Twitter’da kuaför

Twitter'da kuaför nasıl bir yol izlemeli?

Sosyal medya, kuaförlük sektörü için her şeyden önce Instagram ve Facebook anlamına geliyor. Fakat sosyal medyanın farklı mecralarında da varolabilmek oldukça önemli. Bu yazımızda Twitter’ı doğru bir şekilde kullanmak üzerine ip uçları vereceğiz:

Twitter doğal yapısı gereği insanların hayata dair tespitlerini, gündelik alışkanlıklarını, mizahi yaklaşımlarını veya siyasal görüşlerini paylaştıkları bir mecra halini aldı. Bu durumda bir kuaför Twitter üzerinden nasıl hizmet verebilir diye soracak olursanız cevabı çok açık: Hashtag’ler yardımı ile müşterilerinize ulaşabileceksiniz. Aynı Instagram mantığı gibi fakat burada farklı olarak müşterilerin saç ile ilgili yazdıkları cümlelere bir uzman olarak yorum yapıp, cevap vereceksiniz. Örneğin: ‘‘Artık saçlarımı kestirmenin zamanı geldi.’’ diye twit atan bir kadına cevap yazarak sizi fark etmesini sağlayabilirsiniz. Sosyal medya üzerinden kuaför ile etkileşimde bulunan kadın için kuaför bir fark yaratmış demektir. Bu noktada yazacağınız cevabın içeriği de çok önemlidir. Saçınızı biz keselim ya da bizim salona bekleriz tarzında bir cevap yerine; yüz hatlarınız yuvarlak olduğu için şu kesimi denemelisiniz ya da saçlarınızı omuz hizasında kestirip, hafif bir gölgelendirme yapmayı tercih ederseniz size çok yakışacaktır gibi… Samimi ve sadece ufak bir tavsiyeye dayalı bir twit kadının dikkatini çekecektir. Hem sempati uyandırmış olacaksınız hem de ona ufak bir danışmanlık yapıp sizi tercih etme olasılığını arttıracaksınız. Bu tarz durumlarda kadın ertesi gün sizin salonunuzu ziyarete gelmese bile kendi kuaföründe duyduğu en ufak bir huzursuzluktan sonra aklına gelecek salon ilk sizinki olacaktır.
Twitter search kısmından hashtag’ler ile bu şekilde yakalayabileceğiniz müşterilerin haricinde yapılabilecek birçok şey var: Uzmanlık alanınızı öne çıkartın! Örneğin saç bakımına dair ya da kesim tekniklerine dair bildiklerinizi paylaşın. Hangi ten rengine hangi saç rengi gider, nasıl bir kesim kadının görünümünü değiştirir ve daha iyi hissetmesini sağlar… Bu tarz twit’lerle de doğru müşteriye ulaşmanız kolaylaşacaktır.
Yeterince popülerlik elde ettiğinizi düşündüğünüzde kampanya başlatmanız bile mümkün. Örneğin: ‘‘Saat 14.00 ile 18.00 arasında #XSalon etiketi ile paylaşacağınız twit’lerde, saç ile ilgili merak ettiğiniz her soruyu cevaplıyorum.’’ Bu tarz interaktif tutumlar sosyal medyada inanılmaz bir reaksiyon bulmanızı sağlayacaktır.
Twitter’daki kullanıcıları da göz ardı etmemek ve popülerliğinizi her türlü mecrada korumak için atacağınız bu adımlar, müşterilerin gözünde sizlere artı puan kazandıracaktır. Unutmayın, doğru cevaplar ve doğru twit’ler ile çok güzel geri dönüşler alabilirsiniz…

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/