Lüks Tüketim Analizleri

Lüks Tüketim Analizleri

Bağımsız denetim, vergi, kurumsal finansman ve danışmanlık hizmetlerinde bir dünya lideri olan EY’nin Lüks Tüketim ve Kozmetik Sektörü Finansalları Raporu’na göre, Lüks sektörünün geçtiğimiz yıllara kıyasla değerlendirmelerini sizlerle paylaşıyoruz.

saç, tasarım, moda, sanat, kuaför, koleksiyon

EY’nin bu yıl 5.’sini açıkladığı Lüks Tüketim ve Kozmetik Sektörü Finansalları Raporu’na göre küresel kişisel lüks tüketim piyasasının değeri 2014 yılında yüzde 3 artış göstererek 224 milyar euro oldu. Küresel kozmetik piyasası ise yüzde 3,6’lık bir büyüme ile 181 milyar euroya ulaştı.

EY’nin bu yıl 5.’sini açıkladığı rapor; lüks tüketim ve kozmetik şirketlerinin kârlılığı ile ilgili önemli veriler içeriyor. Rapora göre faaliyet kârları satışlardaki yavaşlamadan net bir şekilde olumsuz etkilendi. Borsada işlem gören sektör şirketlerinin ortalama kârı 2013’e oranla %1 gerileme gösterdi. Öte yandan sektör genelinde 2017 itibariyle %4 ile %6 arasında bir yıllık büyüme kaydedileceği öngörülüyor.

Küresel kozmetik sektöründe uzun vadede pozitif bir seyir beklediklerini dile getiren EY Türkiye Danışmanlık Bölümü Kıdemli Müdürü Deniz Turhan;  “Orta segment müşterilerinin yüksek kaliteli ve inovatif ürünlere olan talebi kozmetikte istikrarlı büyümeye öncülük edecek.” değerlendirmesini yaptı.

Küresel lüks tüketim sektörünün Türkiye’de 2014 ve 2015 yıllarında sabit bir büyüme yakaladığını vurgulayan Turhan, “Yeni lüks AVM ve mağaza açılışları ve lüks otel zincirlerinin pazara girişi İstanbul’u bir lüks tüketim merkezi haline getiriyor. Bu durum özellikle Orta Doğu’dan ekonomik gücü yüksek turistleri ülkemize çekiyor. Orta sınıfın genişlemesi, lüks AVM ve otel açılışları sayesinde 2016-2020 yılları arasında da Türkiye lüks tüketim pazarının büyüme trendini sürdüreceğini öngörüyoruz” diye konuştu.

Lüks tüketim ve kozmetik sektörüne yönelik küresel talebin turistik tüketimin desteğiyle halen yukarı yönlü bir trend izlediğinin belirtildiği raporda, para birimlerindeki dalgalanmalar ve yerel regülasyonların talebi olumsuz etkiliği değerlendirmesi yapılıyor. Doların güçlü seyrini korumasının etkisiyle ABD’lilerin lüks tüketim ürünlerine yönelik talebi 2015’te %6 yükseliş gösterirken, turistik tüketimin de dahil edildiği tabloda talep ülke genelinde %2 artış gösterdi. Euro’nun Avrupa Merkez Bankası parasal genişlemesi ile zayıf seyrettiği 2015’te, Avrupa’da lüks tüketim ürünlerine yönelik talep %1 yükseliş kaydetti. Turistik tüketimin dahil edildiği tabloda bölge genelinde talep artışı ise %4 olarak gerçekleşti. Raporda, euro’daki değer kaybının sektörü tüm bölgeler genelinde dengesiz bir fiyat yapısına sürüklediği ifade ediliyor. Euro ve dolar kurlarındaki yukarı yönlü hareketin 2015 yılında lüks tüketim sektöründe birim fiyatların artmasına neden olduğunu dile getiren Turhan, “Türkiye’deki lüks ürünlerin büyük çoğunluğunun ithal olması nedeniyle fiyatlar kur dalgalanmalarına bağlı olarak değişiklik gösteriyor. Kur dalgalanmalarının yarattığı fiyat artışına rağmen, garantiler ve satış sonrası hizmetler nedeniyle yerel tüketicilerin de lüks ürünlerin büyük çoğunluğu Türkiye’den almayı tercih ettiği görülüyor” dedi.

Güncel sektör trendlerinin yer aldığı EY raporunda online lüks tüketim piyasasının son 11 yılda 20 kat büyüme gösterdiği ve 2014’te total satışların %5’ini oluşturduğu belirtiliyor. 2013’te bu oran %4,5 seviyesindeydi. Perakendecilerin online satışlarda halen en iyi performans gösteren oyuncular olduğunun vurgulandığı raporda, bireysel markaların online satıştaki yükselişine dikkat çekiliyor.

Lüks tüketimin hızını kesmeyeceği öngörülen ülkemizde kuaför salonlarının stratejilerini bu paralelde yapmaları, bu pazardan pay almaları açısından önem taşıyor. Nitekim tüketici lüks ürün ve hizmetleri tercih ediyor…

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975