Çeyrek asırdır sağlam ortaklık yapıları ile örnek bir salon: SOGÖ Kuaför

Kategori

Ortaklık mı dediniz?

1993’de Selahattin Aydoğan, Orhan Çalışkan, Gül Aydoğan ve Ömer Uzun tarafından kurulan SOGÖ Kuaför, Gül Aydoğan Amerika’ya yerleştiği için 3 ortaklı olarak çeyrek asırdır hizmet veriyor…

Selahattin Aydoğan, Orhan Çalışkan, Ömer Uzun

Selahattin Aydoğan, 1990’da, Ömer Uzun 1983’de, Orhan Çalışkan 1989’da Gayrettepe’de bulunan Şeref Kuaför’de çalışmaya başladı. Yolları kesiştikten sonra aynı amaç için birlikte yürümeye karar verdiler.

Sektörde çoğu kuaför, anlaşmazlıklar, farklı bakış açıları, vizyon farklılığı gibi nedenlerden dolayı ortaklıklarını sürdüremiyor. SOGÖ Kuaför’ün engebeli yollarda birlikte ayakta kalmaya çabalayan ortakları ile konuştuk.

Estetica: Ortaklık sürdürmenin zorluklarını hepimiz biliyoruz. Sizin nasıl bir yapınız var?

Orhan Çalışkan

Orhan Çalışkan: 1993’ten bu yana uzun zaman geçirdik. Taşların yerine oturması zaman alıyor. Salon içerisinde bazı şeyleri zaman içerisinde oturttuk.

Selahattin Aydoğan: Bana göre ortaklık, birbirini anlamak, birbirini dinlemekten geçiyor. 25 sene dayanışma, anlayış içerisinde geçti. Sağlam bir ortaklık yapımız var. Bir çok salon kısa bir süre sonra dağıldı. Biz hiçbir zaman dağılmadık. 4 ortak 10 sene devam ettik. Ortaklardan biri 10’uncu senede kendi isteği ile yurtdışına gittiği için bıraktı.

Ömer Uzun: Ortaklıklarda her zaman anlaşmazlıklar oluyor ama üçüncü bir kişi rölantiyi sağlıyor. Kendi aramızda mutlaka bir kişi hep dengeleyici olmuştur.

Estetica: Salonunuzu ziyaret eden müşteriler sizin eski salonunuzdan gelen müşteriler miydi?

Selahattin Aydoğan: Evet. 30 senedir tanıdığımız müşteriler var. Köklü bir salonuz iyi bir hizmet anlayışı ile yaklaşıyoruz. Müşterilerle kurduğumuz iletişim, teknik becerilerimiz ile müşteri memnuniyetini sağlıyoruz.

Selahattin Aydoğan

Estetica: Elemanlarınız salon açmak istediğinde nasıl bir tepki veriyorsunuz?

Ömer Uzun: Salonu açmadan haber veriliyorsa makul karşılıyoruz. Gizli yapılıyorsa duraklıyoruz. Çoğu yanımızdan çıkan elemanlar ile görüşüyoruz. Salonlarını ziyaret ediyoruz, onlar gelip fikir alıyorlar.

Selahattin Aydoğan: Kötü ayrıldığımız bir çalışanımız olmadı. Hepsinden son derece memnunuz. Kendi ayakları üzerinde durmak isteyen çalışanları destekliyorum. Bizler de bir yerlerde yetiştik ve kabuğumuza sığmayınca ayrılıp salon açtık.

Orhan Çalışkan: Salondan ayrılan elemanlara destek olurum, ustalarımı da yetiştirdiklerimi de ziyaret ederim.

Estetica: Salonda uzmanlaştığınız bir alan var mı yoksa herkes her işi yapıyor mu?

Ömer Uzun: Salonda hepimiz kesim, renklendirme ve topuz yapıyoruz. Müşteriler kimden servis alırsa alsın aynı kaliteyi bulacaklarını biliyor.

Estetica: Müşteriler neden sizi tercih ediyorlar?

Ömer Uzun: Müşterilere olan yaklaşımımız belirli bir saygı çerçevesinde. İşimizi iyi yaptığımız için bizi tercih ediyorlar. Yeniliğe açığız, gelen servisleri geri çevirmeden her işlemi uygulayabiliyoruz.

Ömer Uzun

Selahattin Aydoğan: Müşteriyi dinliyoruz, beklentilerini anlıyoruz ve kişiye özel hizmet veriyoruz. Müşterinin isteklerini karşıladığımız için tercih sebebi oluyoruz.

Estetica: Şimdiye kadar nasıl eğitimler aldınız?

Ömer Uzun: Firmaların verdiği eğitimlere katılım. Yeniliklere açık olduğum için çok eğitim aldım. Kendimi geliştirmeye çalışıyorum.

Selahattin Aydoğan: Mesleğe başladığım zamandan beri firmaların düzenlemiş olduğu eğitimlere, fuarlara katılıyorum. Her gittiğim eğitimde de yeni öğreniyormuş gibi dinliyorum.

Orhan Çalışkan: Acar Baltaş’ın kişisel gelişim eğitimlerini, Vidal Sassoon, Toni&Guy’ın eğitimlerini aldım.

Estetica: Salonlarda ortak olmak isteyen kuaförlere ne önerirsiniz?

Ömer Uzun: Çalışma hırslarını kaybetmezlerse ve birbirlerine güvenirlerse başarılı olurlar.

Selahattin Aydoğan: Biz üç ortağız ama 3 ayrı salon gibiyiz. Bundan sonra salon açacak ortaklara tavsiyem belli bir dönem aynı yerde çalışarak ortak yönlerini ve ayrı düştükleri tarafları önceden görmeleri.

Orhan Çalışkan: Y ve Z kuşaklarının çok daha farklı bir yapısı var. Ortaklık yürütebilmek için karşılıklı özveri ve sabır gösterilmesi gerekiyor.

3 ortağa çok teşekkür ediyor, kuaförlük sektöründeki diğer ortaklara örnek olmalarını diliyoruz.

SOGÖ Kuaför’ün hikayesini Estetica Dergisi Kış Sayısında bulabilirsiniz.


Abone olmak için hemen formu doldurun, arayalım…

 

Önerilenler

Benzer İçerikler