İnternette görünür olmak günümüzde işletmeler için büyük önem taşıyor. SEO uzmanı Aykut Yıldırım ile konuştuk.
Estetica: SEO nedir?
Aykut Yıldırım: SEO bir arama motoru optimizasyonudur. Bir web sitemiz var ve E5 kenarında bir salon açtık, bizi kimse bilmiyor. Bugün Google’da kuaför salonu yazıldığı zaman web siteniz çıkıyorsa bilinirlik sağlıyorsunuz.
Estetica: Google’da ön sıralara çıkmak için neler yapılması gerekiyor?
Aykut Yıldırım: Web sitenizin kullanıcılara doğru bilgi vermesi gerekiyor. Bir kuaför salonunuz varsa kuaför salonunda hangi hizmetleri verdiğinizi yazmalısınız. Web sitelerini günümüzde şirketlerin kurumsal vitrini olarak düşünebiliriz. Google lokasyon bazlı çalıştığı için insanlar kuaför salonunu arıyor. Salon Florya’daysa Florya’da kuaför salonu araması yapıldığında ön planda olmak istiyor. Bunun için öncelikle bulunabilir bir web sitesi olması gerekiyor. Bununla birlikte dışarıdan bir ajanstan veya bir SEO uzmanından destek alabilirsiniz.
Estetica: Bir işletme için SEO’nun önemi nedir?
Aykut Yıldırım: Potansiyel belirli müşterileriniz var ve bu potansiyel müşterilerinizin üzerine farklı konseptte müşteri kazandırmak işinizi daha büyük genişletip yelpazenizi daha geniş yerlere açmak istiyorsanız SEO size bunun için bir katkı sağlıyor. Marka değeri yaratmak istiyorsanız SEO’yu doğru kullanmanız gerekiyor.
Günümüzde tüketiciler bilinçli şekilde hareket ediyorlar. Aldıkları hizmetten memnunlar mı değiller mi bunları en güzel anlatacağınız yerler web siteleridir. Web sitelerinde düzgün bir şekilde verdiğiniz hizmetleri anlatır ve müşterileriniz buraya girip yorumlar yaparsa bu Google’da aramalarda öne çıkmanıza katkı sağlıyor. Otomatik olarak da potansiyel bir müşteri kitlesine ulaşmış oluyorsunuz. Sitenizde belli bir trafik sağladıktan sonra bilinirliliğiniz artıyor ve bu işinizin potansiyel büyümesine etken oluyor.
Estetica: SEO nasıl yapılır?
Aykut Yıldırım: SEO’nun çok ince detayları vardır. Firma rehberlerine kayıttan, belli bloglarda web sitenizin reklamının yapılması, haber sitelerinde tanıtımlarınızın çıkması SEO ile ilgilidir, firmanıza bir marka değeri katar. Bilinirliliğinizi artırır. Potansiyel müşterileri bu şekilde daha rahat oluşturabilirsiniz. Minimum 3 ay maksimum 6 ay sonra SEO’dan verim alabilirsiniz. SEO’nun temel amacı markanın bilinirliğini artırmak ve müşterilerinizi potansiyel trafik ile birlikte artırmaktır.
Estetica: Web sitesine video yüklemenin nasıl katkısı olur?
Aykut Yıldırım: Önemli olan web sitesine yüklediğiniz videonun içeriği ve o içeriğin karşı tarafa verdiği hizmet. Videoyu yüklediğiniz zaman Youtube’da yayımlayıp buralarda reklam verip izlenirliğini artırmak. Google Adwords’de anahtar kelimeyi planlayıcı yerler var. Bu araçları kullanarak aranan kelime hacimlerine bakabilirler. Daha çok nerelerden trafik geliyor. Hangi kelimeler daha çok trafik sağlıyor. Bunları analiz edip, etiketleri Youtube açıklamalarında etiket kısmında kullanabilirler. Açıklama kısmına saç kesimi, saç kesimi nasıl yapılır, saç kesim fiyatları 2018 gibi başlıklar kullanabilirler.
Aykut Yıldırım’in web sitesi olan kuaförlere önerilerini ve SEO’nun maliyetlerini Estetica Dergisi 2017/2018 Kış Sayısı’nda bulabilirsiniz.
Google’da ön sıralara çıkmak için 2296 kuaförün faydalandığı salon bul bölümümüze ücretsiz olarak salonunuzu ekleyebilirsiniz.
Siz de salon bul bölümümüze salonunuzu eklemek için hairistcomtr’ye üye olabilirsiniz.
Üye olmak için tıklayın: https://hairist.com.tr/profile/register/
Salon eklemek için tıklayın: https://hairist.com.tr/salon-ekle/
Haftanın salonu olmak ve sponsorlu öne çıkan salonlar arasında yer almak için Estetica Dergisi’ne abone olabilirsiniz.
Abone olmak için hemen formu doldurun, arayalım…