KORONAVİRÜS ARAŞTIRMASI: HALK SALGININ 6 AYDA BİTECEĞİNE İNANIYOR

Türkiye’nin en büyük izinli veritabanına sahip online araştırma şirketi DORinsight’ın gerçekleştirdiği “Salgından sonra değişen tüketici davranışları” araştırması, koronavirüs krizinin Türk halkının satın alma önceliklerini nasıl etkilediğine dair çarpıcı sonuçlar ortaya koydu.

15 – 20 Nisan tarihleri arasında online olarak tamamlanan ve 18 yaş üstü 5.007 kişinin katıldığı araştırmada, katılımcıların yüzde 88’i koronavirüs salgını nedeniyle satın alma önceliklerinin değiştiğini belirtirken, yüzde 72’si tatil, gayrimenkul ve araba gibi yüksek tutarlı satın almalar yapmayacağını bildirdi.

Tüketimde ilk sırada gıda yer alıyor

Katılımcıların yüzde 88’i pandemi nedeniyle satın alma önceliklerinin değiştiğini belirtirken. kadın katılımcılarda bu oran yüzde 92, erkek katılımcılarda ise yüzde 84 oldu. Katılımcıların yüzde 60’ı salgın nedeniyle aylık harcamalarının arttığını söyledi.

Araştırma, tüketimde yüzde 69’luk oranla gıda sektörünün ilk sırada yer aldığını gösterdi. Bu sektörü sırasıyla ev temizlik ürünleri, sağlık ve kişisel bakım ürünleri ile vitamin ve destekleyici besinler izledi.

Katılımcıların yüzde 60’ı hijyene önem veriyor

Katılımcıların yüzde 60’ı en çok hijyene dikkat ederken yüzde 15’i fiyata, yüzde 12’si ulaşılabilirliğe, yüzde 9’u kaliteye, yüzde 4’ü ise hıza önem veriyor. 

Büyük satın alma planları rafa kalktı

“Önümüzdeki 3 ay için büyük bir satın alma yapmayı düşünüyor musunuz?” sorusuna, katılımcıların yüzde 72’si “Hayır” yanıtını verirken, yüzde 28’i “Evet” dedi. Önümüzdeki günlerde büyük bir satın alma yapmayı planlayanların yüzde 27’si araba almayı planlarken, yüzde 19’u gayrimenkul, yüzde 18’i mobilya, yüzde 11’i tatil, yüzde 7’si seyahati tercih etti.

“6 aydan fazla sürmeyeceği” inancı hakim

Katılımcıların çoğunluğu salgının 6 aydan fazla sürmeyeceğini öngördü.

Sosyal medya kullanımı arttı

Salgın sürecinde sosyal medya kullanımının arttığını ortaya koyan araştırmada katılımcıların yüzde 86’sı salgın günlerinde sosyal medyaya ağırlık verdiklerini belirtirken, yüzde 35’i sosyal medyada 2-3 saat vakit geçirdiğini belirtti.

Yaz tatilleri iptal oldu

Katılımcıların yüzde 63’ü yazın tatile çıkmayı düşünmediğini ifade ederken yüzde 78’i ise yaz tatili planlarını iptal ettiklerini ya da değiştirdiklerini dile getirdi.