“Pandemi, Kuaförlük & Sektör Temsilcileri” haber dosyamızın ilk konuğu İstanbul Ticaret Odası (İTO) Meslek Komitesi Temsilcisi Yusuf Koçyiğit.
Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgınıyla tanıştığımız zorlu bir senenin ardından yeni bir yıla başlangıç yaptık. Alışılmışın dışında yeni bir hayatın içindeyiz. Artık eski alışkanlıkların ve iş yapış biçimlerinin yeterli olmayacağı, yeni beklentilere cevap vermemiz, hızlıca yeni normale uyum sağlamamız gereken bir sürece girdik.
Ticaret odaları temsilcilerine bu sürece ve geçtiğimiz yıla dair değerlendirmelerini, sektör için yaptıkları çalışmaları ve salon sahiplerine tavsiyelerini sorduk. Aynı zamanda sektörü temsil eden kuaförler de beklentilerini ve önerilerini paylaştılar.
“Pandemi, Kuaförlük & Sektör Temsilcileri” haber dosyamız kapsamında İstanbul Ticaret Odası (İTO) Meslek Komitesi Temsilcisi Yusuf Koçyiğit, İzmir Ticaret Odası 21. Meslek Komite Başkanı ve Meclis Üyesi Osman Çapa, Ankara Ticaret Odası Kuaför, Berber ve Güzellik Uzmanları Meclis Üyesi Ömer Sarıoğlu ve AKD (Artistik Kuaförler Derneği) Antalya Üyesi Mustafa Demirbağ, 2020’ye ilişkin değerlendirmeleri, temsilcisi oldukları kurumların sektöre verdiği destekler ve kişisel fikirlerini paylaştı.
İlk konuğumuz ise İstanbul Ticaret Odası (İTO) Meslek Komitesi Temsilcisi Yusuf Koçyiğit.
Hairist: 2020, pandemi, salonların kapatılmasının etkileri, büyüme-küçülme ve genel olarak bu döneme ilişkin düşüncelerinizi paylaşabilir misiniz?
Yusuf Koçyiğit: Öncelikle 2020 hepimiz için alışılmışın dışında, oldukça zor bir yıl oldu ve hazırlıksız yakalandık. Salonlarımız yaklaşık iki ayı aşkın süre kapalı kaldı. Özellikle AVM’lerdeki ve otellerdeki salonlar ile daha çok sosyal medya ve yabancı misafirlere yönelik çalışan salonlarda bu sonuç etkisini çok daha fazla gösterdi. Kısacası, sektörümüz açısından kayda değer bir küçülme meydana geldi. 2020’yi salonların ciroları veya ziyaretçi sayıları açısından değerlendirecek olursak, yaklaşık yüzde 40’lara yakın azalmanın olduğunu görebiliriz.
Hairist: Kuaför salonları ve sektör özelinde 2021’e bakışınız ve beklentileriniz nedir? Temsil ettiğiniz kurum (dernek/ticaret odası/meslek odası) nezdinde ne tür faaliyetler yapıldı?
Yusuf Koçyiğit: Kapalı oldukları süre zarfında salonların açılması konusunda Komite Kararları aldık. Denizbank ile Can Suyu Kredi anlaşması yaptık. Üyelerimizin sorunlarını çok yakından takip edip çözümler üretmeye çalıştık. Diğer illerdeki Ticaret Odası Temsilcisi arkadaşlarımızla sürekli irtibat halinde olduk ve elimizden geldiğince mücadelemizi verdik.
Bu sürecin uzun vadede sektörümüz açısından birçok zorluğu getirdiği gibi, pek çok fırsatı da getireceği kanaatindeyim. Artık, salonlarımızda hiç değişmeyeceğini düşündüğümüz alışkanlıklarımızın bile hızla nasıl değişim gösterdiğine şahit oluyoruz.
Hairist: Kuaför salonu sahiplerine ve çalışanlarına önerileriniz nedir?
Yusuf Koçyiğit: Aslında bu durum durup düşünmemizi, belki de nefes almamızı sağladı. Yani, 7/24 çalışarak olmayacağını anladık. Bence bundan böyle öncelikle; maliyetler hesaplanmalı, kârlılığa bakılmalı. Mutlaka randevu ile çalışılmalı, hatta yapabiliyorsak randevu tekrarlarını almalıyız. Kısa, orta ve uzun vadeli planlar yapılmalı. (Taş başa düşmeden taşı görmeli)
Tüketicilerin de alışkanlıkları değişti. Artık fiyat vb. şeylerden ziyade daha çok güvenebileceklerini düşündükleri salonları tercih ediyor olmaları öncelikli hale geldi. Salon sahiplerinin salonlarının röntgenini iyi çekiyor olması gerekiyor. Özellikle gelir gider dengesi, stoklar, maliyetler, müşteri verileri, servisler, cirolar ve bunların yorumlanması, öncesinde yıllık hedeflerin, yatırımların ve planlamaların yapılması şart. (Ölçmezsen kontrol edemezsin, kontrol edemezsen yönetemezsin) Herkese sağlıklı mutlu ve bereketli bir 2021 diliyorum.