Haluk Feyzioğlu: Kuaförler psikolog değil ki…

Kategori

Haluk Feyzioğlu

Sektörün önde gelen kuaförlerinin deneyimlerini genç nesil ile paylaşmalarına olanak sağlayan konuk bölümümüzde Hande Haluk Kuaför’den Haluk Feyzioğlu ile sohbet ettik.

Hairist Online: Kuaförlüğe nasıl başladınız?

Haluk Feyzioğlu: 1976 yılında Divan Otel’de mesleğe başladım. Muammer Yaprakgül ve Demir Çalışkan’ın yanında üç sene çalıştıktan sonra MM Bahçecik’te çırak olarak çalışmaya başladım. Metin Bahçecik kalfamdı. 1979’dan 1989’a kadar Metin Bey ile beraber çalıştık. Bugün salonlarımın her noktasında onların izlerini görebiliyorum ve iyi ki hayatıma girmişler diyorum.

Hairist Online: O zamanlar usta çırak ilişkisi nasıldı?

Haluk Feyzioğlu: Usta ve çırak arasında çok özel bir bağ vardı. Sadece mesleği değil, eğriyi, doğruyu, oturmayı, kalkmayı, tavrı, tarzı ve her şeyi ustalarımdan öğrendim. Eskiden aileler çocuklarını, “Eti senin kemiği benim.” diyerek, salonlara emanet ediyorlardı. Günümüzde değişen neslin davranış biçimleri ile birlikte bu kültür ve anlayış da değişti. Gençlere bir şeyler anlatmak için çok daha farklı açılardan yaklaşmak gerekiyor. Bugün genç nesil daha ne istediğini bilen bir profil sergiliyor. Biz soru sormayı bilemezdik. Soru sormak ayıptı. Bilgiyi almak zordu ama iyi ki o günleri yaşamışız ve bugünleri görebiliyoruz. Bugün gençlerin daha da ileriye gidebileceklerini ve bakış açılarının çok geniş olduğunu görüyorum.

Hairist Online: Geçmişten günümüze müşteri beklentileri ne yönde değişti?

Haluk Feyzioğlu: Mesleğe ilk başladığım zamanlarda Divan Oteli’nde gece 23:00’e kadar salondan çıkmazdık. Bülent Ersoy, Muazzez Abacı gibi solistlerin saçları taranırdı. O zamanlar gazino kültürü vardı. Geçmişe göre müşteri beklentileri de çok değişti. Eskiden sofistike saçlar tercih ediliyorken şimdi sade minimal pratik saçlar tercih ediliyor. 70’lerde topuz taranırken sanat yapılırdı şimdi ise dağınık topuzlar trend oldu. Bugünün şartları bunu kaldırıyor. Ustalarımızın yaptığı saçları bugün salonlarda taradığınızda çok klasik kalıyorsunuz. Müşteri kendisini çok yaşlı hissediyor. Topuz bambaşka bir ağırlık, bambaşka bir güzelliktir. Eskiden kadın topuzu abiye kıyafet ile kullanırdı. Bugün kadınlar kot pantolon ile kendine şıklık kazandırabilecek topuzlar kullanmaya başladılar.

Hairist Online: Sektörü nasıl değerlendiriyorsunuz?

Haluk Feyzioğlu: Salon sahibi kuaförlerin bir araya gelip, paylaşması gereken pek çok nokta var. Sektörde eleman bulma sıkıntısı yaşanıyor. 3-5 personel çarkı döndürüyor. Dijital çağ ile birlikte gençler bilgiye kolay erişebilme imkânına sahip. Yeni saç stillerini, güzellik sektöründeki ilerlemeleri daha kolay takip edebiliyorlar. İş o kadar basitleşti ki, bu kadar basit olunca da herkesin yapabileceği bir iş haline geldi. Günümüzde permanın nasıl yapıldığını bilen çok kuaför yok. Perma eskiden sadece dalgalandırmak için değil, saçın hacim alması istenen noktaya göre yapılırdı. Brezilya düzleştiriciler gibi saçın doğasını bozduğumuz birçok teknoloji gelişti.

Hairist Online: Salonunuzda Meslek Okulları’ndan ya da Saç Tasarımı ve Güzellik Hizmetleri bölümünden öğrenciler çalıştırmayı tercih ediyorsunuz?

Haluk Feyzioğlu: Meslek Liseleri’nden mezun olanlarla çalışmak güzel. Onları yakalarsanız, kendinizi şanslı görüyorsunuz. Çünkü okulda aldıkları temel eğitimi salonda uyguluyorlar. Boyanın oksidan değerini veya saçın yapısını bilmeleri bize fayda sağlıyor.

Hairist Online: Salon içi eğitim konusunda ne düşünüyorsunuz?

Haluk Feyzioğlu: Salon içi eğitime çok önem veriyorum. Bir personelin eksik bir noktasını görüyorsam, hemen karşıma alıp konuşuyorum ve çözüm üretmek için ihtiyacı olan eğitime yönlendiriyorum.

Hairist Online: Müşterilerle iletişim?

Haluk Feyzioğlu: Müşteriye karşı mesafeli durmak ve saygılı olmak gerekiyor. Kuaförler müşterilerine arkadaşları gibi davranmamalı. Ben 1976 yılından beri bu işi yapıyorum. Cep telefonumda ne bir müşterimin cep numarası kaydını ne de salonuma gelen bir müşterim ile yakın temasa geçtiğimi görebilirsiniz. Hiçbir kadın manava ya da kasaba gittiği zaman yakınlık kurmuyor. Meslekte bu mesafeyi ve saygınlığı yitirdiğimizi görüyorum.

Hairist Online: Müşteriler salonda size sorunlarını anlatmaya başladığı zaman nasıl davranıyorsunuz?

Haluk Feyzioğlu: Biz genelde dinleyen taraf oluyoruz. Çünkü müşteri o an içini boşaltmak istiyor. Sizin söyleyeceğiniz bir şeyi farklı algılayıp yanlış yönlenebilir. Kuaförler psikolog değil ki… Bunlar bizim sorumluluğumuzu aşan şeyler. Müşteri bize özelini anlatıyorsa, dinleyip, konuyu orada kapatmamız gerekiyor.

Hairist Online: Dünyada takip ettiğiniz kuaförlük markaları arasında kim var?

Haluk Feyzioğlu: Dessange, Aldo Coppola, Toni&Guy, Vidal Sassoon… Türk kuaförleri bizim salonlarda kestiğimiz saçlardan çok daha farklı tarzları olan Toni&Guy gibi markaları daha çok takip ediyorlar. Ben İngiliz kadınının yüz hatlarının çok sert olduğunu düşünüyorum. Fransız kadınları daha çok Türk kadınına benziyor. Dessange Akademi’yi yakından takip ediyorum. Dünyayı takip eden Toni&Guy çizgisi Türk kadınına hitap etmeyebiliyor.

Hairist Online: Salon tasarımının müşterinin algısı konusunda nasıl bir etkisi var?

Haluk Feyzioğlu: Günümüzde müşterilerin beklentileri çok değişti. Müşteriler salonda kendilerini evindeymiş gibi hissetmek istiyor. Zorlu Center’da bulunan salonumuzda, bu beklentileri karşılayacak tasarımlara önem veriyoruz. Ulus’taki salonda alışılagelmiş bir kuaför salonu yapısı var ve salonun tasarımını, kuaförlerin rahat çalışabilmesini çok seviyorum. Zorlu Center’daki salonda daha farklı bir tasarım var, daha farklı bir sıcaklık var. Bir dahaki salonda iki konsepti birleştirerek bir salon tasarlayabiliriz.

Hairist Online: HAIRiST Etkinliği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Haluk Feyzioğlu: Güzel, keyifli. Gelecekte çok daha ileriye taşınabileceğini düşünüyorum. Kuaförlerin ufkunun açıldığını ve daha yaratıcı olduklarını görüyorum. Çok mutlu oluyorum.

Hairist Online: Koleksiyon oluşturmak kuaförlere marka değeri kazandırırken, hedeflediği müşteri kitlesine seslenebilme olanağı tanıyor. Siz koleksiyon çalışması yapmayı düşünüyor musunuz?

Haluk Feyzioğlu: Hande Haluk Salon olarak her zaman kafamızda koleksiyon çalışması oluşturmak var. Fakat bunun için nasıl bir konsept ile ilerlemek gerektiğinin temelini iyi kurmak gerekiyor. Her iki salonda çok yoğun olduğu için bunu biraz bekletiyoruz.

Hairist Online: Marka olmak için bu meslekte ne yapmak gerekiyor?

Haluk Feyzioğlu: Yaptığı işle anılıyor olmak önemli.

Hairist Online: Mardin’de bir sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirdiniz. Devamı olacak mı?

Haluk Feyzioğlu: Salondan çıkıp, ülkemdeki insanları görmek istiyorum. Oradaki insanların gözlerindeki ışıltıyı görmek çok güzeldi. Bu projelerin devamını düşünüyoruz. Kuaförlerin biraz salondan çıkıp gözlem yapması gerekiyor.

Hairist Online: Paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederiz.

Hande&Haluk Kuaför ‘ün Mardin’de gerçekleştiği sosyal sorumluluk kampanyası hakkında röportajı bu linkten okuyabilirsiniz:

Önerilenler

Benzer İçerikler