Parlak bir gelecek…

Kategori

Parlak bir gelecek…

Eczacıbaşı- Schwarzkopf Professional Genel Müdürü Viki Motro kuaförlüğün dünü, bugünü ve yarınını Kariyer Eğitim Kurumları’nda geleceğin kuaförleri ile paylaştı.  

Kuaförlük

Çağımızda kuförlüğünün efsane ismi Vidal Sassoon, gösterişli saçlardan sade saçlara geçiş yaparak sektörde devrim yarattı. Açılar ve düz kesim, kesim tekniklerinde geometri, yıkadıktan sonra şekil verilebilen saçlar dönemini başlattı.

Alexandre de Paris, Jacques Dessange, Franck Provost Paris, Toni&Guy, Jean Louis David, Dessange Paris dünyada zincirleri olan diğer büyük kuaförlük markaları arasında geliyor.

Regis, 13.000 salon ile 160 milyon kişiye servis veriyor. Cannes Film Festivali resmi kuaförü Frank Provost, 30 ülkede 2.500 civarı salon ile 20 bin çalışan, her gün ortalama 15.000 kişiye servis veriyor.

Dünyada kuaförlük sektöründe büyük zincirleri oluşturmak sadece teknik ve artistik beceri değil, aynı zamanda işletme başarısı. Salon başarısı için tüm çalışanların aynı hefede odaklı çalışması gerekiyor. Yurtdışında zincir salonlar segmentlere ayrılıyor ve her salonun farklı bir stratejisi oluyor. Bir salonda stajyerleri ve mezunları çalışıp hızlı hizmet verirken, diğer salon üst segmente seslenebiliyor.

Her şey iyi hedeflemek ile ilgili, hiçbir hizmet birbirinden daha iyi ya da daha kötü değil. Salonunuzun fiyatlandırma politikasında verdiğiniz hizmet neyse ederini koymak zorundasınız. İyi hizmet veriyorsanız, yüksek fiyat vermekten korkmamalısınız. Mutlaka onun bir müşterisi olur.

Amerika’da kuaförlük %20 civarında büyüyen bir sektör. Bu işe yatırım yapılmış. Eğitime yoğunluk verilerek, sektör gelişmiş. Bu durumda algı da yukarıda oluyor.   

Türkiye’de Ali Gür, Mehmet Tatlı, Erdem Kıramer, Paris Kuaför, Vassago Hair Designers, Bayram Bal, Makas ve Trio zincir kuaförler arasında geliyor.  24 salon ile Mehmet Tatlı, Türkiye’de en büyük zincire sahip.

Türkiye’de yetişmiş bir altyapımız yok. Kariyer Eğitim Kurumları’nda çok iyi bir eğitim veriliyor olması geleceğin kuaförlüğüne yön vermeye yönelik büyük bir önem taşıyor. Öğrenciler eğitimleri sırasında moda haftalarında ve televizyon çekimlerinde deneyim kazanma şansı buluyorlar. Mezunlar sektörde ilerledikçe gelişim çok hızlı olacaktır. Türk kuaförlüğünde usta çırak ilişkisiyle gelişen kuaförlerin belli bir eğitimden geçmeden bu kadar başarılı olması onların ne kadar vizyoner olduğunu gösteriyor. Bu vizyonu eğitim ile birleştirirsek, bambaşka bir yapılanma olacak. Schwarzkopf Professional olarak kuaförlüğün bir piramit sistemi olduğunu düşünüyoruz. Bir temel yoksa üst kademelerin hiçbir anlamı yok. Bir şeyi yanlış öğrendiyseniz düzeltmek çok zor. Bu yüzden Kariyer Eğitim Kurumları öğrencileri çok şanslı.

Viki Motro’nun sektörün nasıl pazarlama politikalarına ihtiyacı olduğu hakkında genel değerlendirmeleri ve Kariyer Eğitim Kurumları ile işbirliğinin detayları Estetica Dergisinde yer alacaktır.   

Önerilenler

Benzer İçerikler