Çiğdem Akın ile beraberiz

Moda dünyasında kendine özgü çizgisi ve her bedene uygun kişiselleştirilmiş stilleri ile öne çıkan Çiğdem Akın ile konuştuk.

Çiğdem Akın

Estetica: Bize kendinizden bahseder misiniz?

Çiğdem Akın: Profesyonel çalışma hayatıma 1988’de Vakko’da başladım. 16 yıl boyunca Vakko bünyesinde oluşturulan pek çok markanın kuruculuğunu ve yöneticiliğini yaptım.

2004 yılında kendi adımla yarattığım marka olan “Çiğdem Akın’’ı sınır ötesine taşıyarak bir dünya markasına doğru biçimlendirmek için tasarım yolculuğuma devam ediyorum. 2006 yılından itibaren yurt dışındaki seçkin fuarlara katılıyorum.

Tasarımlarımı yarattığım atölyemde, “Çiğdem Akın” markası için çalışmalarımı sürdürürken aynı zamanda sektörün lider markalarına tasarım desteği veriyorum.

Koleksiyon yaratma aşamasında sıra dışı kuplar kullanıyorum. Dolayısıyla kullandığım renkler ve kuplar zamansız bir trende öncülük ediyor. Çiğdem Akın tasarımları her sezon rahatlıkla kullanılabilecek parçalar ve her bedene uygun bir stil sunuyor. Çiğdem Akın markası olarak Amerika, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere birçok ülkede tasarım butiklerinde satılıyor.

Estetica: Tarzınızı nasıl tanımlarsınız?

Çiğdem Akın: Klasik değilim. Beni ayıran özellik üç boyutlu çalışmam; değişik kuplarla oynuyorum. Yıllardır bu işin içinde olduğum için farklı boyutlarda kıyafet tasarlamayı seviyorum. Zamansız stiller yaratıyorum.

Estetica: Çiğdem Akın’ın hedef kitlesi kim?

Çiğdem Akın: A +. Çalışan, kendini bilen, seyahat eden, özgüveni olan kadın.

Estetica: Tasarımlarınızda özellikle hangi materyalleri kullanıyorsunuz?

Çiğdem Akın: Organik olmasına dikkat etmeye çalışıyorum. İpek, koton, yün, kaşmir kumaşlar tercih ediyorum. Dantel ve kürk de seviyorum. Zengin malzeme kullanıyorum.

Estetica: Moda dünyasında gelecekte ne gibi gelişmeler ön görüyorsunuz?

Çiğdem Akın: Geçmişi tekrarlıyoruz. 70’ler, 80’ler moda oluyor. Aynı düzlemde başka evrenler, başka bakış açıları ile gitgeller var. Yeni materyaller çıkıyor. En son sütten kumaş yapıldı. Hep heyecan verici kumaşlar çıkıyor. Teknoloji çok ilerliyor. Belki bilgisayarda kıyafetler tasarlanacak ve 3 boyutlu printerlar ile çıktı alınacak.

Estetica: Gelecek sezonunda modada öne çıkacak olan unsurlar neler?

Çiğdem Akın: Danteller, empirmeler devam edecek. Meçler değişiyor, çizgi ile çiçek birleşiyor, renk tonlarında sapmalar değişiyor. Her sezon aynı şeyleri görebiliyorsunuz.

Çiğdem Akın

Estetica: Defilelerde kuaförler ile çalışırken süreci anlatabilir misiniz?

Çiğdem Akın: Koleksiyon çıkınca onun bir hikayesi var. Mankenlerimizi hikayeye göre seçiyoruz. Saç ve makyaj önemli. Birine güvendiğiniz an hikayeyi anlattığınızda onun da şovu olmuş oluyor. Bu ekip işi. Koleksiyonda minimum 50 parça çıkıyorum. 25-30 mankene ihtiyacım oluyor. Kuaförler de trendleri çok iyi takip ediyorlar. Saça beraber karar veriyoruz.

Estetica: Gelecekteki projelerinizden ipuçları alabilir miyiz?

Çiğdem Akın: Yurtdışı fuarlarına katılıyorum. Londra’da iki showroomum var. Dünyaya açıldım. Güzel gidiyor. Heyecan verici projeler var. Mercedes Fashion Week dışında yurtdışında da defile yapabilirim. İpekyolu Fashion Week projesini başlattık. Kuaförler ve makyözlerin için de kendilerini gösterebildikleri başka bir platform olacak. İpekyolunun geçtiği yerlerde olacak defileler. Bütün ekip yurtdışında çalışacak. Ayda bir, bir ülkede defile yapmak gibi bir proje var. 

Röportajın tamamını Estetica Dergisi Yaz Sayısında bulabilirsiniz.


Abone olmak için hemen formu doldurun, arayalım…

Önerilenler

Önceki İçerik
Sonraki İçerik

Benzer İçerikler