Beyaz Kelebek Projesi: Değişime Kanat Açın

Kategori

           

 

Salonlar L’Oréal Profesyonel'ın kanatları altında

"Beyaz Kelebek Projesi"

 

LOréal, Türkiye’de 2 senede bir, 2500 kadın üzerinde yaptırdığı kapsamlı bir araştırma ve bölgesel olarak kuaför müşterilerinin beklentilerinin incelendiği araştırmalar sonucunda, hayata geçirdiği ‘Beyaz Kelebek’ projesinde ikinci aşamaya geçiyor.

Tüketici ihtiyaçlarını daha iyi anlayarak kuaförlerin müşterilerine verdikleri servis standartlarını yukarı çekmeyi amaçlayan proje sektörde bir ilk ve öncü proje olarak anlam taşıyor.

İzmir’in pilot bölge olarak belirlendiği ‘Beyaz Kelebek’ projesi kapsamında İzmir’de yaşayan 844 kadının katılımıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre, kadınlar tercih ettikleri kuaför salonlarından çeşitli nedenlerden dolayı vazgeçebiliyor. Temizlik ve hijyen %85 ile kuaförden beklentilerin başında gelirken sıcak yaklaşım ve güvenilir olma %62 ile iletişimin önemini vurguluyor. Araştırmaya göre, kadınların kuaför tercihlerinde salon sahiplerinin çalışanlarına davranış biçimi de etkili oluyor. Kuaförlerin çalışanlarına kaba davranması ve müşterilerine ısrarcı davranışları salon sahiplerine uzun vadede müşteri kaybettiriyor.

 

 

BEYAZ KELEBEK PROJESİ EĞİTİM İÇERİĞİ

İletişim: Bu bölümde kuaförlere doğru iletişim ve teşhis ile ciroları nasıl artırabilecekleri, kaliteli ekip iletişimi ile neler kazanabilecekleri anlatılıyor. Mutlu müşterinin 4 müşteri getirirken, mutsuz müşterinin 13 müşteriyi nasıl götürdüğü, müşterilerin ne düşündüğü, düşündüklerini kimlerle ve ne şekilde paylaştıkları, müşteri odaklılığın ne demek olduğu ve müşterilerin kuaförlere ne kadar sadık olabilecekleri aktarılıyor.

Salon Ortamı: Salon ortamının kuaför salonu sahiplerini ve onların hayallerini nasıl yansıttığı, hedef kitleye uygun olup olmadığı, ideal bir salon dekorasyonunun ve tasarımının, doğru salon ambiyansının, müşteri mutluluğunu en üst düzeye taşıyabileceği, salonun bir huzur bulma yeri olmasının müşteri sadakatine etkisi, farklı servisleri doğru ambiyansta doğru ritüel ile müşterilere sunmanın önemi anlatılıyor.

Hijyen: Müşterinin kuaför salonlarını tekrar tercih etmemelerindeki en önemli sebeplerden birinin hijyen şartları olduğu, hijyenik olduğu düşünülen salonun aslında öyle algılanamayabileceği, hijyen sağlamanın farklı yöntemleri, çalışanların kişisel bakımının önemi aktarılıyor.

Beyaz Kelebek Projesi hakkında L’Oréal Profesyonel Ürünler Bölümü Pazar Geliştirme Müdürü Gülşah Camcı Yılmaz’dan aldığımız detaylı bilgiyi Estetica Dergisi  Ekim Kasım sayısında bulabilirsiniz. 

 

Önerilenler

Benzer İçerikler