Estetica Dergisi’nden özetler: Başarılı satışın ipuçları – 5

Kategori

Estetica Dergisi'nden özetler: Başarılı satışın ipuçları – 5

Satışın ve salon misafirlerine doğru ürünleri sunmanın önemi konusunda Aveda salonları bilgi ve deneyimlerini paylaştılar.

İşte sorularımız: Salonunuz için ürün satışı neyi ifade ediyor? Önemi nedir? Satışta Aveda farkı nedir? Müşterilerinizin yorumları nasıl? Ve cevapları:

Mahmut Ebil, Ebil Bebek – İstanbul: Kuaförlük açısından satış, müşterinin ihtiyaçlarının uzman kişi tarafından temin edilmesidir. Buraya gelen müşteriler eğer kuaför olarak bizi tercih ediyorlarsa, bizi bilirkişi olarak görüyorlarsa, saçı için en uygun ve en doğru ürünleri bizim verebileceğimize inanıyorum. Neticede dışarıda sadece ambalajını, kokusunu, fiyatını ya da görselini beğeniyor ve alıyor veya dışarıda herhangi bir markette herhangi bir satış uzmanının satacağı bir ürünü alıyor. Bunun yerine gerçekten uzun zamandır kadının saçlarını tanıyan ve saçlarının geçmişini bilen kuaförünün ona en doğru bilgiyi vereceğini düşünüyorum. Ne gibi işlemlerden sonra saç bir takım zorluklar yaşar veya olması gereken yani saçın ihtiyacı nedir gibi konuları en iyi kuaför tespit eder. Bu konuda da kuaförün ürün tavsiye etmesini ben daha doğru buluyorum. Satış kuaför için neden daha önemli? Çünkü bu doğrultuda kuaförün vereceği ürünlerle saçının daha sonraki bakımlarını veya yapılanmasını devam ettiren müşteri, salona tekrar geldiğinde de kuaförüne daha uygun saç ile dönecektir. Uygun şampuan, uygun krem, uygun bakım ürünü ve uygun koruyucu kullandıysa bu bizim için tabii ki önemli. Eğer ticari açıdan da düşünecek olursak, bu konuya örnek olarak yurtdışından bir meslektaşımız bu konu ile alakalı çok esprili ve güzel bir yaklaşımda bulunmuştu. “Ürünlerin hiçbirisi bizden izin istemez, sigorta istemez, hiçbirinin başı ağrımaz ya da işe gelmemezlik yapmaz. Her zaman bizim stantlarımızda durur ve hazır bir şekilde bizi bekler.”’ demişti. Hakikaten doğru satış ürünlerinin bize getireceği değeri de göz ardı etmememiz lazım. Bize bir kâr payı bırakıyor ve ticari açıdan da bizim için faydası olduğunu düşünüyorum.

Aveda’nın ise bize şöyle bir artısı var: Aveda’nın kendi konsepti çok doğru. Müşteri son zamanlarda doğaya karşı daha bilinçli ve kendi kullandığı ürünlerde de hem doğal, hem tabii hem de doğru şekilde işlenmiş ürünleri tercih ediyor. Bunun çok farkında olmayan insanlarda var ama biz elimizden geldiğince bu doğru bilinci yaymaya çalışıyoruz. Ambalajından içeriğine kadar hakikaten geri dönüşümü olan ve içerik manasında da bizi son derece memnun eden ürünler. Biliyoruz ki saça en ufak şekilde de olsa zarar vermeyeceği gibi çok büyük artıları olan bir ürün. Artı ürün yelpazesi çok geniş. Bütün Aveda ürünlerinin tepeden tırnağa diyebileceğimiz nitelikte ürünleri var. El kreminden vücut şampuanına ya da saç banyosundan el-ayak bakımına kadar her türlü ürünü, koruyucularıyla, kremleriyle, şampuanlarıyla bizi inanılmaz derecede tatmin ediyor. Ürün yelpazesi çok geniş ve hepsi doğru ürünler. Dediğim gibi son derece bizi tatmin ediyor. Aveda ile ilgili müşterinin yaptığı yorumlar da çok iyi. Ambalajı da çok iyi, kullanımı kolay ve bunların hepsi aslında tercih edilmesi için etken. İçerik olarak zaten çok iyi, müşterinin beklentisini son derece iyi karşıladığını düşünüyorum. Aveda tüm beklentileri karşılayan bir marka.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

 

Önerilenler

Benzer İçerikler