız yüz yüze iletişim olması itibarıyla da son derece önemlidir.
- Belki kesim ve renklendirme randevularını sabah ve öğleden sonra olarak ayırabilirsiniz. Böylece personeliniz de salonda vardiyalı olarak çalışabilir.
- Koronavirüs salon atmosferini de değiştirdi. Salona bir seferde tek müşteri alabildiğiniz için müziği tamamen onun kişisel tercihine göre ayarlayabilir, böylelikle ona tam anlamıyla kişiye özel bir hizmet sunmuş olduğunuz hissini verebilirsiniz. Ne tür müzik sevdiklerini telefondaki sanal ön görüşmede sorabilir ve salona girdiklerinde kendilerini sevdiği türde bir müzikle karşılayabilirsiniz. Hatta en sevdikleri şarkının ne olduğunu da sorabilir ve salona girdiklerinde o şarkıyı çalabilirsiniz.