Kuaför Gönüllüleri – 1

Kategori

Kuaför Gönüllüleri – 1

AIPP (Uluslararası Kuaförlük Yayınları Birliği) ve ICM (Intercoiffure Mondial), kuruluşları itibariyle kuaförlük sektörüne hizmet etmek ve katkıda bulunmak amacında olan iki uluslararası dernek. Bu derneklerin mesleki imkânları genişlettiği yadsınamaz bir gerçek. Bu sebeple AIPP ve ICM’yi yakından tanımanızı sağlayacak olan bu yazıyı okuyucularımız için hazırladık.

AIPP-Uluslararası Kuaförlük Yayınları Birliği

AIPP, kuaförlere yönelik mesleki yayın yapan yayıncıları bir araya getiren ve 1964 yılından bu yana faaliyet gösteren bir oluşumdur. Bu oluşumun en büyük hedefi kuaför yayınlarına ve kuaförlük mesleğine çeşitli katkılar sağlamaktır. AIPP, Estetica Türkiye olarak bizim de kuruluşumuzdan bu yana içerisinde bulunduğumuz yaklaşık 30 ülkeden 60 farklı dergiyi bünyesinde barındırmaktadır.

AIPP’nin kısaca tarihine göz gezdirecek olursak; 1964 yılında İsviçre’de düzenlenen Dünya Şampiyonası sırasında, profesyonel dergi yayıncılarının bir araya gelmesiyle kuruluşunun gerçekleştiğini görürüz. Kuruluşun ilk yönetim toplantısı, 25 yıl boyunca bu görevi yürütecek olan Otto Schwaar’ı (Journal de l'Union des Maîtres Coiffeurs Suisses) başkan ve Pierre Carmes’i (Le Coiffeur de France) genel sekreter seçer. AIPP’yi bugünkü haline getiren ve yapılanmasının tamamlanmasını sağlayan isim ise Camilla Rubis’tir. La Coiffure de Paris’ten Camilla Rubis’in 1990 yılında başkan seçilmesiyle, Rubis ve ekibi AIPP’yi yeniden organize eder. 1992’de Tokyo’da gerçekleşen genel kurul toplantısından bu yana ise Estetica Dünya Başkanı Roberto Pissimiglia AIPP başkanı olarak görev yapar.

Sektörün içerisinde aktif bir şekilde rol alan AIPP, ticari meslek yayıncılığının değerlerini ve önemini; reklamlarla, halkla ilişkiler faaliyetleriyle, editöryel çalışmalarla ve e-postalar aracılığıyla her zaman destekler. Aynı zamanda kuaförlük sektörünü kurumsal ve halka yönelik etkinliklerde temsil etmektedir. AIPP, düzenli toplantılar, kongreler ve haber bültenleri vasıtasıyla farklı yayıncılar ve yayınlar arasındaki iş birliklerini de yakından desteklemektedir.

AIPP’nin düzenlediği en büyük organizasyon olan “Grand Trophy of the Professional Press” (Uluslararası Profesyonel Basın Birliği Büyük Ödülü) adlı etkinlik, dünya çapında kuaförlere profesyonel kuaförlük yayıncılığının önemini vurgulaması açısından çok önemlidir.

Sektörel prestiji maksimum düzeyde tutmak isteyen yayıncıların bir araya geldiği kuruluş, gelişim ve dönüşüm açısından yenilikçi anlayışlara her zaman açıktır. Ayrıca sektörel dayanışmayı destekler nitelikte olması açısından da önemlidir.

Kuaförler açısından baktığımız zaman ise “Grand Trophy Yarışması” kuaförleri, yayın organları ile bir araya getiren çok önemli bir yarışmadır. En İyi Fotoğraf Çekimi, En İyi Ticari Saçlar Koleksiyonu, En İyi Erkek Saçları, En İyi Video Çekimi ve En İyi Avangart Saç Tasarımları kategorilerinde yarışmaya katılmak için siz de AIPP Türkiye üyesi olan dergimize başvurabilirsiniz.

ICM-Intercoiffure Mondial

Intercoiffure Mondial (ICM), kuaförlüğe gönül vermiş bir diğer kuruluş. ICM; Alman, İsveç, Avusturyalı, Danimarkalı ve İngiliz kuaförler tarafından 1925 yılında Almanya’da kurulmuştur. 1930 yılında ise Fransa kendi şubesini oluşturmuştur. İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra ünlü saç tasarımcısı Guillame, Intercoiffure’ün kaderini ellerine almıştır. Ardından onun varisleri olarak derneğe John Pfeil, Alexandre de Paris ve Mavrice Frank başkanlık etmiştir.

2000 yılının Eylül ayında Berlin’de gerçekleşen Uluslararası Kongre’den bu yana başkanlık Almanya'nın prestijli kuaförlerinden Klaus Peter Ochs’a emanet edildi. Klaus Peter Ochs’un hedefleri doğrultusunda topluluk; Intercoiffure felsefesi üzerine üyelerini muhafaza etti ve derneğe 50 ülkeden 3000 üye kazandırarak Intercoiffure’ü geliştirdi. ‘Fondation Guillaume’ bayrağı altında ‘Genç Intercoiffure’ aktivitelerini ve tanıtım faaliyetlerini pekiştirdi. Aynı zamanda saç endüstrisiyle iş birliği yaparak dostluk bağlarını güçlendirdi ve sosyal sorumluluklar aldı.

Intercoiffure bünyesine davet ettiği herkese; uluslararası etkinliklere katılım, iş birlikleri için teşvik, deneyim alışverişi ve 50 ülkeden oluşan bu topluluğun uluslararası moda ağını paylaşmayı vaat ediyor.

Intercoiffure kendi bünyesinde sosyal sorumluluk projeleri de yönetiyor ve sosyal sorumluluk konusunda oldukça hassas bir dernek. ‘Education for Life’ adındaki önemli projeleriyle dünyanın çeşitli yerlerinde kuaförlük eğitimi veren okullar kurdular. Amaçları ise özellikle imkânları kısıtlı ülkelerde olabildiğince çok sayıda bu okullardan açmak. Intercoiffure Başkanı Klaus Peter Ochs’un proje hakkında yaptığı “Bizim görevimiz gençleri desteklemek ve bir umut vermektir, onlara sağlayabileceğimiz en önemli şey ise eğitimdir.” açıklaması kurum olarak bu projeye verilen önemi kanıtlar niteliktedir.

Intercoiffure felsefesi gereği, kuaförlüğün prestiji ve mükemmelliği için ayakta duran uluslararası bir dernek. Yüksek kaliteli, seçkin kuaförleri hem yaratıcılık aşkı hem de çeşitli manevi değerlere saygısıyla kendisinde topluyor. Intercoiffure’ün elde ettiği başarılara dünya çapında herkes tanıklık ediyor. Intercoiffure’e Türkiye’den herhangi bir kuaförlük markası henüz üye değildir. Bireysel üyelik de kabul edilmektedir.

Kaynak: Estetica Dergisi Aralık-Ocak sayısı 

Abonelik işlemleri için 0212 275 22 15 numaralı telefonu arayabilirsiniz.

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Önerilenler

Benzer İçerikler