Konuklardan izler: Müşteri ile nasıl diyalog kurulmalı
Kuaför salonuna gelen her müşteri iyi bir karşılama bekler. Kuaför müşteriyi sıcak bir şekilde karşılamalı ve sıcak bir diyalog kurmalıdır. Müşterinin talebi kuaför tarafından dikkatle dinlenmelidir. Müşteri ile kuaför arasındaki diyalog ne kadar güven verici ve samimi olursa kuaför müşteri ilişkisi o kadar kuvvetli olur.
Geçtiğimiz yıl sayfamıza konuk ettiğimiz kuaförlük sektörü denilince akla gelen ilk isimlerden Ali Gür, müşteri ile nasıl diyalog kurulmalı sorusuna böyle cevap vermişti:
“Eskiden müşterilerle iletişimim daha farklıydı. Ne istediklerini kafalarında netleştirmediklerinde ve ben bir öneri getirdiğimde çok mutlu oluyorlardı. Başka bir kuaför arkadaşım bir öneri getirdiğinde bunu yakalayamıyor. O an kuaförün, o saç ile ilgili doğru şeyi hissetmesiyle şekillenen bir iletişim bu. Biraz duygusallık ve işine olan aşk ile doğrudan ilgisi var. Ben hissettiğimi yansıtıyorum. Müşteri kapıdan girdiği zaman, saçı nasıl bir model keseceğimi, hangi renge boyayacağımı gözümde canlandırıyorum.
Müşteriye hayal ettiğiniz modeli anlatırken, önerinizi destekleyecek bilgi verdiğiniz zaman güvenle yaklaşıyorlar. Örneğin, saçı yukarıdan topladığınız zaman yüz daha ince görünüyor. Topuklu ayakkabı giydiğiniz zaman saçın nerede ve nasıl durması gerektiğini belirlemeniz gerekiyor. Topuk yüksekse, saçın da yüksekten toplanması gerekiyor. Bu tecrübeleri zaman içerisinde kazanıyorsunuz. Önemli olan konsantre olabilmeniz.”
Ali Gür ile yaptığımız röportajın tamamına ulaşmak için tıklayınız.