Küçük detaylarla farklılık yaratan bir salona sahip olmak, müşterileriniz için benzersiz bir deneyim yaratmanız için size kusursuz bir fırsat sunar. İşte müşterilerinizle uzun bir yol kat etmek üzere yapabileceğiniz bazı basit şeyler.
İkramlar sunun
İster sadece kapalı su şişelerini hazır bulundurmak, ister kahve ve çay ya da taze meyve ve sebze suları gibi daha havalı bir seçenek sunun, müşterileriniz ekstra çabanızı mutlaka fark ederler.
Şarj istasyonu
Hepimiz telefonlarımız, tabletlerimiz veya diğer elektronik cihazlarımıza tutkuyla bağlıyız ve daima bir şarj cihazına ihtiyaç duyuyoruz. Birden fazla farklı şarj cihazının bulunduğu küçük bir alana sahip olarak müşterileriniz için bir şarj cenneti yaratabilirsiniz. iPhone’lar, Android’ler, tabletler ve hatta Kindle için şarj aletleri bulundurmaya çalışın. Bu, müşterilerinizin salonunuza her geldiklerinde takdir edecekleri tek seferlik ideal bir yatırım.
Selfie Aynası
Bazı instagram etiketlerini (hashtag) ya da işletmenizin adını dahil ettiğiniz bir selfie aynası, hem salonda bir fark yaratmanıza hem de salonunuzun namının yürümesine hizmet eden harika bir seçenek. Selfie aynaları tüm dünyada salonlarda giderek daha popüler hale gelen bir deneyim. Selfie aynaları, müşterinizin yeni saç kesimi veya tırnak tasarımıyla övünmelerine yardımcı olmanın yanı sıra etkili bir promosyon ve pazarlama materyalidir. Müşterilerinizin bu aynalarda çektiği selfie’leri çeşitli platformlarda yayınlarken, salonunuzun hesap adını etiketlemelerini sağlamaya çalışın.
Ücretsiz Wi-fi
Bazen gerçekten hafife aldığımız küçük şeyler, en önemli şeyler olabilir. Randevularını beklerken müşterilerinize ücretsiz Wi-Fi erişimi verdiğinizden emin olun. Wi-fi adını ve parolayı görülebilir bir yere, belki çalışma istasyonlarındaki masalara yerleştirmeye çalışın.
İlgili Olun
Müşterilerinize kendilerini değerli hissettirmenin en kolay yolu, onları mümkün olduğunca iyi dinlemek ve haklarında mümkün olduğunca fazla şey öğrenmektir. Sadece size anlattıkları kadarıyla ilgilenin ama size sadece hizmet almaya değil, işitildiklerini hissettikleri için de gelmelerini sağlayın. Onları özel hissettirmeye özen gösterin.
Sevginizi Sosyal Medyada Gösterin
Harika bir pazarlama ve tanıtım taktiği olmasının yanı sıra, müşterilerinizle sosyal medyada etkileşimde bulunmak, kendilerini özel ve değerli hissetmelerini sağlamanın en etkili yoludur. Fotoğraflarını paylaşırken onları önemsediğinizi gösteren kısa bir metin yazmayı ve bir kalp emojisi kullanmayı ihmal etmeyin.
Müşteri Sadakatini Ödüllendirin
Sadık müşteriler her işletme için son derece değerlidir. Yalnızca salonunuzun finansal istikrarını sağlamakla kalmazlar, aynı zamanda yeni müşterilerin gelmesinde de önemli bir role sahiptirler. Sadık müşterilerinizin sizi arkadaşlarınıza, ailenize ve iş arkadaşlarınıza önerme olasılığı çok daha yüksektir. Sadakatlerini artırmak için en sadık müşterilerinizi ödüllendirmenin yollarını bulun. Müşterilerin belirli sayıda ziyaret için ikramiyeler aldığı bir tür sadakat programı olabilir. Bu konuda daha yaratıcı olabilir ve deneyim odaklı pek çok fikir üretebilirsiniz.
Salonunuzun Daima Temiz ve Düzenli Olsun
Dağınık, karmaşık ve kirli bir yer, kimsenin aklına bir VIP deneyimini getirmez. Salonunuzun daima mümkün olabildiğince temiz olmasını sağlayın.
Numuneler ve Ücretsiz Hizmetler
Gelen herkese ücretsiz ürün numuneleri dağıtma imkanınız olmasa da bu konuda yaratıcı olmanın bazı yolları var. Birkaç randevuda bir, müşterilerinize yeni bir ürün deneme fırsatı sunun.