fbpx

TARTILAR YALAN SÖYLER Mİ ?

‘ Diyet yaptım, kilo verememişim. Bende motivasyon kaybı oldu. ‘ Olmasın !

Tartılar yalan söyler mi? Evet, tartılar da yalan söyler. Danışanlarımda da zaman zaman karşılaştığımız sizlerin de dönem dönem bu sorunu yaşadığınızı biliyorum. Hatta bazen ‘ Spor yapıyorum, yediklerime dikkat ediyorum, kilo veremiyorum! ’ dediğimiz bile oluyor. O zaman ilk olarak arkanıza yaslanmanızı ve bu yazıyı okumanızı tavsiye ediyorum. 

Bazı zamanlar vardır ki spor yaparsınız, diyet yaparsanız tartıya çıkmak için gün sayarsınız. Büyük heveslerle çıktığımız kilo vermek bir yana tartıdan aldığımız kiloyu da görünce hüsranla geri inersiniz. Ee ama spor yaptım diyet yaptım bu ne şimdi dediğinizi de duydum. Evet öncelikle bir sakin. Her şey kontrolümüz altında. 

Her şeyi kuralına göre yaptığınızı varsayarsak neden böyle olmuş olabilir gelin birlikte bir düşünelim. 

TARTILAR YALAN SÖYLER Mİ ?

YETERLİ SU TÜKETİMİ YAPMAMIŞ OLMAK

Sporla yaktığımız yağların vücudumuzdan atılması için günlük olarak minimum iki litre su tüketimi yapıyor olmamız gerekiyor. Su içerek vücudumuzdaki yağlardan kurtuluyor olmakla beraber hem de vücudunuzun ödem tutmasının da önüne geçmiş oluyorsunuz. Üstelik size ek bir bilgi tek seferde içilen minimum 200 ml su 10 dakika içinde metabolizmanızın da hızlı çalışmasını sağlıyor. 

REGL ÖNCESİ YA DA REGL DÖNEMİ

Regl döneminde kadınların vücudu su ve sıvıları tutma eğilimindedir bu da şişkinliklere sebep olur. Böyle dönemlerde tartıya çıkmak bizi yanıltır. Regl dönemizde diyete ve spora devam edip reglimizin bitiminizin 3 gün sonrasında tartıya çıkmamız doğru sonuca götürür. 

KABIZLIK

Kabızlık ishal gibi mide ve bağırsak problemlerinde tartıya çıkmak bizi yanıltır. Böyle dönemlerde tartıya çıkmak yerine problemin çözümüne odaklanıp problem giderilince tartıya çıkmak doğru sonucu verecektir. 

ALKOL TÜKETİMİ

Alkol diüretik bir içecektir tüketiminden bir gün sonra vücutta ödeme neden olur. Bunun önüne maksimum geçebilmek için alkolle birlikte su tüketiminizi de artırmaya çalışın. Ama en doğrusu 1-2 gün önce alkol tüketimi yaptıysak tartıdan uzak durmak. 

UZUN YOL SEYAHAT SONRASINDA

Kaslarımız hareketsiz kaldığı için özellikle uzun otobüs ve uçak yolculuklarından sonra ayaklarda sıvı birikimi gözlenir. Bu da ödem olarak adlandırılır. Tartı da ekstra kilo olarak görmemize sebep olur. 

GECE YATMADAN ÖNCE TARTILMAK

Tartı bize en doğru sonucu minimum 3 saat maksimum 8 saat açlık sonrasında vermektedir. Gece yatmadan önce tartıda gördüğümüz kilomuzun içinde içtiğimiz içecekler ve son 3-4 saat içinde yediğimiz besinlerde dahildir. 

O zaman tartılara küsmemek için tartıya çıktığımız andaki koşullara dikkat etmek ve şartları uygun hale getirmenin önemini unutmuyoruz. Tartıda hangi sonucu görürsek görelim sağlıklı beslenme motivasyonumuzu hiç kaybetmiyoruz. 

Sağlıkla kalın. 

Dyt. Sinem KARACA

https://www.dreamstime.com/blue-tape-measuring-clear-glass-square-weighing-scale-public-domain-image-free-93563172
https://www.dreamstime.com/woman-wearing-blue-beautyrobic-gym-top-public-domain-image-free-109928579

Önerilenler

Benzer İçerikler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz