Estetica Dergisi’nden özetler: Başarılı satışın ipuçları – 6

Kategori

Estetica Dergisi'nden özetler: Başarılı satışın ipuçları – 6

Satışın ve salon misafirlerine doğru ürünleri sunmanın önemi konusunda Aveda salonları bilgi ve deneyimlerini paylaştılar.

İşte sorularımız: Salonunuz için ürün satışı neyi ifade ediyor? Önemi nedir? Satışta Aveda farkı nedir? Müşterilerinizin yorumları nasıl? Ve cevapları:

Muharrem Gür, Tara Kuaför – İstanbul: Bir kuaför için satış, müşteriye sağladığınız hizmet ve sunduğunuz farklılık açısından çok önemlidir. Kuaför için hem ürün satışı var hem de servis satışı var. Saç işlemleri de satıştır, salonda önerdiğiniz ürünler de bir satıştır. Aslında ürün satışı açısından bakarsak ‘müşteriye artı bir hizmettir’ diye düşünülebilir. Müşterinin ayağına hizmeti getiriyorsunuz ve onun da işi kolaylaşıyor ve hem de bir profesyonel olarak müşterinin doğru tercihler yapmasını sağlıyorsunuz. Çünkü bu işin doktoru sizsiniz, size geldiği zaman bir reçete yazıyorsunuz ve doğru ürün sunuyorsunuz. Bunlar tabii ki artı değer, kadın saç ürünlerini kuaför olmayan bir yerden temin ettiğinde, satan kişi kadının saç yapısını bilmiyor ve yanlış ürünler verebiliyor. Bir marketten saç ürünü almakla bir kuaförden almak arasında siyah ile beyaz kadar fark var. Müşteriye doğru ürünü vermek, onun doğru tercihler yapmasını sağlamaktır.

Aveda Türkiye şartları için çok özel ve farklı bir ürün. Ürünlerinin doğal olması, markanın bir misyonu olması, % 93 bitkisel olması ve çok özel salonlarda satılması Aveda’yı tercih sebebi haline getiriyor. Aveda kullananlar çok memnun kalıyor. Çünkü kullandıkları zaman faydasını görüyorlar. Piyasadaki bazı ürünler anlık etki yaratabiliyor ama ertesi gün kullanılmadığı takdirde saç eski haline dönüyor. Aveda ise uzun vadede saça çok iyi geliyor ve saçını onarabiliyor. Bunun için müşterilerin dönüşleri çok güzel. Aveda’yı onlara sunmamızdan müşterilerde çok memnun. Müşterilerimizin bir kısmı zaten Türkiye’ye gelmeden önce Aveda ile tanışmış kişiler. Bunu bildiklerini söyleyip çok güzel bir ürün getirttiğimizi belirtenler de oldu.

Satışla ilgili olarak dikkat edilmesi gereken şey ise şu: Satış yapmak için ürün vermemek! Sadece ürünü satmak değil, müşterinin ihtiyacı olan ürünü ona sunmak önemli. Genelde yaşadığımız en büyük sorunlar; ürünü para kazanmak için satmaya çalışmak ve ihtiyacı olmadığı halde müşteriye satış yapmak. Bir kuaför için önemli olan müşterinin işine yarayacak ürünü vermesidir. Müşterinin kullanmayacağı ürünü vermemek lazım. Ayrıca o ürünü sattıktan sonra da müşteri kullanmaya teşvik edilmeli. Aveda’nın satışlarında ise asla zorlanmıyoruz çünkü gerçekten çok özel ve A plus noktalarda var. Müşteriler sağdan soldan bulamıyor. Sizden doğru tavsiye alıp, doğru ürünü kullandıkça da  mutlu oluyor. Aveda böylece farkını ortaya koyuyor. Aveda satış anlamında en doğru stratejiyi bilen markadır. Zaten Estée Lauder bünyesinde.

Ürünleri çok güzel, boyası çok güzel, istediğiniz rengi yaratabiliyorsunuz. Çok memnunuz, müşterilerin geri dönüşleri de memnun olduklarını anlatıyor.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

 

Önerilenler

Benzer İçerikler