EsteticaForum İzmir

Kategori

İzmir'deydik

Değişen müşteri profiliyle geliştirilmesi gereken hizmet ve iletişim anlayışını konu alan EsteticaForum; İzmir Kadın Kuaförleri, Manikürcüleri ve Güzellik Uzmanları Odası ev sahipliğinde L’Oréal Professionel ve Estetica Dergisi iş birliğiyle, Cumhuriyet Nevvar Salih İşgören Meslek Lisesi Konferans Salonu'nda düzenlendi. Estetica Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Erkan Güzel ile MM Bahçecik Yönetim Kurulu Başkanı Metin Bahçecik moderatörlüğünde gerçekleşen forumda; L’Oréal Profesyonel Ürünler Bölümü Genel Müdürü Emine Akad Gürpınar ve L’Oréal Professionnel Eğitim ve Organizasyon Müdürü Zeynep Atasoy ile Ankara Paris Kuaför’den Eda Kutlugün Koşar ve Mersin Üniversitesi Kuaförlük Programı öğretim üyesi Rıfat Aytar, sektörle bir araya geldi.

Estetica Forum'dan yansımalar:

Metin Bahçecik: Sektörümüzde konuşulacak çok şey var. Güzel tarafı ise artık sadece saç kesim ya da renklendirme değil başka şeylere de ihtiyacımız olduğudur. Dolayısıyla ‘‘Müşteriler bizi niye tercih etsin?’’ sorusu öne çıkıyor. Sektörde teknikler gelişiyor ve yenilikler var. Muhakkak ki bu teknikleri, ekibinizin motivasyonuyla beraber salonunuzla, dekorasyonunuzla, her şeyinizle öne çıkarıp müşterilerimizi elimizde tutmanız ve yeni müşterileri kazanıyor olmamız lazım. Müşteriler artık ‘Iphone müşterileri’. Bizler, ‘ne yapmalıyız ki onların dikkatini çekebilmeliyizi düşünmeliyiz’. Salonumuzla, dekorasyonumuzla, iletişimimizle onları yakalamalıyız. Gelecekte bizim onları yönlendiriyor olmamız gerekiyor. Yoksa onlar bizim çok önümüzde olacaklardır ki bunun mesleki anlamda pek olumlu olduğunu düşünmüyorum.

Rıfat Aytar: Kendi açımdan baktığımda öğrenciler için konuşacağım ki hepimizi ilgilendiriyor. Artık dünyayı küçücük bir haznenin içine aldılar. Kuaförlük eğitimi alan öğrencilerimiz çok çabuk sosyalleşebiliyorlar, görüşebiliyorlar. Bu sebeple onlara göre müfredatlarımızı, her şeyimizi düzeltmek zorundayız. Bizden ne bekliyorlar, bizim nasıl bir öğrenci modeli geliştirmemiz gerekiyor, biz bunların hepsini dikkate alıyoruz. Eğitim müfredatlarımız özellikle şimdiki gençlerin algısına göre düzenlenmeli. Nasıl ki salona bir müşteri geldiğinde öncelikle müşteri çok önemliyse, eğitimde de öğrenci çok önemlidir.

Eda Kutlugün Koşar: Bizim için önemli olan müşteriyi özel hissettirmektir. Seksen üç bin meslektaşınızdan daha farklı olmalısınız ki sizi tercih etsinler. Bunun için onun ne istediğini bilmenin dışında profiliniz kimdir, siz hangi profile hizmet ediyorsunuz, bu önemli. Kimlere hizmet ettiğinizi bildiğiniz zaman onların ne istediğini düşünürsünüz. Böylece işimizin sadece iyi fönden geçmediğini anlıyoruz. İyi bir iletişim en önemli etkenlerden bir tanesi. Teknolojinin geldiği noktada artık şunu görebiliriz; önceden hanımlar tercihleri kuaförlerine bırakırlardı, onların yeni şeyleri uygulamalarını isterdi. Şimdi artık kendileri sosyal medya aracılığıyla, kendilerine ne yakıştığını anlamış olarak geliyorlar.

Emine Akad Gürpınar: Bulunduğumuz sektör inovasyon sektörü. İnovasyon sadece teknolojiye mahsus değil. Kozmetik sektörü, güzellik sektörü tamamen inovasyonla canlı kalan bir sektör ve bu noktada da doğal olarak sektör lideri olan L’Oréal her daim bir adım önde gitme, öncü olma durumunda. Belirli tüketici sıkıntılarına, endişelerine, en iyi şekilde cevap verecek yenilikleri, teknolojileri düzenli olarak kadınların beğenisine sunuyoruz. Ancak ne kadar yeni teknoloji, yeni ürün sağlarsak sağlayalım, bunlar kuaförler tarafından doğru anlaşılıp, doğru anlatılmadığı sürece bizim yaptığımız iş yarım kalır. Kuaförlerin genellikle satış yapmakla ilgili büyük bir çekincesi var. Halbuki burada ürünleri doğru anlayıp, teşhisi doğru yapıp, müşterisine memnun kalacağı çözümleri sunduğu noktada büyük bir müşteri sadakati kazanmakla beraber, işine de önemli şekilde katkı sağlayacağı gerçeği de var. 

Zeynep Atasoy: Müşterilerin salon ziyaret oranı gittikçe düşüyor. Dolayısıyla salonlara müşteri geldiği zaman; müşterinin servis adedinin yükseltilmesi gerekiyor. Sadece fön değil yanına başka bir servis daha eklememiz gerekiyor. Farklı salonlarda çeşitli servisler var. Spalar var, bakım üniteleri var, bunların hepsi var ama baktığımız zaman bir kuaför salonunda bugün Türkiye ortalamasında 1,4 servis alıyor. Bizim yapmamız gereken bu servis oranının nasıl yükseltilebileceğini düşünmektir. Bunu yükseltmenin yollarından birisi de teklif etmek çünkü çoğunlukla teklif etmiyoruz. 

Erkan Güzel: Estetica Forum’u ilk defa bir meslek odası ev sahipliğinde gerçekleştirdik. Sektörün konuşması, tartışması, paylaşması, geliştirmesi gereken pek çok konusu var. Yayıncı olarak bu anlamda 12 yıldır yuvarlak masa toplantılarıyla aldığımız sorumluluğumuz EsteticaForum ile devam ediyor. 

Bir sonraki EsteticaForum Bursa'da ve Periscope'ta… EsteticaForum'un tamamını okumak için Estetica Dergisi Kasım Aralık sayısını inceleyebilirsiniz…

  

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi 

mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

 

Önerilenler

Önceki İçerik
Sonraki İçerik

Benzer İçerikler