Salonunuz iyi bir işletme mi?


Hem sektörün algısı hem de insanların tüketme nedenleri değişti. Araştırmalar, müşterilerin %75’inin tatmin oldukları hizmeti alabilmek için daha fazla yol katedebileceklerini ve daha fazla ödemekten çekinmeyeceklerini gösteriyor. Artık mesele indirim ya da en ucuz hizmeti sunmak değil, kuaför salonunun başarısı artık değer yaratmakla ilgili. Müşterilerin beklentilerini karşılamalı ve bunu en iyi şekilde yapmak için danışmadan başlayarak müşterilerinizle etkileşime girmelisiniz. Dinlediklerini ve duyulduklarını hissetmeleri çok önemli.

Müşterinize empatik sorular sorun

Onlara “Saçınızda en çok neyi seviyorsunuz?”, “Daha önce hangi ihtiyacınızın karşılanmadığını hissetiniz de buradasınız?” gibi empatik sorular sorun.

Sadece müşterinin değil personelin de duyulduğunu hissetmesi gerekir. Onlara hedeflerini, onlar için neyin iyi gittiğini veya mutlu olup olmadıklarını sormaktan korkmayın. Bu yaklaşım, neye ihtiyaç duyduğunuzu ve işletmeniz için ne istediğinizi anlamalarına yardımcı olacaktır.

Perakende Satış

Perakende satışa bir sigorta poliçesi gibi yaklaşın. Müşterilerinizin ürünlerinizi kullanmalarını sağlayarak, evde yanlış ürünler kullandıkları için oluşan renk solması, renk atması gibi problemler nedeniyle sizi suçlamalarından korunmuş olursunuz.

Sadece indirim yapmak yerine Covid-19 salgını bittiğinde salonunuzda etkinlik düzenleyerek ürünlerle ilgili olarak müşterilerin bakış açılarını değiştirmeniz mümkün.

Sosyal medyada 3’ler kuralı

Sosyal medya ve web sitenizde markanın imajı ve marka içindeki tutarlılık önemlidir.

Sosyal medyada 3’ler kuralına dikkat edin: Birincisi, işinizi tanıtmak ve hedef kitlenizi tanımak; ikincisi etkileşimdir (paylaş, yorum yap, yaz vb.). Örnek: “Saçınız sürekli olarak kuru mu? Bize ulaşın…” gibi. Bu heyecan ve değer yaratır. Üçüncü kural ise paylaşılabilir içerik oluşturmaktır. Özetle, markanızı ve markanız için ne istediğinizi bilin.