9 Mayıs Pazar günü çevrimiçi olarak gerçekleştirilen Kérastase Dijital Kongre Vol 1, markanın Covid-19 pandemisine rağmen salonlar ve sektör için çalışmalarına hız kesmeden devam ettiğinin bir kanıtıydı.
Birbirinden farklı birçok yeniliğin paylaşıldığı Kérastase Dijital Kongre’de moderatörlüğü saç/makyaj sanatçısı Alp Kavasoğlu üstlendi. Dijital Kongre’nin ilk gündeminde Kérastase Blond Absolu serisi CicaExtreme ailesi kapsamında dünyadaki ve Türkiye’deki en önemli trendlerden biri olan sarışınlık vardı. Canlı uygulamaların gerçekleştirildiği etkinlikte Çağla Şikel, sarışınlık ve açıcı işlemlerden sonraki bakım rutinlerini paylaştı.
İlk’lerin ve En’lerin markası Kérastase, etkinlik kapsamında en yeni lansmanı olan dalgalı ve kıvırcık saçlılara özel bakım serisi Curl Manifesto’yu sundu.
Eski Türkiye ve Kainat güzeli Azra Akın’ın da katılımıyla gerçekleşen bu özel bölümde, dalgalı ve kıvırcık saçların bakımının ve şekillendirmesinin nasıl yapılması gerektiği konuşuldu, Azra Akın ile özel bir saç teşhis yolculuğu gerçekleştirildi.
Ünlü Şef Yağız İzgül’ün düşük maliyetli malzemelerden çok yüksek fiyatlı bir deneyim yaratabilen şeflerin deneyimine benzer bir deneyimi, kuaförlerin salonlarda nasıl başarabileceklerine dair püf noktalarını paylaştı.
Etkinlik kapsamında L’Oreal’in beş farklı kuaför ortağı da yayına katılımda bulunarak salonda yaptıkları güçlü bakım uygulamalarının püf noktalarını ve müşteri deneyiminde farklılaşmalarını sağlayan etkili aksiyonlarını izleyicilerle paylaştı.
Kérastase Dijital Kongre’nin bir diğer öne çıkan başlıklarından bir tanesi ise hazırlığı iki yıl süren ve salonları tam anlamıyla bakım yolculuğunda güçlendirmeyi hedefleyen yeni Rituelist Projesi idi.
Türkiye’nin 200’ü aşkın salonunu Ritüelist salonu haline getirmek isteyen L’Oreal, bu salonları saç bakımı konusunda önemli noktalar haline getirmeyi hedefliyor. Rituelist kapsamında salonlar ile birlikte bambaşka bir gelişim yolculuğuna başlayacak olan L’Oreal, bir fizyoterapistin de eşlik ettiği fiziksel ve dijital eğitimler gerçekleştireceğinin de müjdesini verdi.
L’Oréal Profesyonel Ürünler Bölümü Genel Müdürü Gülşah Camcı Yılmaz,“ Müşterilerimizin tamamı henüz salonlara dönmedi, belki daha da zaman alacak ama salonlarımızda ne yapıyorsak, geliştirmeye devam ediyoruz. Kuaförlerin değerinin anlaşıldığı bir dönemde en iyi servisi verdiğimizde bu dönemi olabildiğince az hasarla atlatıyoruz. Ama daha yapacağımız çok şey var” sözleriyle açılış konuşmasını gerçekleştirdi.
“Biz L’Oreal Profesesyonel olarak müşterilerin salona daha çok gelmeleri ve daha iyi bir servis alabilmeleri için pek çok çalışma yapıyoruz. Yakın zamanda size çok güzel haberler vereceğiz.” diyen Yılmaz, sözlerine şöyle devam etti:
“Kendine Bir Güzellik Yap”, L’Oreal Profesyonel’in ve salonların müşterilere bir davetiydi. Şimdi daha büyük bir tutkuyla kuaförlerin müşterileri için önemini ve değerini anlatacağımız, filmleri ve başka destekleri içeren çalışmalarla sizin arkanızda olmaya devam edeceğiz ki salonlarımız da kayıplarını mümkün olduğunca azaltsın ve kazancını artırsın. Kérastase dünyanın en büyük lüks saç bakım markası. Ekiplerimiz harıl harıl çalışıyor. İki temel amacımız var. İlki salonlarımızda müşterilerimize daha çok Kérastase ürününü sunabilmek, sizlerin bu anlamda servislerini en üst düzeye taşıyabilmek ve bu servisleri devam ettirmeniz için satışlarınızı arttırabilmenize yardımcı olmak. Hediye ve medya kampanyalarıyla yanınızda olmaya devam edeceğiz.”
L’Oreal Türkiye Profesyonel Ürünler Markalar Müdürü Levent Allovi ise, “Normal şartlarda bu organizasyonu Antalya’da lüks bir otelde 200 kişiyle birlikte yapabilecekken Covid-19 dolayısıyla dijital bir platforma taşımak durumunda kaldık. Elbette, fiziki olarak bir arada olmanın tadı, enerjisi bambaşka ama bu enerjiyi telefonlara, insanların oturma odalarına taşıyabilmek de ayrı bir keyif,” dedi.
Etkinliğin moderatörü Alp Kavasoğlu da Kérastase’ın 1960’lı yıllarda, Avrupa’da ve Amerika’da kadınların güçlendiği, politik olarak sokakta ve aile içinde söz sahibi olduğu dönemde oluşan güçlü bir marka olduğunun altını çizdi. Kavasoğlu; “Kérastase , profesyonel saç bakım alanında saç bakım analiz makinesi gibi pek çok ilke imza atmış , dünyada kendi alanında ve kategorisinde en büyük pazar payına sahip, en büyük medya desteğini yapan marka. Kérastase kadını, benim için güçlü ve sofistike ve güzel bir kadını temsil ediyor. İlk günden beri Kérastase , L’Oreal ailesi üyelerinin en sevdiği markalardan biridir. O yüzden bugün burada olmaktan da çok mutluyum. Şu an makyöz ve kuaför arkadaşlarımla tek umudumuz Haziran’da rahat bir ortama geçebilmek” dedi.
Sarışınlara Özel Yeni Blond Absolu Bakım Serisi
Yeni Blond Absolu serisini sunan Kérastase Ürün Yöneticisi Sıla Sümer, salonlarda gerçekleştirilen her 10 servisten 7’sinin sarışınlık servisi olduğunu vurgulayarak,“Bu da aslında sarı saç bakımının stratejik önemini gösteriyor.Blond Absolu güçlü formülü ile birlikte pazardaki diğer bakım serilerinden ayrışıyor. Blond Absolu Cicaextreme ailesi, çok daha yoğun bir bakım fırsatı sunuyor. Blond Absolu ailesi genişlediği için salonlarda her tür sarı saça sahip müşteriye bakım servisi sunabiliriz” şeklinde ifade etti.
Saçlarında sarı tonları görmenin kadınlar için ayrı bir özgüven ve mutluluk kaynağı olduğunu belirten Kérastase Eğitim Müdürü Merve Öztürk; “Ben de uzun zamandır saçlarında sarı tonlarını kullanan biri olarak, bu tonlardan vazgeçemediğimi söyleyebilirim. Salonlarda hala her on servisten yedisinin sarı saçlar için olması şunu gösteriyor: biz saçlarımıza gereken bakımı yapmak üzere salonlarınıza gelmek için sabırsızlanıyoruz. Işıltılı ve parlak sarılara sahip olmak o kadar kolay değil, çünkü özellikle bizim gibi koyu bazlara sahip toplumlarda yoğun bir açma işlemi, yoğun bir bakım gerekiyor” dedi.
Yıllardır sarı saçlardan vazgeçmeyen ve artık kendisini bir sarışın olarak kabul ettiğimiz Çağla Şıkel de Blond Absolu lansmanı kapsamında etkinliğe konuk oldu.
Çağla Şıkel’in Sarışınlık Yolculuğu
Oyuncu ve sunucu Çağla Şıkel, sarışın olmaya giden yolculuğunu şu sözlerle anlattı: “Her sarışın daha da sarışın olmak ister, bu bilinen bir gerçektir. Saç uçlarında minicik bir aydınlatmadan başlayıp platine kadar giden bir yolculuk bu. Benim saçlarım özünde çok koyu kahverengi ve buğday tenliyim, sarışınlıkla yakından uzaktan ilgim yok ama nedense kendimi böyle doğmuş, hep böyleymişim gibi hissediyorum. Sarı kendimi çok iyi hissettiğim bir renk oldu ama sarıyı da mevsimlere göre doğru kullanmak çok önemli, çünkü bilindiği üzere sarışın olmak çok havalı bir şey; sarı çok dikkat çeken ama kullanımı da en zor renk. Benim sarışınlık yolculuğum saçımın uçlarında sarı aydınlatmalarla başlamıştı ve yüzüme renk geldiğini hissettim. Güneş gördüğü zaman daha da açılıyor ve inanılmaz bir hale geliyor. Hiç değiştirmeyi düşünmediğim bir saç rengine dönüştü. Ekranda en güzel, en aydınlık görünen renk. Fotoğraf çekimlerinde, kamera karşısında sarı saçım iyi göründüğünde hep kendimi çok iyi hissetmişimdir. Evet, kullanması zor ama bence her şeye değer. Mesela, koyu renk saçlı bir kadın gördüğümde, ‘Bu kadın sarışın olsa kim bilir ne kadar güzel olur’ diye içimden geçiriyorum. Kendimi de sürekli sarışın kadınları beğenirken buluyorum.”
Sarışın olmanın ayrıcalığından bahsederken bu güzelliği korumanın birincil yolunun bakım süreci olduğuna değinen Şıkel, bu süreç hakkında şunları söyledi: “Koyu ve küllü saçlardan daha farklı bir bakım rutini bu. Benim saçım hızlı uzuyor. Bu kadar sarı renkte dipler azıcık bile çıksa fotoğraflarda çok kötü görünüyor. Ben de o görüntüyü hiç sevmediğim için saçımı her iki haftada bir boyatmak zorunda kalıyorum. Sevgili Cemil İrez, beni çok iyi frenleyen, beni çok iyi anlayan bir kuaför. Saçlarıma çok nazik davrandığı ve bana saçım konusunda sabırlı olmayı öğrettiği için saçlarımın bu kadar iyi görünmesinde onun büyük payı var. Yıpranma söz konusu oluyor, her gün ekrandayım, saçıma her gün ısı değiyor ama sarışın olduğumdan beri çok dikkat ediyorum. Saçın içten de beslenmesi gerektiğini düşündüğüm için beslenmeme çok dikkat ediyorum ve her hafta sonu hiç üşenmeyip evde bakımlarımı yapıyorum. Çünkü bu tembellik istemeyen bir renk. Ancak, doğru bakımı bulmak da önemli. Deneye deneye doğru bakımı buluyorum ve düzenli yaparsam her zaman karşılığını alıyorum.”
“20 yıldır aynı kuaföre gidiyorum”
Şikel, pandemi döneminde kuaför ziyaretinde nelere dikkat ettiği sorusuna ise şöyle yanıt verdi:
“Gittiğim yerde tedirgin hissedersem oraya adım bile atmıyorum ama 20 yılı aşkın süredir hep aynı kuaföre gittiğim ve bugüne kadar hiç istemediğim, hoşuma gitmeyen bir şey olmadığı için rahatım. Enerjimiz çok tuttu. Ben ilişkilerime bağlıyımdır. Enerjimin tuttuğu biriyle kolay kolay bağımı koparmam. Cemil’in salonunda hijyene çok dikkat edilmesi, kurallara harfiyen uyulması tabii ki beni çok rahat hissettiriyor. Asla tedirgin olabileceğim bir ortam yok. Ayrıca, mesela Kérastase ’ın saçlarıma uygun yeni bir bakım ürünü geldiğinde Cemil hemen bana mesaj atar, ‘Çağla hemen salona gelmelisin, senin için harika yeni bir bakım var’ diye. Birlikte düşünüyor, birlikte keşfediyoruz. Benim saçımı Lezgin (Selimoğlu) ve Cemil (İrez) yapıyor. Ben de onların yüzüyüm aslında. O yüzden saçlarımın iyi görünmesi için çok emek harcıyorlar. Bir kadın bakımlı hissettiğinde, saçı mükemmel göründüğünde özgüvenin önemli bir parçasını oradan alıyor. Biz kuaförlerimize çok anlam yüklüyoruz ve bu zor dönemde bizim nazımızla niyazımızla uğraştıkları için ayrıca çok teşekkür ediyorum. Bu dönem geçtikten sonra sanatlarını icra edebilecekleri daha özgür bir ortama geçebilmelerini diliyorum. “
Haluk Aydı’dan Uygulamalı Blond Absolu CicaExtreme
Kérastase Kıdemli Eğitmeni Haluk Aydı, yeni seri Blond Absolu serisi CicaExtreme’i uygulamalı olarak anlattı.
Birinci Adım: Blond Absolu CicaExtreme Saç Banyosu ile saçlarda derinlemesine arındırma ve nemlendirme. Özellikle sarı saçlar yoğun nem ihtiyacı duyduğu için içeriğindeki Hyaluronik Asitle birlikte saçı hem temizliyor, hem de yoğun bir şekilde nemlendiriyor.
İkinci Adım: CicaExtreme serisi Konsantre Ultra Violet + Booster Cicafibre salonlarda tek seferde saçlarda meydana gelen dore tonları nötrolize etmenizi sağlıyor.
Üçüncü Adım: Huile Cicaextreme Bakım Yağı ile saçlar son bir parlaklık dokunuşu kazanıyor.
Kıvırcık ve Dalgalı Saçlara Özel Kérastase YENİ Curl Manifesto Serisi
Curl Manifesto serisinin de lansmanının gerçekleştirildiği dijital etkinlikte, ürünlerle ilgili detaylar paylaşıldı.
Araştırmalara göre kıvırcık ve dalgalı saçlara sahip kadınların yüzde 55’i saçlarını şekillendirmek için dörtten fazla ürün kullanıyor. Kıvırcık saçlı kadınlar saçları için düz saçlılara oranla 2,5 kat daha fazla bütçe ayırıyor. Son yıllarda saç bakım ve cilt ürünlerinde doğallığa dönüş trendi söz konusu. Kadınlar da saçlarının doğal formunu kullanmak ve dalgalı ya da kıvırcık saçlarını özgüvenle ve gururla taşımak istiyorlar.
Kıvırcık saçlar doğası gereği daha çok özen ve bakım gerektiriyor. Güzelliğin manifestosu olarak nitelendirilen Curl Manifesto serisi, bu tür saçların tüm bakım ve şekillendirme ihtiyaçlarına yanıt vermek üzere geliştirildi. Kıvırcık saçlar kurumaya ve matlaşmaya daha meyilli olduğu için saçın yapısında ve görünümünde değişimler meydana gelebiliyor. Ayrıca daha ince telli olduğu için kırılmaya daha meyilli olan kıvırcık saçlar, daha özenli bir bakım gerektiriyor. Bakımı doğru yapmadıkça şekillendirmesi de oldukça güç.
Güçlü İçerik
Curl Manifesto serisi, elektriklenmeyi minimuma indirmek, saçların daha kolay şekil almasını sağlamak ve kuruluğu önlemek için üç güçlü etkili içerikle formülize edildi:
- Manuka Balı sayesinde kıvırcık ve dalgalı saçların buklelerini sbelirginleştirmek ve saça nemini geri kazandırmak çok daha kolaylaşıyor.
- Güçlendirici Seramidler, ilk kullanımdan itibaren saçta birikerek kıvırcık saçın gözenekli formunu doldurarak saça yapılandırma sağlıyor.
- Gliserin, yapısı gereği saça nem ve parlaklık kazandıran bir molekül. Curl Manifesto ürün ailesi içerdiği gliserin ile hem saça parlaklığını hem de nemini kazandırıyor.
%73 daha fazla nem %81 daha belirgin bukleler
Curl Manifesto ürünleri yüzde 73 daha nemli, yüzde 99 daha güçlü, yüzde 81 daha belirgin bukleler ve beş kat daha fazla parlak saçlar vaat ediyor.
Kérastase Curl Manifesto serisi, bir salon bakımı ve üç satış ürünü olmak üzere toplamda 4 yeni ürünle karşımıza çıkıyor.
Kıvırcık ve dalgalı saçlarda yüzde 81 bukle belirginleştirme özelliğine sahip ve saça yoğun bir nem kazandırıyor. Discipline ve Nutrition Booster ile beraber denendiğinde çok daha etkili sonuçlar elde edilebiliyor.
Kıvırcık ve dalgalı saç problemlerinden biri de kullanılan ürünlerin saçta ağırlaşma yapması. Ancak saç banyosu, ağırlaştırma yapmadan arındırma işlemi sağlarken içerdiği güçlü içerikler sayesinde saça yoğun bir nem kazandırıyor.
Saç bakım maskesi de yoğun nem ve parlaklık etkisi sağlıyor.
Kıvırcık saçların diğer problemi elektriklenme ve kolay şekil alamama sorununa karşı son aşama olarak akışkan jel kullanıldığında yoğun nem sağlama ve daha belirgin bukleler elde etme özelliğine sahip.
Azra Akın’dan Kérastase Curl Manifesto Deneyimi
Türkiye ve Kainat Eski Güzeli Azra Akın, etkinlik sırasında Curl Manifesto deneyimini şu sözlerle aktardı: “Kıvırcık saçlarımdan çok memnunum, özellikle saçlarımı kıvırcık kullandığımda kendim gibi hissediyorum. 2,5 yaşındayken saçlarım lüle lüleydi, 8-10 yaşlarında yüzmeye gittiğim için belki klordan lülelerimde bir bozulma oldu. 15 yaşındayken kıvırcıklarımı tekrar keşfettim. Benim için en zor şey doğru ürünü bulmaktı. Hacim benim için çok önemli. Saçımı dolu dolu hissetmeyi seviyorum. Manifesto Curl’ü nemli saça uygulamayı seviyorum. Saçımı ikiye ayırıp alttan başlayarak ürünü sürüp tarakla dağıtıyorum ve ardından elimle şekillendiriyorum. Ürünün kokusunu çok sevdim, ayrıca saçta çok rahat dağılıyor. Hacmi çok iyi ve hafif. “
Bir ilk: QR Kod Deneyimi
Kérastase ailesinin Curl Manifesto serisi ile birlikte sunduğu diğer bir yenilik de şu: Hem tüketiciler hem de salon profesyonelleri ürün ambalajı üzerindeki QR kodu okuttuklarında ürün hakkında bilgi alabilecekler. Hangi kıvırcık saç tipi için hangi ürünün kullanılması gerektiğine ilişkin bilgiye de ulaşabilecekler.
Dijital Eğitim Platformu ACCESS
Etkinlik sonlarına doğru profesyoneller için kurulan özel eğitim ve içerik platformu ACCESS ile ilgili güncel durum bilgilendirmesi yer aldı. Platform sorumlusu Damla Ünal ACCESS’i kısaca şu sözlerle ifade etti:
“Profesyoneller için hazırlanmış bir online eğitim ve etkileşim platform olan Access’i lanse edeli 1 yıl oldu. Şu anda 5 bin kişiyi aşmış kişiyiz. Şu anda Access 100 ülkede kullanılıyor. İçerisinde 80 online eğitim modülü var. renklendirme, kesim videolarına, ürünlerle ilgili bilgilere uygulamamız üzerinden her yerden ulaşılabiliyor. Bir araya gelmemizin güç olduğu bu dönemde webinarlarımız ile 3000’e yakın kuaför dostumuz online eğitimlerde bize katıldı. Üye olmak çok kolay. Herkes ücretsiz olarak katılabiliyor. Bildirimleri aktif kıldığınızda en son ürünler, haberler, eğitimler vs. ile ilgili bilgilere anında ulaşabilirsiniz. “
L’Oreal Professionnel ve Kérastase, salonlar ve kuaförler için dopdolu bir gündemle yeni projelerini ve ürünlerini aktarırken sektöre de bol bol umut aşıladı. Bakalım, yakın dönemde salonlarda ne gibi gelişmeler olacak, hep birlikte göreceğiz…