Bugün Influencer kavramı, Instagram’da güzelliği ve stiliyle beğeni toplayan arzu nesnesi bir kimlik olmanın ötesine geçerek artık her tür yaratıcı online içerik oluşturan kişileri ifade ediyor!
Moda influencer’ı, belleklerde genellikle genç, zayıf, stil sahibi, özenle seçilmiş bir gardroba ve kusursuz Instagram fotoğraflarına sahip bir kadın profilini ifade ediyor. Sayısız selfie ya da profesyonel fotoğraf çekimleriyle dolu Instagram sayfasında binlerce takipçiye seslenen moda influencerlığı kavramı da yavaş yavaş şekil değiştiriyor.
Hiçbir trend sonsuza kadar sürmüyor. Artık, sürekli yenilenen teknolojiye paralel olarak sosyal kavramlar da bu hızdan nasibini alıyor. On yıl önce yeni ve çığır açıcı olarak kabul edilen moda influencerlığı da zamanla tüketicilerde bir doyum yarattı. Bu alana öncülük edenler şu anda multi-milyon dolarlık işletmeleri yönetiyor ve ünlü olma eşiğini çoktan aşmış durumdalar. Bugün, “influencer”, TikTokçulardan Twitter kişiliklerine, moda yazarlarından stilistlere, yeni bir moda ve trend yorumcusu ortaya çıkıyor.
Alan genişledikçe, kalıpların dışına çıkan içerik sağlayıcılar için daha fazla fırsat doğuyor. Markalar, insanların şovları ve koleksiyonları hakkında tartışmasını, ürünleri incelemesini ve heyecanlanmalarını sağlamak için her zamankinden daha istekli.
Influencerlık, ürün tanıtımının ötesine geçeli çok oldu
Takipçiler, organik içerik oluşturan birinin ne söyleyeceğini görmenin yanı sıra bilgi ve görüşlerini tartışabilmek istiyor. İşin tanımı, ürün tanımının ötesine geçmeye başladı.
Bugüne kadarki işleyişe baktığımızda, YouTuber’ların reklamlardan, üyeliklerden ve ticari ürünlerden para kazandığı, blog yazarlarının abonelik ücretlerini belirleyebildiği; TikTok’ta İçerik Oluşturucu Fonu ve bahşiş özelliğinin devreye girdiği bir sistemden söz edebiliriz. Ancak bunlar, potansiyel marka anlaşmalarıyla karşılaştırıldığında önemsiz kazançlar sunuyor. Platformlar, giderek daha fazla üst düzey yeteneklerle çalışıyor: Instagram’ın ana şirketi Meta, Reels, bu yıl Oscar’larda 12 yaratıcıyı kısa video içeriği yapmaya davet ederken, TikTok geçen Eylül ayında Londra Moda Haftası’na sponsor oldu ve yeteneklerin öne çıkmasını sağladı. Twitter, High Fashion Twitter topluluğu sayesinde sektördeki tartışmasız en ilgi çekici söylemlere ev sahipliği yaparken, şimdiye kadar içerik oluşturucuları desteklemek veya onları para kazanmaya teşvik edebilecek yollar sağlama adına pek bir şey yapmadı.
Influencer’lar yalnızca sponsorlu içerikle geçinebilirken, günümüzün bu alandaki en başarılı isimleri sadece ürünleri sattırmakla kalmıyor, girişimci olup iş kuruyorlar.
Artık stilini gösteren kişilerden çok söylem yaratabilen sesler ön planda!
Örneğin, ABD’de milyon dolarlık bir iş yöneten önde gelen influencer’lar, sadece estetiğe ya da metriklere odaklanmıyor. Aynı zamanda, takipçilerini harekete geçmeye teşvik eden benzersiz bir ses olmaya odaklanıyorlar. Artık kişisel stilin ön planda olduğu kişilerden çok söylem yaratabilen sesler ön planda! Hangi platformda olursanız olun, hangi sektöre girerseniz girin, kendinize sormanız gereken asıl asıl soru şu: Topluluğunuz kim? Seslendiğiniz kitle kimlerden oluşuyor? Dünyaya yaydığınız mesaj nedir ve bu mesaj başkalarını hayatlarını güzelleştirmeye ve dünyayı daha iyi bir yer yapmaya teşvik ediyor mu, onlara ilham veriyor mu? Kendilerini daha iyi hissedebilecekleri ne öneriyor?
Bugün, influncerlık bağlılık geliştirmek veya insanları yönlendirmekten çok daha öteye giden bir teşvik misyonu ediniyor. Yeni influencer kavramı, insanları örneğin; belli bir çantayı satın almaya teşvik etmeyi içerdiği kadar, sosyal bir harekete yönlendirmeyi de kapsayabilir.