Yapay Zeka ve Arttırılmış Gerçeklik teknolojileri, güzelliği ve estetiği deneyimleme şeklimizi değiştirdi. Bu yeni teknolojiler çığır açmaya devam edecek gibi görünüyor.
Cilt Tarama
Neutrogena’nın cilt tarama gerçekleştiren Skin360 uygulamasının 2018 lansmanından sonra, kullanıcılarına yönelik bir anket gerçekleştirdi. Anket sonucuna göre tüketiciler, ekstra bir araç olmadan ciltlerini analiz etmenin yanı sıra belirli ürünlerin cilt sağlıkları üzerindeki etkisini izleyebilmeyi istiyordu. Sonuç: YouCam teknolojisi tarafından desteklenen cilt pikselleri ve yüz özelliklerinin 180 derecelik selfie analizi. Bu teknoloji çizgiler, kırışıklıklar, koyu halkalar, koyu noktalar ve pürüzsüzlük gibi çeşitli cilt parametreleri için hızlı bir analiz sağlıyor. Kullanıcılar, cilt puanlarının yanı sıra uyku, stres ve egzersiz seviyelerini girerek davranış motiflerini de takip edebiliyor. Zaman içinde, uygulamanın sanal cilt koçu olan Yapay Zeka Asistanı (NAIA), davranış koçlugu ile desteklediği kullanıcılarla bir ilişki kurarak sekiz haftalık cilt bakım hedeflerini belirlemelerine yardımcı oluyor.
Arttırılmış Gerçeklik Teknolojisi GLAMLab
Geleceğe göz kırpan diğer bir cilt bakım inovasyonu ise Ulta Beauty‘nin uygulaması (etkileşim, COVID’den sonra neredeyse beş kat arttı): Güncellenmiş hali olan popüler GLAMLab, SkinAnalysis Tool adlı yeni bir arttırılmış gerçeklik teknolojisi. IOS ve Google Play’den ücretsiz olarak indirilebilen uygulama, ruj ve saç renginden sahte kirpiklere kadar her şey için sanal deneme hizmetleri sunuyor. Uygulama şimdi bunlara akıllı bir cilt mükemmelleştirme aracı da ekliyor. Birkaç hızlı soruyu yanıtladıktan sonra, kullanıcının yüzü çizgiler, kırılmalar, koyu noktalar ve kızarıklık gibi kusurlara karşı taranıyor. Kullanıcıların her biri, daha sonra doğrudan uygulama üzerinden satın alınabilecek ürün önerilerini belirleyen minimum, orta veya yüksek bir puan alıyor. Uygulamadaki ürün önerileri, geniş bir marka yelpazesi ile farklı bütçe ve tercihleri kapsıyor.