Salgın Kısıtlamaları Sonrası Gelişmesi Öngörülen 9 Güzellik Eğilimi

Mevcut kriz güzelliğin geleceğini nasıl etkileyecek?

Pandeminin gerçek ölçeğinin ortaya çıkmasından bu yana, hepimizin düşündüğü bir soru bu.

Estetica ve Hairist ailesi olarak bizler, ilk günden bu yana her zaman yanınızda olmaya, sektörün tüm yönlerini kapsayan bilgi, güncelleme, ipuçları ve yaratıcı fikirler sunarak, bu sorulara her zaman cevap bulmaya çalışıyoruz.

Güzellik Endüstrisinde değişime uğraması öngörülen 9 trend:

GÜZELLİĞİN GÜVENLİ YÜKSELİŞİ

İlk eğilim koruyucu ve güvenli olduğu düşünülen, güzellik ürünlerine olan talepteki keskin artış. El dezenfektanları ve antibakteriyel temizleyici ürünler, her e-ticaret platformunda sadece birkaç gün içinde, hızlı bir şekilde tükendi. Bu mevcut durum, tüketicilere “ilk güzellik hareketi” olarak kişisel hijyenin temel rolünü hatırlatıyor.

Geleneksel kişisel bakım pazarının artan öneminin ötesinde,ambalajlar, pompalı ürünler, spreyler veya tek kullanımlık ürünlere olan ilgi de artıyor. Ayrıca kuaför, berber ve güzellik salonlarında da üst düzey önlemler, sterilizasyona hassasiyet ve tek kullanımlık ürünler de dikkat çekilen konular arasında.

Şimdilik tek kullanımlık ürünlerdeki endişe; maliyet, çevre sorunları ve oluşabilecek kaynak sıkıntısı gibi problemlerin gündeme gelmesi gibi riskler barındırıyor olması.

Ürün içeriklerindeki bileşenlerin şeffaflığı konusunda tüketici tarafından sürekli bir istek ve kusursuz bir güven ihtiyacı söz konusu. Artan kaygı göz önüne alındığında; üretim standartları, güvenli ve verimli ürün
talebi, güçlü bir şekilde büyümeye devam edecek. Tüketici, artık sağlıkla ilgili risklerin daha farkında olacağından yine, cildinine ve saçına uygulanan ürün bileşenlerinin ve formüllerinin güvenliğine öncelik verecek.

GÜZELLİK RUTİNLERİNİN

BİR PARÇASI OLARAK

BAĞIMSIZ ALTERNATİFLER

Tüketiciler, sağlık ve bağışıklık sistemlerini güçlendirebilecek ürünler ve yiyecekler arayan; daha sağlıklı yaşam tarzı ve uygulamaları benimsiyor.

Bağışıklığı artıran süper gıda ve TCM (Geleneksel Çin Tıbbı) bileşenlerine gösterilen talep, virüsün yayılmaya başlamasından bu yana daha da artarak hiç olmadığı kadar popüler hale geldi.Bu ürünler sadece daha güçlü bir bağışıklık sistemi ve dengeli bir diyet için besin kaynağı olarak değil, aynı zamanda uygun güzellik ve bakım ürünlerine de dönüşüyor.

 İnsanları daha iyi bir sağlığa ve zindeliğe teşvik etmeye yardımcı olan, doğal ve organik yiyecekler yemeye yönlendiren güzel gıda hareketi, hızla büyüyen yeni nesil bir eğilimi şekillendiriyor: beslenme ve güzelliğin kesişmesi. Yani sonuç olarak, ‘’yenilebilir güzelliğin’’ yükselişini görüyoruz: kozmetik amaçlı özel olarak tasarlanmış, fonksiyonel, bağışıklığı artıran yiyecek ve içeceklerin yanı sıra güzellik bakım ürünlerinde de kullanılan gıda bileşenleri. Örneğin; Cupuacu yağı yenilebilir ve güzellik amaçlı kullanılabilir birçok örnek arasından sadece biri.

EVDE PRATİK

GÜZELLİK

Toplumun büyük bir çoğunluğu şimdi evlerde çalışıyor ve evde geçirilen zamanda hiç olmadığı kadar arttı. Bu noktadan sonra burada konfor bir anahtar haline geliyor. Cilt ve vücut bakımı, saç maskeleri bu günlerde bir hayli popüler.  Aynı zamanda görüntülü konuşma yoluyla yapılan toplantılar için, tüketicinin kendini ekranda daha iyi ve rahat hissetmesini sağlayan ve kuaför salonunda sunulan uygulamalara benzer sonuçlar elde etmek için ev kullanımına uygun, saç şekillendirici düzleştirici ve maşalar gibi güzellik aletlerine de duyulan talepte artış söz konusu.

Toplumların tecrit olmasından kaynaklı Sosyal Medya kullanımındaki artış sayesinde, işletmelerin topluluklarıyla değerli ilişkiler kurmaları veya duygusal bağ inşa etmeleri için önemli fırsatlar sağlıyor. Canlı şekillendirme dersleri, ürünlere ilişkin özel bilgiler ve DIY güzellik ipuçları: #homehub güzellik trendi, dijital ve otantik güzellik deneyimlerini ve tüketicilerle etkili iletişim ihtiyacını doğuruyor.


Bu trendler, markaların anlamlı girişimler yoluyla biraz heyecan ihtiyacını karşılama şansı da yaratıyor

BÜTÜNSEL BAKIM GÜZELLİĞİ

Kişisel bakım günümüzde sadece fiziksel görünüşümüzle bağlantılı olmadığı için daha geniş bir anlam kazanıyor . 

Bu tecrit döneminde, bazı insanlar yemek yapma veya müzikte teselli bulurken, diğerleri evde egzersiz, meditasyon, podcast ve DIY güzellik bakımları gibi öz bakıma yöneldi.
COVID-19’dan çok önce merkezi olan fiziksel ve zihinsel refahın önemi, artık her Sosyal Medya platformunda patlama gördü ve markaların virüs sonrası içerik stratejilerinde hızla bir sütun haline geldi. 

 İnsanlar kendilerini yavaşlamaya ve birçok durumda korku, endişe veya stres gibi güvensizlik duygularıyla birlikte yaşamak zorunda buldu.Bu anlarda, zihinsel ve fiziksel sağlık, görünüşe göre önceliklendirdi, bu da insanları kendi kendine bakım ritüellerine daha fazla yatırım yapmaya istekli hale getirdi. Tüketiciler “basit lüksler” veya “küçük zevkler” arıyor ve küçük anlarda neşe buluyorlar.Günlük egzersiz, daha sağlıklı yemekler ve birinci sınıf güzellik bakımları: markalar, tüketicilerin gün sonunda kendilerine hoşgörü ve rahatlama “anları” için yardımcı olabilecek ritüelleri düşünmeli.

EKO ETİK GÜZELLİK: ETKİLİ GÜZELLİK ÜRÜNLERİ

Dünyanın her yerinde yavaş yavaş hava temizlendi

Venedik’in Grand Canal suları, normalde tekne trafiği tarafından kirletiliyordu. Fakat şimdilerde balıkların görülebileceği kadar berrak. İstanbul’da yunuslar kıyılara geri döndü. Kirlilik sisi azaldı ve hatta küresel karbon emisyonları düştü. Geçtiğimiz ay ozon tabakasında tam Kuzey Kutup Dairesinin üstünde büyük bir delik tespit edilmişti. Şimdi atmosferde eşine az rastlanır bir olay yaşandı ve ozon tabakasındaki en büyük delik kapandı.

Hükümetler, virüsün daha fazla yayılmasını önlemek adına insanların hareketlerini kısıtlamak için harekete geçtikçe, hava kirliliği azalıyor.
Ekonomi ve işletmeler için ne kadar yıkıcı olursa olsun , virüs bize ekonomik modellerimizin değil, aynı zamanda günlük eylemlerimizin de gezegenimizin sağlığı, kirlilik ve iklim değişikliği üzerinde somut sonuçları olduğunu gösteriyor. Bu, tüketicilerin virüs öncesi tüketim ve yaşam tarzı modellerini daha dikkatli, çevre dostu davranışlara yöneltmelerini sağlayacaktır.
Güzellik söz konusu olduğunda, bu sadece eko-etik eğilimi ve bilinçli güzellik patlamasını daha da güçlendirecektir. 

YEREL TURİZME DÖNÜŞ

Uluslararası hareketlilik kısıtlı olduğundan, çoğu tüketici tatillerini ve ekstra zamanlarını kendi ülkelerinde geçirecek gibi duruyor

Bu, yerel gelenekleri ve hazineleri yeniden keşfetmeleri için bir şans olacak, bu da yerel ürünlerin ve yerel kaynakların talebinde büyümeye neden olacaktır. Dayanışma da önemli bir ekonomik rol oynayacak: tüketiciler, desteklerini göstermek ve faaliyetlerini yeniden başlatmalarına izin vermek için Covid-19’dan olumsuz etkilenen yerel işletmelerden ve markalardan satın almaya daha eğilimli olacaklar. 

Bu, önemli bir duygusal satın alma sürecinde rol alacak, yenilenmiş bir topluluğa ve yerel aidiyet duygusuna dönüşecektir.

Kuaför ve güzellik salonu işletmeleri, ürün satış stratejilerini buna göre yeniden konumlandırmalı.

Küresel işletmeler, stratejilerini hem amiral gemisi hem de dijital kanallar aracılığıyla, yerel zevkleri, tercihleri ​​yansıtarak ve yerel malzemelere öncelik vererek bunu uygulayabilirler.

YENİ SANAL GÜZELLİK DENEYİMİ

Çevrimiçi alışveriş ve özellikle çevrimiçi alışveriş ”deneyimi” de giderek önemli bir rol oynayacak.

Çünkü insanlar alışveriş merkezleri gibi kalabalık yerlerden bir süre kaçınacaktır.
Bu, markaların e-Ticaret platformlarındaki varlıklarını geliştirmelerini gerektirecek, ancak aynı zamanda sürükleyici bir güzellik deneyiminin yeni sağlayıcıları olarak rollerini yeniden düşünmeye sevk edecek.

Artırılmış gerçeklik, gelişmiş ve ultra kişiselleştirilmiş bir müşteri deneyimi için yatırım yapmak kilit bir teknoloji olacak.

Canlı AR ve 360 ​​° video yakalama, saç rengi denemesi ve yüz tanıma gibi özelliklerle, profesyonellere yepyeni bir saç rengi danışmanlığı deneyimi sunmak harika bir geliştirme olacaktır.
Tüketicilerin fiziksel alışveriş eksikliğini telafi etmesi gerekeceğinden, güzellik oyuncularının tüketici sadakati oluşturmak için eşdeğer ve sofistike sanal deneyimler sunmaları beklenmekte.

GÜVENLİK-MASKE GÜZELLİĞİ

 

Güvenlik maskelerini takmak, kendimizi ve başkalarını korumak için önemli bir alışkanlık haline gelecek.

Bu nedenle maskeleri pek yakında güzellik rutinlerimizin ve kıyafetlerimizin bir parçası olarak görebiliriz. Moda endüstrisinin bunu nasıl ileriye götüreceğini hep birlikte göreceğiz.
Güzellik endüstrisi için bu, tüketicilerin maske takmasıyla birlikte gözler ve saçın odak noktası olduğu anlamına gelecektir . Her iki kategoriyi de hızlı bir büyümeyi bekliyor, bu da kuaförlük için harika bir haber!

Dudak ürünleri ise renk ve görsel efektten ziyade konfor, bakım ve tedavi için tercih edilecek gibi duruyor.Maskenin arkasında dudaklar kaybolurken, tırnaklar; ruh halini renkle ifade etmek için tüketicinin odak noktası olacaktır.. Ayrıca, durgunluk ortamında ünlü olan küçük lüks “ruj etkisi” nin bu sefer bir şişe oje ile temsil edilmesini bekleyebiliriz. Mart 2020’de bir önceki yıla göre tırnak ürünlerinin satışlarının iki katına çıktığını zaten fark ettik.
Kamuoyunda güvenlik maskesi takmanın muhtemel yeni normali, hem saç hem de tırnak endüstrisi için harika bir fırsat olacak.

ŞIK LİSTELERİN GERÇEK DEĞERİNİ YENİDEN KEŞFEDİN

Salonların kapanmasından profesyonel markalar da ciddi şekilde etkilendi. Ancak bu korkunç kriz ve onu izleyen zorla izolasyon aynı zamanda müşterileri için gerçekte kuaförlük sektörüne ve markalara ne kadar ihtiyaç duyduklarını da gösteriyor .

Müşteriler artık salona gidemezken saç bakımlarını gerçekleştirmenin yollarını aktif olarak ve oldukça umutsuz bir şekilde arıyorlar. Müşterilere özel olarak  hazırlanan ve adreslerine teslim edilen ev kiti boyalar, kısıtlanma sırasında gelişen güzellik kategorilerinden en dikkat çekici olanı. ‘’Kendi saçlarımı nasıl kesebilirim’’ Google arama trendlerinde artış gösterdi ve #quarantinehair ve #pandemicbang hashtag’i, birçok kullanıcının canlı, ev yapımı kesim ve tepkinin videolarını yayınladığı Tiktok’ta da viral oldu.

Sonuç olarak, bazı stilistler, kısıtlamanın başlangıcından itibaren, perişan müşterilerinin yardımına müdahale etmeye başladılar. Çevrimiçi dersler, Skype veya Facetime üzerinden istişareler, hatta evde kesim ve boyama işlemi sırasında canlı video rehberliği, klasik salon hizmetlerini devralıyor: profesyonellerin uzmanlığı ve becerileri artık  daha takdir ediliyor ve talep ediliyor. Sosyal Medya ve teknoloji sayesinde, stilistler ve kuaförler müşteri tabanlarıyla daima temas halindeler – sosyal mesafenin öngörüldüğü ‘’dijital salonlara’’ hayat verdiler.


Son olarak, kuaförler bugün gerçekten müşterilerinin gözünde düşündüklerinden çok daha önemli olduklarını anlayabilirler. Ve müşteriler, bu işi sadece kuaförlerin yapabildiklerini kavradığı için gerçekten de takdir ettiler.
Bu mesleğin sanat ve işçiliğinin değeri yeniden keşfediliyor ve stilistler ve müşteriler arasındaki insan bağlantısı ve güven duygusu üzerine inşa edilen salon deneyimi, yine yeri doldurulamaz oldu .

Kaynak:

Forecast March 2020 Report, Beauty Movements: The Covid-19 Crisis: What comes next? Beauty Industry Challenges and Implications
WGSN Report (2020): Coronavirus: global change accelerators

Önerilenler

Benzer İçerikler