fbpx

Yok öyle umutları yitirip karanlıkta savrulmak…

1 Ocak.
Dünden bugüne köklü bir değişim olmayacağını bilsekte umut dolu olmak ne güzel…
2020’nin tüm felaketlerine karşın yarına umutla adım atmak, eskiye dair her şeyi bir tarafa atıp yeni normale umutla bağlanmak ne güzel…

Özellikle kuaförlük sektörünün pek çok sektör gibi yaşadıkları hiç bir fantastik filimde yer almadı. Can korkusu, mal korkusu, kayıplar ve risklerle dolu yeni normalin içinde olduğumuz bu dönemin yarın da devam edeceğini bilsek de umut bizi diri tutan en önemli kavram.

Bu kavramı kalplerinde barındıranlar,  direnenler, dikkatli olanlar ve temkinli davrananlar ayakta kalmaya devam edecek. Şanslı olmakta bir diğer önemli kavram tabii ki… Bazen hiç bir şey işe yarayamayabiliyor ve kader demekten başka çaresi kalmıyor ne yazık ki insanoğlunun…

Biz tedbiri elden bırakmayalım; şansımız da yaver giderse ne ala…

Pandemi ile değişen dünyada kuaförlük özelinde neler oldu?

Ziyaret sayıları düştü, maliyetler yükseldi, seyahatler, eğitimler, etkinlikler yok oldu. Hayatımızın orta yerine giren Zoom’la konuşmayı, toplantı yapmayı, eğitimlere katılmayı öğrendik. 

Hijyen tartışmasız en önemli unsur olarak kuaför salonlarında yer aldı. Önlem almış olmak için hijyen önlemleri almış olanlar daha da büyük kayba uğradı.

Müşterisiz geçen günlerin sayısı arttı. Instagram hesaplarını sahte takipçilerle doldurmuş olanlar instagramdan gelecek müşterilerin yolunu gözledi. Randevu randevu diye yıllardır randevu sistemini göz ardı edenlerin bir kısmı randevu sistemi kullanarak olması gereken dünyaya adım atabildi. 

Verimliliğin önemini görenler ve önlem alanlar, ekiplerine sırt çevirmeyenler 2021’e bir adım önde girmeye hazır olurken; 

ödeme zorluğu çeken kuaför salonlarından mal toplatıp empatiden ve günün gerçeğinden uzak; ticari hesaplara markalar; 

kuaförlüğe sırtını çevirenler, 

desteklerini esirgeyenler; 

ihtarname göndermeyi marifet sayanlar;

güzel zamanlarda satış ve eğitim ekiplerinin önemine vurgu yapan, ancak pandemi sürecinde kuaför salonları kapalı olduğu için çalışanlarının maaşlarını kısa çalışma ödeneğiyle sınırlayanlar;

internet satışlarıyla da kotalarını fazlasıyla tutturan markalar bir kenara not alındı…

Biz neler yaptık…

Cansuyu projesi ile başladık… 

Aveda, Bonacure, Davines, Insight, Hush, Jean Paul Myne, Kerastase, L’Oreal Professionnel, Matrix, Osis, Schwarzkopf Professional, Ventoso markalarının gönülden destekleri ile sektöre katkı sağlama yolunda adım attık…

hairist.com.tr sektörün bilgi kaynağı oldu ve çare arayan yüzlerce kuaföre ve çalışana yol gösterici oldu.

Estetica, yayınlarına dijital uygulama üzerinden devam ederek sektörün ülkemizdeki pek çok ilkine imza atmış bir yayını olarak yine aynı başarısını sürdürdü.

Cansuyu projesi bir dönüşüm yaşayarak işletme sahibi ve çalışan kuaförlerin hissedar olduğu bir anonim şirket çatısı altında faaliyet göstermeye; kuaförlüğün e-ticarette uğradığı kaybı geri alma hedefiyle fark yaratan benzeri olmayan örnek bir modelle çalışmaya başladı.

Salonum Benim Sahnem projesiyle hem ülkemizde hem de dünyada bir ilki gerçekleştirerek bu zor dönemde sektörü bir araya getirmeyi başarabildik.

Şimdi neler olacak?

hairist.com.tr daha büyük ve daha geniş içeriklerle hem kuaförlüğü hem de müşterilerini kucaklayan bir yapıya dönüşüyor… Kuaförlüğün en güzel çalışmalarını tüketiciye ulaştıracak bu yeni yapı; sektörel haberlere bilgilere ve paylaşımlara yer vermeye devam ederken tüketicileri de kuaförlerle ve kuaförlük sektörüyle bir araya getirmeyi hedefliyor. 

Estetica uluslararası içeriği dijital dönüşümle birlikte daha geniş kitlelere ulaştırma hedefiyle hairist.com.tr‘nin bir parçası olarak açık kaynağa dönüşüyor ve zengin içeriğini tüm kuaförlük sektörüyle paylaşmaya hazırlanıyor.

kuaforumden.com ülkemizdeki seçkin profesyonel markalarla alt yapısını sağlamlaştırarak tüketicilerin ilgisini çekmeyi başardı. Özellikle hissedar kuaförlerin yönlendirmesi ve markaların destekleriyle hedeflediği noktaya doğru ilerlerken tüketicilerle bir araya gelmeye devam ediyor. Fark yaratan e-ticaret içeriği kuaförleri tüketicilerle buluştururken canlı mesajlaşma – görüntülü destek uygulaması yine ilklerden bir olarak dijitalde yer ediniyor. 

Saç problemleri yaşayan tüketicilerden gelen yüzlerce soru, uzman kuaförlerin desteğiyle cevaplanırken bu konudaki eksikliği gideren ve en güncel teknolojilerle bu eksikliği tamamlayan bir yapı olma yolunda ilerliyor.

Gönüldaşlık ilkesiyle bir araya gelen 70’e yakın hissedar sayısıyla bu benzersiz yapı, kısa zaman içinde daha fazla sayıda hissedar kuaförle bir araya gelerek sektörel hedef birliğinin en önemli örneğini teşkil etmeye devam edecek.

Sadece ürün satışı değil; kuaförlerin uzmanlığını ve kuaför salonlarında sunulan hizmetler de tüketicilerle buluşurken kuaför salonlarına tüketicilerin yönlendirilerek müşteri potansiyellerinin artmasına katkı sağlamak benzersiz çalışmalardan bir tanesi olacak.

Neydi dizelerimiz:

“Yok öyle umutları yitirip karanlıkta savrulmak. Unutma; aynı gökyüzü altında, bir direniştir yaşamak.” 

2021’de daha büyük enerji, daha güçlü işbirlikleri ile dünyanın en güzel mesleğinin ışıltılarını yaymaya devam edeceğiz.

Sağlık dolu mutlu yıllara…

Erkan Güzel

Estetica Dergisi//hairist.com.tr Genel Yayın Yönetmeni

Önerilenler

Benzer İçerikler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz