Ruj Satışları Pandemi Sonrası Yeniden Artışta!

NPD’nin araştırmasına göre, makyaj satışları, özellikle de ruj satışları artıyor.

NPD yöneticisi ve makyaj kategorisi analisti Natallia Bambiza, raporunda, “‘Ruj endeksi’ terimi, ilk defa 2000’lerin başında, durgunluk sırasında makyaj satışlarının akışını tanımlamak için Leonard Lauder tarafından kullanıldı. Görünüşe göre, ruj satışları ekonomik sağlıkla ters orantılıydı. Bu olgu, 1929 ve 1933 yılları arasında makyaj satışlarının arttığı Büyük Buhran sırasında da kaydedildi. Tasarımcı aksesuarlarından, giysilerilerinden veya mücevherlerinden çok daha düşük fiyatlara sahip olmak güzel bir şeydi. Ruj, uygun fiyatlı lüks rolü oynuyor. Aslında ruj, NPD’nin Makyaj Tüketici Raporu’na göre, ruj, dudak parlatıcısından sonra dürtüsel olarak en çok satın alınan ürünlerden biri,” diye belirtti.

COVID-19 pandemisinin zirvesi yaptığı sırada, makyajın azalmasıyla birlikte ruj satışları azalmıştı. Önceki ekonomik krizlerin aksine, yüz maskeleri ve parfüm satışları artış gösterdi.

dudak parlatıcısı

NPD araştırmasına göre, 2021’de büyüyen parfüm pazarı, diğer tüm güzellik kategorilerini geride bıraktı ve ilk kez parfüm satışları cilt bakımı satışları ile aynı seviyeye ulaştı. The NPD Group’un ABD perakende satış verilerine göre, parfümlerin ortalama perakende fiyatı, önceki iki yıl boyunca ortalama yüzde 5’lik bir artışın ardından 2021’de 2020’ye göre yüzde 15 arttı. Hem erkek hem de kadın kokuları, 2021’de ürün başına ortalama 10 dolar daha ekledi.

parfüm

Ancak artık maske zorunluluğunun ortadan kalkması ve insanların bir araya gelip toplanmaya başlaması ile birlikte etkinlikler yeniden başlıyor ve sosyalleşme normale dönüyor, doğal olarak makyaj kategorisi gelişiyor. Dudaklar en hızlı büyüyen kategori. NPD’ye göre satış geliri 2022’nin ilk çeyreğinde geçen yıla göre yüzde 48 arttı.

Ancak artık maske zorunluluğunun ortadan kalkması ve insanların bir araya gelip toplanmaya başlaması ile birlikte etkinlikler yeniden başlıyor ve sosyalleşme normale dönüyor, doğal olarak makyaj kategorisi gelişiyor. Dudaklar en hızlı büyüyen kategori. NPD’ye göre satış geliri 2022’nin ilk çeyreğinde geçen yıla göre yüzde 48 arttı.

Önerilenler

Benzer İçerikler