fbpx

Kuaförlük, Pandemi & Markalar 6 – Sistem Kozmetik

“Kuaförlük, Pandemi & Markalar” haber dosyamızın son konuğu Sistem Kozmetik Genel Müdürü Sinan Kara.

2020, pandemi, salonların kapatılması ve etkileri hakkında düşüncelerinizi, büyüme-küçülme bilgileri ve bu dönemde sektör özelinde sağladığınız katkıları paylaşabilir misiniz?

Pandemi süreci, ilk etapta salonların kapanmasıyla kuaför ve güzellik sektörünü çok ciddi bir şekilde etkiledi. Fakat salonların açılmasıyla birlikte bir rahatlama olduğunu ve yaz sezonunu normale yakın bir süreçte geçirdiğimizi söyleyebiliriz. Özellikle hijyene önem veren ve kurallara uyan tüm kuaförlere teşekkür etmemiz gerekiyor. Onların bu ciddiyetleri sayesinde, tekrarlayan süreçte salonlarımız açık kaldı. Restoranlara baktığımızda, gerekli tedbirleri aynı ciddiyette almadıklarını ve sonucunun maalesef çok daha kötü olduğunu görüyoruz.

Sektörümüzde elbette küçülme var, fakat önemli olan bu daralmanın kalıcı olmaması. Bazı sektörlerde daralma kalıcı olabiliyor ve değişen tüketici davranışlarının tekrar eski hacmine dönmesi çok zaman alabiliyor. 2020 yaz aylarında virüsün etkisinin zayıflamasıyla tüketiciler kuaförlerine giderek hemen hizmet almaya başladı. Bu reflekse bakarak sektörümüzdeki daralmanın kalıcı değil, geçici bir süreç olduğunu söyleyebiliriz. Önemli olan bu süreçte finansal durumlarını gerçekçi olarak ele alıp hazırlıkları son dakikada değil, planlama yaparak önceden yapmaları. Ayakta kalanların zararlarını aynı oranda geri kazanacaklarını düşünüyorum. Önemli olan, panik yapmadan bu süreçte en değerli olan ve pandemi sonrasında ihtiyaç duyacakları ekip arkadaşlarına sahip çıkmaları. 

Sistem Kozmetik olarak pandemi sürecinde salonların açıldığı anda öncelikli olarak iş ortaklarımıza ihtiyaçları olan ürün tedariklerini sağladık. Tüm müşterilerimize ekstra vadeler sağladık. Devlet kredi destekleri konusunda ihtiyacı olan salonlarımıza tüm satış ekibimizle destek olmaya çalıştık. Özellikle yaz döneminde, yeni açmış olduğumuz Hush Akademi’de kontrollü bir şekilde sınıf eğitimlerimize başladık ve her hafta 3 gün olmak üzere eğitimlerimizi Kasım ayına kadar devam ettirdik. Kasım ve Aralık aylarında ise artış gösteren vaka sayılarından ötürü eğitimlerimizi Mart ‘a kadar erteleme kararı aldık. 

Kuaför salonları ve sektör özelinde 2021’e bakışınız ve beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?

2021 yılını ikiye bölerek değerlendirmek gerekir diye düşünüyorum. İlk 6 aylık süreçte ivme yukarı doğru hareket edecek. 15 Mayıs’ta Ramazan Bayramı’nın bitmesiyle ikinci 6 aylık döneme gireceğiz. Asıl ivmelenme ve artışın bu süreçte yaşanacağını düşünüyorum. Hem aşı çalışmaları tüm topluma yayılmış olacak hem de yaz dönemine girmemizle birlikte virüsün etkileri de azalacak. Bu süreçte, özellikle virüsün mutasyona uğraması ve buna karşı geliştirilen çözümler de daha netleşeceği için 2021 yılının sonu daha öngörülebilir olacak diye düşünüyorum. 

Önemli olan sektörümüzün devletin belirlemiş olduğu kurallara sıkı sıkıya bağlı kalması ve önlemleri hiçbir ihmalde bulunmadan devam ettirmesi gerektiğidir. Bu şekilde en azından 2021 yılında 2020’de oluşan yaralarımızı saracağız ama tam olarak iyileşmemiz belki de bir sonraki yıla kalacak. Ancak, önemli olan da dünyayı bu kadar etkisi altına almış bir virüsün ticari etkilerinden yıkılmayarak ayakta kalmak. Bu şekilde çok daha keyifli ve güzel günler göreceğimiz kanısındayım. 

Krizler aynı zamanda fırsattır, derler. Ekonomik olarak gücü olan salonların doğru lokasyonlarda yatırımlarını yaparak kira avantajı yakalamaları da bir fırsat olarak değerlendirilebilir. Fakat birçok salonun ekonomik gerçeklerini çok iyi analiz ederek önlemlerini önceden alması gerekmektedir.

Kuaför salonu sahiplerine, çalışanlarına önerileriniz nedir?

Değerli kuaför iş ortaklarımıza en önemli önerim bu dönemde salonlarına gelen müşterilerine beklentinin üzerinde memnuniyet yaratacak hizmet vermeleridir. Tüketici olarak kuaför salonlarına gitmek bir lüksten öte bir ihtiyaç. Fakat salon sahiplerinin bu dönemde misafirlerini öyle iyi ağırlamaları gerekiyor ki ziyaretleri düzenli ve unutulmaz olsun. Aynı zamanda ekonomik olarak tasarruf sağlayacağız derken, müşteri memnuniyetsizliğine yol açabilecek ürünler kullanmamaları gerekiyor. Ekonomik olarak ise 6 aylık bir bütçe hazırlayarak kontrollü bir süreç geçirmelerini tavsiye edebilirim. Bu dönemde salonlarına özel gelişim fırsatlarını da değerlendirebilirler. Özellikle pandemi sonrası sürece hem ekip hem de salon olarak hazır olmaları gerekiyor.

Salon çalışanlarına tavsiyemiz ise salonlarına her zamankinden daha çok sahip çıkmaları. Hem maddi hem de manevi anlamda salon sahiplerine destek olmaları ve ellerinden gelenin en iyisini yapmaları… Maddi kısımda katma değerli işler üretmeye çalışmalılar. Çünkü bu dönemde az müşteri ile daha çok ciro yapılması gerekiyor. O nedenle kişi başı servis sayılarını arttırarak hem salonlarına hem de kendi bütçelerine destek olmuş olurlar. Randevularının olmadığı zamanlarda da kendi gelişimleri için online olarak düzenlenen birçok eğitime katılabilirler. Salon içinde tecrübeli olan çalışanların sektöre yeni başlayan kuaför dostlarımızı eğitmelerinin de çok faydalı olacağını düşünüyorum. Salon içi destek bu zamanlarda çok ön plana çıkıyor.


Globalde ve yerelde 2021 planlarınız, şirket yapılanmanız, eğitim-etkinlik takviminiz, ürün lansmanlarınız hakkında neler paylaşmak istersiniz?

Sistem Kozmetik olarak 2021 yılını en önemli yıllarımızdan biri olarak görüyoruz. En önemli kısmı ise şirket içi yapılanmamızda geçiyor. Oluşturduğumuz 5 yıllık şirket planlamamızda ciddi bir büyüme hedefliyoruz. Büyümenin büyük bir kısmını ise yurtdışı bölümümüz oluşturacak. Tabii, yurtdışında çalışmaya başlamadan önce de kendi eksiklerimizi tam anlamıyla gidermemiz gerekiyor. Hedefimiz tam anlamıyla profesyonel olarak yönetilen fakat amatör ruhunu kaybetmemiş bir şirket oluşturmak.

2020 yılının son çeyreğinde şirketimiz ve sektör için çok değerli bir marka olan Pivot Point Sistem Kozmetik bünyesine katıldı. Buradaki destekleri için öncelikle Yusuf Koçyiğit ve Pivot Point ailesine teşekkür ediyoruz. Ancak, pandemi nedeniyle tam olarak faal hale geçemedik. Mart ayı itibariyle tüm sınıflarımızı sosyal mesafe kurallarına uygun olacak şekilde başlatmayı planlıyoruz. Yıl sonuna kadar tüm eğitim programımız belirlendi. Her seviyeden kuaföre hitap edebilecek bir program oluşturduk. Öncelikle salonlara eğitim önerisi yapmadan eğitim reçetesi hazırlıyoruz. Bu reçeteye göre salonlarla birlikte yıllık bir eğitim planlaması oluşturuyoruz. İşletme yönetiminden tarama eğitimlerine, yeni koleksiyonlardan kesime kadar farklı kategorilerdeki eğitimlerimizi dünya standartlarında bir müfredat ve alanındaki en iyi eğitmenlerle kuaför dostlarımıza ulaştırmayı hedefliyoruz. 

Bugüne kadar gelen yorumlar bizleri çok heyecanlandırıyor. O nedenle eğitimlere başlamayı heyecanla bekliyoruz. Ek olarak Ekim ayında Kıbrıs’ta her sene düzenlediğimiz bir organizasyonumuz olacak. Amacımız hem eğlenmek hem kaynaşmak hem de gelişmek. Bugüne kadar birçok organizasyonumuz oldu, fakat bu yılki etkinliğimiz en özellerinden birisi olacak diye düşünüyorum. 

Tüm markalarımız adına yeni lansmanlarımız olacak. Insight markasında yeni çıkan serilerimizi getirmeye başladık. Nashi markamıza hem henüz getirmediğimiz hem de yurtdışında yeni çıkan ürünler eklenecek. En önemli gelişme de şu: Hush markası gamını tamamlamak adına Hush profesyonel bakım serisi ve şekillendirici ürünlerini 2021 yılında lanse edeceğiz. Hedefimiz bu yıl içerisinde Hush markasının kategori ürünlerini tamamlayarak 2022 yılında yurtdışında Hush markasının adını yavaş ama emin adımlarla duyurmaya başlayacağız.

Her ne olursa olsun sektör olarak pandemi sürecini büyük yaralar almadan tamamladığımızı düşünüyoruz. Bu süreci tüm kuaförler ve sektörde bulunan değerli markalar ile hep birlikte güzel bir şekilde atlatacağımıza inancımız tam.  Herkese mutlu, huzurlu, sağlıklı ve bol kazançlı bir yıl diliyoruz.

Önerilenler

Önceki İçerikJawline Dolgusu Nedir? Nasıl Yapılır?
Sonraki İçerikNirvana

Benzer İçerikler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz