Metin Bahçecik nasıl başardığını anlattı…

0

Kariyer Eğitim Kurumları ile birlikte gerçekleştirdiğimiz yeni proje kapsamında ilk konuğumuz Metin Bahçecik oldu.

Kuaförlüğü meslek olarak seçen kuaför adaylarına kuaförlüğün farklı yüzünü göstermek istedik. Ne derece doğru karar verdiklerini destekleyen pek çok örnek var. Bu örneklerden bir tanesini ‘Nasıl başardım?’ başlığıyla Kariyer Eğitim Kurumları konferans salonunda genç kuaför adaylarıyla buluşturduk.

Metin Bahçecik nasıl başardığını anlattı...
Serkan Selamet, Metin Bahçecik

Bu amaçla projenin ilk konuğu Metin Bahçecik kendi hikayesini gerek kuaför meslektaşlarıyla gerekse de öğrenim gören öğrenci katılımcılarla paylaştı. İşte bu özel paylaşımdan notlar…

‘’47 yıldır bu işi yapıyorum. Saç kestiğimde heyecan duyuyorum. Ben çok şanslıydım. Benim aile mesleğim bu. Okurken çıraklık da yapardım. Muammer Yaprakgül o yıllarda Divan Oteli’ne ortak olmuştu. Abimin çok yakın arkadaşıydı. Muammer Yaprakgül’ün yanında çalışmaya başladım. Nereden başladığınız ustanızın kim olduğu çok önemli. Her şeyimi ona borçluyum.

Yönetici olduğum zaman eksik olan taraflarımı tamamlamaya çalıştım. Bugün yaptığınız iyi şeyleri bu çok iyidir diye devam ederseniz çok yol alamazsınız. İyi bir kuaför olmak için çok iyi renklendirme ya da kesim yapıyor olmak, iyi saç taramak yetmiyor. İletişim çok önemli. Müşteriyi dinleyemiyor, anlayamıyorsanız siz iyi bir kuaför olsanız da tercih edilmezsiniz. Müşterilerimizin hepsi bizim için bir hazine.

Metin Bahçecik nasıl başardığını anlattı...

Mesleki gelişim adına düzenlenen eğitimlere mutlaka katılıyorum.

Sürekli önümüze hedefler koymalıyız. 1 yıl sonra ben ne yaptım diyerek geliştirdiğimiz taraflarımızı görmeliyiz. Dönüp arkamıza bakmazsak aradan uzun yıl geçer ve bir bakarsınız ki olduğunuz yerdesiniz. Bu da büyük kayıp olur. Bugüne değil geleceğe bakmamız gerekiyor.

İşinizi çok önemsemelisiniz. Bu kadar yıldır bu işi yapıyorum şimdiye kadar içime sinmeyen hiç bir işi yapmadım. Bütün ekibe işi doğru yapmalarını söylüyorum. Hep dürüst yaklaştım. Müşteriler çok önemlidir ama benim için ekibim daha ön planda gelir. Önce onların mutlu ve iyi olması lazım ki biz başarılı olabilelim. Onun için çok çalışmak, her yeni gün yeni bir şeyler öğrenmek gerekiyor. Yapılan işleri farklılaştırarak yeniden nasıl yorum yapabilirim diye düşünmek lazım.

Her kadın bir yıldızdır. Kadının içindeki yıldızı sizin parlatmanız gerekiyor.

Kuaför salonları huzur bulma yeridir. Müşteriler bize sadece saçlarını yaptırmak için gelmez, çoğu zaman havam değişsin diye gelirler. Salon bir terapi merkezi gibidir, biz salondaki huzuru ne kadar artırırsak potansiyelimiz de o kadar artar.’’

Detayları Estetica Dergisi 2017 Renk Sayısı’nda bulabilirsiniz.

Cevap Ver

Lütfen yorumunuzu girin.
Lütfen isminizi buraya yazın.