Gökhan Kanal ile eğitim konuştuk

0

Eğitime adanmışlık

Gökhan Kanal bizimle bilgi birikimini ve deneyimlerinden aldığı dersleri paylaştı.

Selective Professional ve L’ANZA markalarının eğitim müdürü Gökhan Kanal ile sosyal medyanın sektöre etkilerini, salonlarda Z kuşağına nasıl davranılması gerektiğini, salonlarda motivasyonu artırmak ve yetenekleri elde tutmak için neler yapılması gerektiğini ve sektörde nasıl fark yaratılabileceğini konuştuk.

Gökhan Kanal ile eğitim konuştuk
Gökhan Kanal

Eğitim ve iş hayatınızdan bahseder misiniz?

Almanya’da doğdum. 2000 yılında Almanya Stuttgart’da Lacoupe Salon’da çalışmaya başladım. Almanya’da teorik ve teknik olarak kendimi geliştirdiğim Master Okul’da 6 ay boyunca işletme, salon yönetimi, psikoloji eğitimlerini kapsayan bir program bitirdim. Avustralya Melbourne’de modelleri sahneye hazırlamak için 6 aylık Session Stylist eğitimini aldım. 2010 yılında Sidney’e gittim ve sahne uzmanı olarak 1.5 sene moda ajansı Project Runway’de çalıştım. Yaklaşık 2.5 seneden beri Güçlüler Kozmetik şirketinde çalışıyorum.

Kuaförlerin teknik eğitimler dışında nasıl eğitimlere katılması gerekiyor?

Farklı servisler ile nasıl yüksek ciro elde edilebilir buna bakılması gerekiyor. Servis kalitesini sürekli artırmak gerekiyor. Bunun için salon yöneticilerinin işletme eğitimi alması faydalı olabilir.

Psikoloji eğitiminin alınması salonda ekip arasında olan diyaloğun güçlenmesine, empati kurulmasına ve müşteriyi daha iyi anlayıp, ona göre davranılmasına katkı sağlayabilir.

Gökhan Kanal ile eğitim konuştuk
Gökhan Kanal

Sosyal medyanın yükselişi ile dünyanın diğer ucunda bir kuaförün geliştirdiği bir tekniği diğer kuaförler görebiliyor. Sizce dijitalleşme kuaförlük sektörünü nasıl etkiledi?

Sosyal medyada fenomen olan kuaförler, diğer kuaförlere ilham oluyor. Belki tekniği birebir kullanmıyorlar ama kendilerine göre uyarlıyorlar. Bu da kişinin kendisini geliştirmesine neden oluyor. Hiç bilinmeyen bir salon, sosyal medyanın etkisi ile geniş kitlelere hitap edebiliyor ve markalaşıyor.

Salonlarda Z kuşağı ile nasıl bir iletişim kurulması gerekiyor?

2000’lerde doğan Z jenerasyonuna çocuk gibi değil de birey gibi davranılması gerekiyor. Onları takımın bir parçası olarak kabul edip, önemsemelisiniz. Algıları çok açık olduğu için daha hızlı öğrenen jenerasyonu saç yıkama gibi işlerin yanı sıra kesim ve renklendirme gibi işlemler için de yetiştirmek ve sorumluluk vermek gerekiyor.

Salonda motivasyonun artması ve yetenekleri elde tutmak için neler yapılması gerekiyor?

Salon yöneticilerinin, ekibe müşteriden de fazla önem göstermesi gerekiyor. Ekibin yeteneklerine göre ilgili eğitimlere gönderilmesi şart. Bir kuaför, salonda günde en az 10 saat ayakta çalışıyor. Bu yüzden de beklentileri yüksek oluyor. Tatile gitmek istediklerinde onlara izin verip, maddi anlamda destek olmak, prim vermek motivasyonu sağlıyor. İşte o zaman o kuaför, salonu hiçbir zaman terk etmiyor, salona sadık kalıyor. Salona bağlılığının artması salonda cironun yükselmesine neden oluyor. Çünkü motivasyonu yüksek olan kuaför daha verimli çalışıyor.

Bir kuaför salonu nasıl farklılaşır? 

Müşteriyi karşılamadan uğurlamaya kadar olan her an önemli. Kuaförlerin konsültasyon sırasında müşterisine zaman ayırması gerekiyor. O müşteri hakkında ne kadar çok şey bilinirse, o kadar iyi servis verilebiliyor.

Bir kuaförün moda sektöründen de ilham alması gerekiyor. Sanat ile de ilgilenmeli. Sadece teknik bilgilerini geliştirmek yetmiyor. Kuaförün farklı alanlarda kendini beslemesi gerekiyor. 

Bir işletme olarak farklılaşmak için çapraz pazarlama yapılabilir. Kuaför salonu ve restoranı bir arada sunarak müşterilerin farklı ihtiyaçlarına cevap verebilirsiniz. Salonu ziyaret eden müşteriler, restoranda yemek yiyebilir. Restoran için gelen müşteriler, kuaför salonundan hizmet alabilir. Benim Almanya’da çalıştığım salon kafe ile birlikteydi. Müşterilerim sırf kahve içmek için salona geldiğinde, diplerin çıkmış gel diplerini boyayalım diyebiliyordum.

Hairist Yılın Kuaförü yarışması hakkında ne düşünüyorsunuz?

Hairist Yılın Kuaförü Yarışması benim için çok değerli. Salonlarda motivasyon artıyor. Yarışma kuaförlere kuvvet veriyor. Gaziantep’ten bir kuaför birinci olduğu için, Malatya’dan bir kuaför ben de kazanabilirim diyor ve yarışmaya katılıyor. Yarışma kazananların hayatına dokunuyor.

Estetica Dergisini nasıl buluyorsunuz?

Estetica Dergisi’nde sektördeki diğer firmaların neler yaptıklarını inceleyebiliyorum. Sadece Türkiye’den değil farklı ülkelerden de saç modellerini görüp, dünyada neler yapıldığını görebiliyorum.

Gökhan Kanala paylaşmış olduğu bilgilerden dolayı teşekkür ederiz.

Cevap Ver

Lütfen yorumunuzu girin.
Lütfen isminizi buraya yazın.