Güzellik Markaları Ambalajda Kesintiye Gidiyor

Şirketler, her geçen gün daha az atık oluşturmanıza yardımcı olmayı vadediyor.

Son yıllarda katlanarak büyüyen güzellik endüstrisinin, 2027 yılına kadar 463,5 milyar dolar değerinde olması bekleniyor. Bu büyüme, ürünlerin her zamankinden daha kapsayıcı ve erişilebilir olduğu anlamına gelirken, aynı zamanda atıkla ilgili sorunların aciliyetini de artırdı. 

Yakın tarihli bir araştırmaya göre, 2018 itibariyle, endüstri yalnızca ABD’de yılda 7,9 milyar sert plastik ambalaj birimi oluşturuyordu. Bu şişelerin ve tüplerin çoğu teknik olarak geri dönüştürülebilir olsa da, bunların uygun tesislere ulaştığından emin olma sorumluluğu genellikle tüketiciye düşüyor. Bu, kusurları arasında yetersiz altyapı, erişim eksikliği ve kullanıcı ihmali bulunan bir sistem. O nedenle geri dönüştürülebilir güzellik ürünlerinin yaklaşık yüzde 95’i hala çöplüklere ve okyanuslara gidiyor.

Neyse ki, markalar sürdürülebilirliğe öncelik vermeye başladı. Son on yılda geri dönüşüme daha akıcı, güvenilir yaklaşımlar vaat eden yeni bir bağımsız hizmet dalgası ortaya çıktı. Tüketicilere yeniden doldurulabilir kaplar ve atık geri gönderim fırsatları sunan Loop; kuaförlerden gelen güzellik atıklarını toplayan, işleyen ve yeniden kullanan Green Circle Salons programı; ve işletmeler ve bireyler için geri dönüşüm toplama kapları (bazıları için erişilemez bir maliyetle de olsa) sağlayan TerraCycle, Danimarka merkezli Ocean Waste Plastic gibi, okyanuslardan çıkarılan atıkları toplayıp geri dönüştüren ve yeni ambalajlar oluşturmak için kullanan kar amacı gütmeyen kuruluşlar da var. Yine de, yalnızca belirli plastik türleri bu şekilde yeniden işlenebiliyor ve bu işlem, malzemeler kullanılamaz hale gelmeden önce yalnızca birkaç kez gerçekleşebiliyor.

Bu sorunları çözmek için, bazı güzellik şirketleri artık tasarımda daha yenilikçi yaklaşımlar deniyor, biyolojik olarak parçalanabilen veya yeniden doldurulabilir şişelerde gelen ürünleri tanıtıyor veya bazı durumlarda herhangi bir ambalajı hiç kullanmıyor. 

Saç

Bir dizi yeni, sağlam saç bakım seçeneği, geleneksel formüllerinden daha az sert ve her tür saç için daha uygun olan formüllerle klasik “köpürt, durula, tekrarla” tavsiyesine meydan okuyor. Davines, şimdi popüler koleksiyonunu dört Katı Şampuan olarak sunarken, Vaycay Beauty‘nin doğal saçlar düşünülerek oluşturulan Maldives Marula Yağlı Nem Seti hem besleyici şampuan hem de katı saç kremi hem de güzel bir oyma ahşap tarak içeriyor. 

Klorane, daha güçlü bir bakım için sadece birkaç damla su ile köpüren ve biyolojik olarak parçalanabilen poşetlerde paketlenmiş, Isırganlı Yeni Hacim Veren Yağ Kontrolü 2’si 1 Arada Maske Şampuan Tozu ile bu yeni akıma uyum sağlayan markalardan biri. Hairstory, yumuşak, köpürmeyen New Wash şampuanlarını, tamamen geri dönüştürülebilir torbalarda satıyor. Terra Ties, organik pamuk ve doğal kauçuktan, biyolojik olarak tamamen çözünebilen saç bantları  yapıyor. 

Yüz

Sıvı cilt bakım ürünleri genellikle plastik veya cam kapları gerektirse de bu alanda da sürdürülebilir seçenekler artıyor. Humanrace‘in suyla karıştırıldığında köpüğe dönüşen, Rice Powder Temizleyicisi, abonelik hizmeti aracılığıyla otomatik olarak yeniden doldurulabilir bir kap içinde geliyor. Artık kağıt yüz maskelerinin meraklıları için de sürdürülebilir bir seçenek var: Kore markası andLAB’in nemlendirici Biyobozunur Niacinamide %2 + B5 Nemlendirici Yüz Maskesi, tamamen biyo çözünebilir ve geri dönüştürülebilir bir kutu içinde muhafaza ediliyor.

Makyaj markaları da giderek kağıt ambalajlara yöneliyor. 

Vücut

Vücut bakım ürünlerinin genellikle sıvı formda olması, şişe ve kavanozlardan kaçınmayı zorlaştırıyor, ancak giderek daha fazla şirket, yeniden doldurmayı sorunsuz ve bazen daha ucuz hale getiren sistemlerini tanıtıyor. Örneğin Kiehl’s, yoğun kakao yağı ile aşılanmış Creme de Corps Vücut Losyonu gibi en çok satan ürünlerini içeren ekonomik boyutlu geri dönüştürülebilir poşetler sunuyor. Bathing Culture‘ın organik, konsantre Mind and Body Wash ürünü, gökkuşağı çizgili yeniden kullanılabilir cam şişesiyle dikkat çekiyor ve şirketin yeniden doldurma programına abone olduğunuzda ürün yüzde 15 indirimle geliyor.

Kaynak: The New York Times

Önerilenler

Benzer İçerikler