Uzun yıllardır Aveda Türkiye’nin liderliğini yapmış olan Gökçe Kırtay, şimdi Dubai’de.
Estetica: Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? Profesyonel kariyeriniz hakkında bilgi almak isteriz.
Gökçe Kırtay: Kuaförlük sektöründe hikayem yaklaşık 16 sene önce sahada çalışarak başladı; sahada çalışmak işin temeli anlamak için çok önemli. Aynı dönemde Galatasaray Üniversitesi’nde yüksek lisansımı yapıyordum ve o dönemde Türkiye’de sektöre dair o güne dek mevcut olan ilk yüksek lisans tezini yazarak sektörü enine boyuna araştırma şansına sahip oldum. Sonrasında ise önce bir eğitim departmanı kurdum sonra işin farklı boyutlarını da ele alarak iş geliştirme konusunda çalıştım. Beş yıllık bir sürenin ardından sektörden ayrılma yolunda adım attıysam da Türkiye’de çok önemli salon ve salon gruplarına danışmanlıklar vermeye devam ettim. Bu yaptığım çalışmalar masanın farklı tarafına geçerek sektörün gerçek ihtiyaçlarını daha iyi anlamama yardımcı oldu. Sonrasında ise Aveda Türkiye lansmanı yapıldı. Ben de Aveda ailesine yaklaşık 9 yıl önce, lansmandan bir sene sonra katılmış oldum.
Estetica: Aveda markasıyla ilgili neler söyleyeceksiniz? Kaç yıl oldu ve şimdi ne konumda?
Gökçe Kırtay: Aveda Türkiye’de yaklaşık 10 yıldır var. Şu anda kuaför sektöründe perakende pazar payı ve özellikle sellektif dağıtım ağı ile sektörün en prestijli ve en önemli oyuncularından biri. Aveda bu noktaya iş ortakları ile kurduğu başarılı işbirliği ile geldi. Özellikle, Aveda ile uzun yıllardır birlikte çalışan çok sayıda iş ortağımıza bu aşamada sonsuz teşekkürler. Aslında Aveda her ne kadar Estee Lauder şirketler grubunun bir markası olsa da gücünü ortaklık kurduğu salonların sahiplenmesinden aldı. Bugün Türkiye’nin en prestijli ve en yüksek ziyaret adedine sahip olan ve sektörde en fazla ürün satışı gerçekleştiren salonların Aveda salonları olması mutluluk verici.
Estetica: Yeni göreviniz hakkında neler söyleyeceksiniz?
Gökçe Kırtay: Yaklaşık dokuz senenin ardında bölgesel bir sorumluluk alarak Ortadoğu’da Aveda markası için çalışmaya gidiyorum. Dubai merkezli çalışacak olmakla beraber Orta Doğu’da sekiz farklı ülkede operasyonların yürütülmesi ya da Aveda’nın lansmanın yapılmasından sorumlu olacağım. Benim için çok heyecan verici bir dönem başlıyor. Umut ediyorum, orta vadede pek çok turist, Türkiye’deki salonlara da Aveda istemek için giriyor olacak.
Estetica: Sektör, pandeminin etkileri ve gelecek öngörüleriniz?
Gökçe Kırtay: Ben, pandemide zorlansa da sektörün bu süreci maliyetlerin düşürülmesi , gerekli fiyat artışının yapılması ve karlılığın arttırılması konularında avantaja dönüştürdüğü bir düzenleme süreci olarak görüyorum. Bundan sonra sektörü bekleyen en önemli sorunun ise insan kaynağı olacağı öngörüsündeyim. Bu nedenle gelecekte kuaförlük daha da kıymetli bir meslek dalı olacak.
Estetica: Kuaför dostlarınıza veda mesajınız?
Gökçe Kırtay: Sizin de slogan haline getirdiğiniz gibi “Kuaförlük Dünyanın En Güzel Mesleklerinden biri.” İçine giren bir profesyonel de dışına çıksa bile hep geri gelmek istiyor. Ben 16 yıl, sektörden keyif alarak ve katma değer yaratma gayreti ile çalıştım. Bundan sonraki süreçte de sektörde daha bölgesel ve global bir pozisyonda devam ediyor olsam da her zaman kendi ülkeme faydalı işler yapma gayretinde olacağım. Türk kuaförünün bölgesel olarak tanınırlığının artması, benim kişisel hedeflerim arasında.