Güzellik Markalarının Yeni Büyüme Mecrası: Metaverse

Bugün İnternetin olmadığı bir dünyada yaşadığımızı hayal bile etmek istemiyoruz. İnternet, hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olmuşken, güzellik ve moda markaları da yeni bir çağın temellerini kuruyor. Metaverse (Meta Evren), birçok markanın gündeminde. Yakın bir gelecekte giyim ve güzellik ürünlerini satın alma alışkanlıklarımız değişecek. Halihazırda, son yıllarda moda ve güzellik ürünü satışlarının büyük bir kısmı internete taşındı. Moda ve güzellik sektörleri için bir sonraki adım avatarlarla dolu bu paralel dünya mı olacak?

Sanal Evren

Vans, Ralph Lauren ve L’Oreal gibi moda ve güzellik markaları şimdiden sosyal alışverişin gücünü keşfetmeye başladı. Önde gelen moda markaları meta evrene ilk adımlarını atıyor.

Nars Cosmetics, kullanıcıların diğer kullanıcılarla iletişim kurmak için kullanabilecekleri. kendi üç boyutlu, animasyonlu versiyonlarını geliştirmelerine olanak tanıyan Güney Kore meta evreni Zepeto ile ortaklık kurdu. Nars, Zepeto kullanıcılarının avatarlarını kişiselleştirirken seçebilecekleri makyaj görünümleri yarattı. Metaverse’de yoluna devam eden bir başka güzellik markası da Clinique. Geçen Ekim ayında Clinique, kült klasikleri Black Honey ruj ve Moisture Surge nemlendiriciye dayalı sanal ürünler vererek bir sosyal medya çekilişi gerçekleştirdi. Böylece yalnızca sanal dünyaya özel ürünler yaratarak meta veri tabanı ile gerçek dünya arasındaki görünmez sınırı kırıyor.

metaverse

metaverse
Nars Cosmetics

L’Oréal Paris, Paris Moda Haftası sırasında Tiktok’ta Le Défilé L’Oréal Paris adlı alışveriş yapılabilir bir canlı yayına ev sahipliği yaptı. İzleyiciler, güzellik ürünlerini uygulama aracılığıyla doğrudan podyumdan satın alabildiler.

metaverse

NFT’LER

Nadir veya özel dijital sanat eserleri ve diğer ürünleri satın almanıza izin veren NFT’lerin veya değiştirilemez jetonların satışı, meta veri deposundaki markalar için önemli bir gelir kaynağı oluşturuyor.

Örneğin; Givenchy, satışları okyanusların temizliğine giden bir Hollandalı kuruluşa fayda sağlayan birkaç NFT’yi açık artırmaya çıkarmak için grafik sanatçısı Chito ile işbirliği yaptı. Gucci, Burberry, Dolce & Gabbana ve Karl Lagerfeld, meta veri deposu ve Web’in gelişiyle gelişmesi gereken bir alan olan NFT’leri benimsemiş markalar arasında yer alıyor.

Elf Cosmetics, meta veri deposunda satın alınabilecek sanal ürünler yarattı. NFT’ler şu anda lüks markalar ve fahiş maliyetlerle ilişkilendirilse de bu hareket, sanal dünyadaki moda ve güzellik endüstrisine daha geniş bir kitlenin katılması için doğru yönde bir adımın işaretini veriyor.

Metaverse
metaverse

Moda ve Güzelliğin Geleceği

Sürekli büyümeye devam eden sanal dünyada, meta veri deposunda özel ürünler yaratmak gerçek dünya satışlarını oluşturacağı ve markalara yeni tanıtım yolları açacağı için marka büyümesi adına harika bir fırsat. Sanal deneyimlerde farklı tüketici segmentleri olduğu için meta veri deposu aracılığıyla yeni müşterilere ulaşma fırsatı da sunuyor. Ayrıca markaların, sanal dünyaya büyük ölçüde maruz kalarak büyüyen genç nesil alışverişçilerden yararlanmalarına da olanak tanıyor.

Kozmetikler ve özellikle kozmetik ambalajların çok fazla atık yarattığı göz önüne alındığında, markaların sanal dünyada olmaları, karbon ayak izlerini azaltmalarını da sağlıyor.

Önerilenler

Benzer İçerikler