Wella’da yenilikler…

Kategori

Wella'da yenilikler

Yöntem Profesyonel bünyesinde yer alan Wella Professionals, Sebastian Professional ve Sp markaları Procter&Gamble tarafından yine dünyanın önemli şirketlerinden Coty’e satıldı. Her iki büyük firmanın da Türkiye iş ortağı olan Yöntem Profesyonel ile hem bu değişimi ve etkilerini konuştuk hem de yeni Genel Müdür Suat Çalış ile tanışma fırsatı bulduk.

Estetica: P&G’ye ait Wella Professional markasıyla ilgili değişik oldu. Bununla ilgili bir değerlendirme alabilir miyiz?

Müslime Duğraç: P&G kozmetik markalarının yüzde seksenini Coty Kozmetik’e sattı. Bunlar Maxfactor, Wella Professionals ve Wella’nın market tarafı ile D&G, Gucci, Lacoste gibi belli başlı markalar. Kırkın üzerinde markayı stratejik bir kararla elden çıkardı. P&G’nin sadece kozmetik değil yaklaşık 180 tane markası bulunuyor. Geçen sene almış olduğu bir kararla bu sayıyı seksen markaya indirdi ve bu seksen markayla stratejik olarak büyütme kararı aldı. Burada bizi ilgilendiren kısmı Wella Professionals ve diğer kozmetik markaları. Biz Yöntem Kozmetik olarak P&G’nin parfümeri kanalında distribütörlüğünü aynı zamanda da Engin Grup Yöntem Kozmetik A.Ş olarak, Coty’nin de distribütörlüğünü yapıyoruz. Açıkçası yıllardır beraber iş yaptığımız bir firmaya satılmış olması nedeniyle bizim için hiçbir şey değişmedi. Coty’nin bu işe çok ciddi yatırımları olacaktır. Bu sebeple bizim açımızdan memnuniyetle karşıladığımız bir durum. Sonuç olarak şirketimiz açısından da kuaförler açısından da değişen hiçbir şey yok. Aksine iki açıdan da büyük bir avantaj olarak düşünülebilir.

Estetica: Sektörü genel olarak nasıl değerlendiriyorsunuz. Ne yapılmalı, ne eksik, nasıl fırsatlar var?

Müslime Duğraç: Şirketimize bir güven sağladığımızı düşünüyorum ve açıkçası o güvenden dolayı bir fırsatımız var. İnsanlar Wella’nın kalitesiyle ilgili bir şüphe duymuyorlar. Gittiğim her şehirde herkes Wella’nın kalitesinden memnun olduğunu söylüyor. Kaliteden ziyade, ilgi alaka ve güven müşteriler nezdinde en önemli şey ki biz de onlara bunu sağlıyoruz. Elimizden geldiğince her tarafa ulaşmaya çalışıyoruz. Çalıştığım herkes bana gece gündüz ulaşabiliyor ki bu çok büyük bir avantaj. Şirket olarak ve Wella olarak güven sağladığımızı düşünüyorum. Tabi ki daha ulaşamadığımız kuaförler var. Oralara bu sene daha çok ağırlık vereceğiz. Çalıştığımız kuaförlerle zaten bir ilişkimiz ve devam eden çalışmalarımız var. Onları ürün satmaya yönlendirerek hem onların cirosunu hem de bizim ciromuzu arttırmayı hedefliyoruz. Krizler açısından da çok endişelenmiyorum. 25 yıllık tecrübem bana şunu gösterdi; ne kadar kriz gördüysem her çıktığımız krizden kozmetik sektörü büyüyerek çıktı. Kriz olduğu takdirde insanlar iki ay kadar salonlara ya da parfümerilere gitmeyecektir ama bunun sonuncunda insanlar kendini iyi hissetmek için geri dönerler çünkü bu iş moral işidir. Kendini iyi hissetmek için gidersin. Kısacası kriz olsa bile sektörün küçüleceğini düşünmüyorum.

Estetica: Wella’nın mevcut durumunu nasıl koruyorsunuz?

Suat Çalış: Wella’nın marka bilinirliği hem dünyada hem de Türkiye’de çok yüksek. Böyle bir markayla çalışmak çok büyük bir keyif. Müslime Hanım’ın anlattığı gibi son dört sene çok güzel kazanımlar elde edildiği için ve çalıştığımız salon sahiplerinin gözünde ürün kalitesi çok ciddi şekilde ayrıştırıldığı için böyle bir markayla çalışmak da çok güzel. Bizim aslında ana hedefimiz salon sahibine bizden kazanacağı, elde edeceği avantajları doğru anlatmak. Salon sahibine onlardan biri olduğumuzu göstermek ve onlarla sürekli aynı alanda 24 saat ulaşabilir pozisyonda olduğumuzu anlatmak istiyoruz. Biz onların ailesinden biri olmayı, onların da bizim ailemizden biri olmasını hedefliyoruz

Estetica: Önümüzdeki dönem için paylaşabileceğiniz şeyler var mı? Neler var mesela etkinlikler veya eğitimler olarak?

Müslime Duğraç: Yapacağımız bütün çalışmaların içerisinde eğitim yer alacak. Hem kişisel gelişimlerine hem de teknik anlamda mesleki gelişimlerine katkı sağlayacak içeriklerle ilerleyeceğiz. Sürdüregeldiğimiz AKD ilişkisi ve meslek liseleriyle olan ilişkimiz de devam edecek ki bu zaten bizim için önemli bir sosyal sorumluluk projesi.

Suat Çalış: Önümüzdeki yıl özellikle salon yönetimi, müşteri memnuniyeti, idari konularla ilgili yapmaları ya da bilmeleri gerekenler, teknik konularla ilgili eğitimler ile onları geliştirme üzerine çalışacağız. Sadece salon sahipleri de değil kalfalarla ilgili olarak da çalışmalar yürüteceğiz. Salon sahiplerinin dışında çalışanların da faydalanabileceği bir takım etkinlikler ve onlara da yardımı dokunacak eğitimler yapmak durumundayız. Salon sahibinin bizi çok iyi bilmesi ürünü alması önemli değil, önemli olan o ürünü kullanan, kullandıran müşteriye onun hizmetini veren kişinin de bizi iyi tanıması iyi bilmesi. Bu konularda da bir takım farklılıklar yaratacağız.

Röportajın tamamını Estetica Dergisi Ekim-Kasım sayısında bulabilirsiniz…

  

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi 

mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

 

Önerilenler

Önceki İçerik
Sonraki İçerik

Benzer İçerikler