fbpx

Bayrak teslimi

Kategori

Aveda Marka Müdürü Nazlı Koruyan Altıpat bayrağı Gökçe Kırtay’a devretti. Nazlı Koruyan Altıpat ile bıraktığı izleri, Gökçe Kırtay ile ileriye dönük projeleri konuştuk.

Estetica: Önce Nazlı Koruyan Altıpat’ın Aveda sürecini hatırlayalım isterseniz.

Nazlı Koruyan Altıpat: Aveda 2010 Kasım ayında Türkiye’ye giriş yapmıştı. 2011 Ocak ayında Aveda’da Marka Müdürü olarak başladım. O zamanlar iki kişilik bir ekiptik. Ben ve eğitmenimiz Yasemin Kayacan vardı. İki kişi, bir salon ile başladık.

O zaman organik içerikler, ürün geliştirirken hayvanlar üzerinde test yapmama, sosyal sorumluluk projeleri, rüzgar enerjisi ile üretim, sürdürülebilir iş modelleri sektör için çok yeniydi. Bunlarla ilgilenen tüketicilerin, çevreye karşı sorumlu kuaförlerin bu markayı sahipleneceğini düşündük. Aveda markasının bilinirliği çok düşüktü. Daha önce yurtdışında çeşitli fuarlarda, organizasyonlarda Aveda markasıyla tanışmış kuaförler vardı. Sadece bilenlerin gözünde markanın repütasyonu çok kuvvetliydi. Çok prestijli bir algısı vardı ve çok niş bir marka olarak biliniyordu.

Aveda, çok sınırlı sayıda kuaförde olması hedeflenen, Amerika’dan yola çıkmış 40 sene önce oradaki hedef içinde bulunduğu pazardaki toplam işlem hacminin yüzde 5’ini almak isteyen bir marka. Dolayısıyla da niş bir kanalda yer alıyor, fakat bulunduğu kuaförlerde kuaför salonlarının iş hacmini çok ciddi bir şekilde büyüterek salon başına yaptığı ticaret bir çok diğer markanın üstünde. Ürün gamı çok geniş. Saç bakımı, renklendirme, şekillendirme, perma, vücut ve cilt ürünleri, şimdi bu sene makyajı da lanse ettik. Bu yüzden perakende tarafında fark yaratıyordu.

Biz doğru kuaför salonlarında olmayı hedefledik. Ve ilk işbirliğini Erdem Kıramer ile yaptık. Erdem Kıramer, Aveda markasını çok iyi biliyordu ve bu markanın Türkiye’ye gelmesinden de çok mutlu olmuştu. O zaman Türkiye’de olmayan bir iş modeli ile başladık. Aveda konsept salonları, lifestyle salonları açtık. Öyle salonlar yaratalım ki tüketici salondan içeri girdiği andan itibaren salonun tasarımından, atmosferinden, ürünlerin yerleşiminden farklılığı hissetsin istedik. Çok ciddi perakende alanları yaratıldı. Akmerkez’de 15-20 metrekarelik bir perakende alanı ile başladı. Erdem Kıramer Akmerkez yüzde 100 Aveda ile başladı. Bir kuaför salonunun yüzde 100 bir firma ile çalışması Türkiye pazarında çok istisnai bir durum çok örnekleri yok. Bu anlamda Aveda olarak biz bunu başardık.

Hedefimiz her sene 10 salon açmaktı bunu da nüfus yapısına, alım gücüne, iş hacmine göre belirledik. 7 sene sonunda 72 salona geldik. İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Adana, Mersin, Bodrum, İzmit, Samsun, Antep’de varız. Hedef belirlediğimiz noktada gerçekleşti.

Ağustos 2014’de Akasya’da Avrupa’nın ilk deneyim merkezini açtık. Akasya şu anda Avrupa’da satış anlamında her sene yüzde 25 büyüyen ve en hızlı büyümeye sahip olan deneyim merkezi. 2015 yılında da Capacity’de ikinci deneyim merkezini açtık. 2016 yılında da internet üzerinden e-ticarete başladık. Aveda.com.tr üzerinden tüketicilere ulaşabiliyoruz.

 

Estetica: Mac Kozmetik Türkiye’ye marka müdürü olarak geçiyorsunuz. Yeni görev için neler söyleyeceksiniz? 

Nazlı Koruyan Altıpat: Mac Kozmetik, 55 tane mağaza 360 çalışanı olan bir marka. Makyaj konusunda da pazar lideri konumunda. Çoğu makyaj artistleri, eğitmenler farklı zamanda Mac Kozmetik bünyesinden çıkmış. Hedef çok daha hızlı büyümek. Çünkü Mac markası daha genç bir kitleye hitap ediyor. 18-35 yaş arası bizim tüketicimiz. Pasta çok büyük gidilecek de çok yol var.

 

Estetica: Beraber çalışmış olduğunuz kuaförlere ne mesaj vereceksiniz?

Nazlı Koruyan Altıpat: Ben hiç gidiyorum gibi de gelmiyor çünkü biz çok iç içe çalışan bir şirketiz. Markalar gerçekten çok yakın çalışıyor. Paralelliği görüyorum. Kuaförlerin artistik düşünme ve yaklaşım o kadar alışmışım ki şimdi ben Mac’e geçtim başka bir sektör gibi görünse de orada da saç tasarımcıları değil de makyaj artistleri var. Saç ve makyaj o kadar iç içe ki çok benzerlikler görüyorum. Bu sektör fırsatlar barındıran bir sektör, hiç ölmeyecek bir alan. Türkiye’nin genç nüfusunu düşündüğümüz zaman da hala müthiş fırsatlar barındıran bir sektör ve herkesin buna sahip çıkması lazım. Uzun vadeli geleceğe dönük planlar yapılması lazım. Gençlerin mesleklerine sahip çıkmasını arzu ederim.

Genelde hep maddiyat ön planda ki ben şunu gözlemledim: para amaç olduğu zaman o iş yürümüyor. Başka bir amacınızın olması lazım. Koyduğunuz bir hedefi başarırsanız para bunun sonunda geliyor. Ama sadece para kazanmaya odaklandığınızda büyük resmi göremeyebiliyoruz.

Estetica: Gökçe Kırtay’ın Aveda serüveni 2013’de başladı ve şimdi Aveda Türkiye Marka Müdürü olarak başladı. Gökçe Kırtay kuaförlük sektöründe Aveda’nın yerini nasıl görüyor. Neler olacak? Planlar neler?

Gökçe Kırtay: Aveda’nın 9 bayiden yaklaşık 60 bayiye kadar olan serüveninde yoğun bir şekilde birlikte çalıştık. Bu 4 senelik süreci geçirdikten sonra da sektörün dışına çıkıp sektöre neler getirebiliriz diye bakmak gerektiğini düşündüm ve perakende tarafında tüketiciye ulaşabileceğimiz bir noktada neler yapmak gerekiyor diye Clinique ile 18 aylık bir süreç geçirdim. Bu bana kuaförlük sektörüne kuaförlük dışında bakabilmeme fayda sağladı. Son tüketiciye ulaşabilirken yapılması gerekenlerin son tüketicinin daha fazla nasıl yakalayabileceğimizin anahtarını başka bir perspektiften görüyor olmak önemliydi. 18 aylık süre içerisinde belki sektörden çıktım ama kopmadım. Estée Lauder şirketlerinde yakın ilişkide çalışıyoruz. Bu şirketin genel yapısının önemli bir marka değeri. Hızlı bir şekilde geri dönüp adapte olduğumu söyleyebilirim. Kaldığım yerden daha farklı bir sorumluluk ile bayrağı devralıyorum. Heyecanlı çünkü bayrağı devralmak bir sorumluluğu da devralmak anlamına geliyor. Aveda bugün çok uzun süre sonra sektörde farklı bir iş modelini Türkiye’ye kazandıran bir marka olma gayretindeydi. Verdiği sözleri 7 yılda yılda ortalama 10 salonda olma vizyonu ile iş modelini kurmuştu. Biz de bundan sonraki dönemde de aynı şekilde devam ettireceğiz. Hedef daha önce yapılanları değil farklı olanı yapabilmek. Son tüketiciyi anlamak, mesajı doğru iletebilmek servis satışının yanında kozmetik satışını yada kozmetik ürünlerinin tüketici ile buluşması noktasındaki o kanalın doğru bir şekilde akmasını sağlayabilmek ve bunu yaparken Aveda markasının Estée Lauder grubundan elde ettiği tecrübeyi aktarabilmek kıymetli olacaktır. 

Estetica: Önümüzdeki dönemde hedef ne?

Gökçe Kırtay: Paralel bir büyüme gösteriyor olacağız. Toplamda açtığımız ve kapattığımız, beraber çalışmaya devam ettiğimiz bayi sayısı yılda 10 gibi ilerlemeye çalışacağız. Ama gelişime direnmeyen ve kendini geliştirmek için iş ortaklığında derinlemesine beraber çalıştığımız salonlarla daha fazla kol kola girip daha ileri götürmeyi arzu ediyoruz. Çünkü burada amaç çok noktada olalım ve çok noktada ürünlerimiz satılsın değil; aksine bulunduğumuz noktalarda derinlemesine iyi iş çıkartalım; sektörün içerisinde fark yaratabilecek servisleri ortaya koyalım; beraber çalıştığımız iş ortaklığı yaptığımız bayilerimize gerçekten de ticari anlamda değil iş geliştirme anlamında gerekli desteği verebilelim; bunu yaparken iş modelimizin yüzde 100 Aveda modeli ya da network modeli hangisi olursa olsun gerekli destekleri olması gerektiği gibi sağlayarak onları memnun ederek ilerleyebilelim. Bu bence çok önemli yoksa sadece ticari bir ilişki kurmanın peşinde hiçbir zaman olmadı Aveda, bundan sonra da olmayacak.

Estetica: Peki online?

Gökçe Kırtay: E-ticaret üzerinden yapılan satışların kuaförlere yansıması hala güncelliğini koruyor. Operasyonel süreçlerden ve yasal düzenlemelerden dolayı zorlandığımız noktalar oldu ama onların da çözüm yollarını açıyoruz. Biz kendimiz ticaret yapsak da bizim bayimizin bunun üzerinden gelir elde etmesini sağlıyoruz. Online tarafta bizim kontrolümüz dışında ürün satılmaması için yoğun bir çaba sarf ediyoruz. Bugüne kadar da herhangi bir bayimizden çıkan bir ürün olmadı.

Estetica: Aveda ekibi ve etkinlikleriniz?

Şu anda teknik anlamda 3 kişilik bir eğitim kadrosu var. Bunun dışında dışarıdan yurtdışından aldığımız destekler var. Aveda International’dan gelen kesim ve renklendirme eğitimleri verenler var. Bunun ötesinde önümüzdeki sene için yoğun bir eğitim takvimi planladık. Eğitimleri yaparken bugüne kadar verilmiş standart eğitimlerin ötesine taşıyabileceğimiz farklılıkları ortaya koyabileceğimiz bir takım projelere imza atacağız. Çünkü hedef artık herkesin dinlemeye alışageldiği farklı firmalarında aldığı eğitimleri nasıl verebiliriz ve bunu uygulanabilir hale nasıl getiririz bunun takibini nasıl yapabiliriz önümüzdeki yıl yaratacağımız en büyük farklılıklardan bir tanesi bu konudaki alacağımız aksiyonlar olacak.

Estetica: Neler var etkinlik olarak önümüzdeki süre içerisinde planlanan?

Gökçe Kırtay: Haziran’da Milano, Temmuz’da Londra, Ekim’de de Amerika’da 40’ıncı yıl kongresi var. Aveda salonları ile bu sene uluslararası arenada çok miktarda seyahatimiz olacak. Farklı kesim, renk, şekillendirme eğitimleri ile hem de dünyadaki bütün Aveda kuaförlerinin bir araya geldiği bir uluslararası 40. Yıl kongresi ile bir arada olacağız. 2019 takvimimize bir çok farklı yurtiçi ve yurtdışı kamp Aveda konseptinde eğitimler koyduk. Bizim bu sene kış kampları ve yaz kampları olarak farklı ambiyanslarda yaptığımız eğitimler vardı bunlardan çok olumlu geri dönüşler aldık. Bunları devam ettiriyor olacağız. Ama bunları genç arkadaşlarımıza daha fazla yurtdışı tecrübesi kazandırabileceğimiz başka alternatiflerle de güçlendireceğiz. Önümüzdeki dönem eğitim anlamında güçlü bir dönem olacak.

 

 

Estetica: Çok teşekkür ederken sevgili Nazlı Koruyan Altıpat’a ve Gökçe Kırtay’a yeni kariyer yolculuklarında başarılar diliyor…

Önerilenler

Benzer İçerikler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz