Alim Kuaför
Balıkesir’de Alim Kuaför‘ün sahibi Ali Ata, gelişime açık, yenilikçi duruşuyla ve salon işletmesi hakkında deneyimleri ile Balıkesir’de fark yaratan örnek bir kuaför.
Girişimci genç nesile ilham vermesi için Ali Ata’yı HAIRiST Online’ın konuk bölümüne davet ettik.
Ali Bey, biraz kendinizden bahseder misiniz?
1991 yılında babamın yönlendirmesiyle kuaförlüğe başladım. 11 yılık işletmemiz var.
İyi bir kuaför nasıl olmalıdır? Müşterilerin devamlılığını sağlamak için nelere dikkat etmek gerekiyor?
Bir kuaför sürekli yenilikleri takip etmeli ve gelişmelidir. Geliştiği gibi ekibini de geliştirmelidir. Çünkü kapitalist bir düzende yaşıyoruz.
Biz hizmet sektörüyüz. Müşteri memnuniyeti için maksimum hizmet sağlamalısınız. Doğru karşılamayı ve doğru hizmeti verebiliyorsanız, kusursuz bir iş sergilemiş olursunuz. Sektörde teknoloji ürünlerini takip etmeye başladık. Bunlar fark yarattı. Fark yarattığını da görünce ticareti daha doğru yapmaya başladık.
Siz kendinizi geliştirmek, fark yaratmak için başka neler yapıyorsunuz?
Çalıştığımız firmaların eğitimlerine, etkinliklerine her yıl düzenli olarak katılıyoruz. İşletmecilik, yöneticilik, ekip motivasyonu, ürünler ile ilgili eğitimler, satış pazarlama ile ilgili eğitimler alıyoruz. Ekibim de bu eğitimlere katılıyor. Bu eğitimleri aldıktan sonra müşterilere karşı davranışlar değişiyor, vücut dillerini çok iyi kullanabiliyorlar. Doğru bir ekip, müşteri sadakatini de beraberinde getiriyor.
Eleman bulmakta zorluk çekiyor musunuz?
Hayır. Çünkü elemanlara arkadaşça yaklaşıyorum. Çok sağlam bir dostluk kuruyoruz. Yaklaşımlar bence çok önemli.
Sizin salonunuzdan ayrılıp başka salon açtıklarında sizin tepkiniz ne oluyor?
Ben görüşmeye, bağlantı halinde olmaya devam ediyorum. Onlara sırt çevirmiyorum. Gelişmelerini, başarılı olmalarını istiyorum. Birine faydam oluyorsa bu beni mutlu ediyor.
Salonda takım çalışmasını güçlendirmek için, motivasyon artırmak için yaptığınız neler var?
Mutlu ekip başarıya götürür. Arkadaş aynı zamanda da yönetici olmalısınız. Ekibinizi öncelikle anlamalısınız, dinlemelisiniz.
Ekip ile beraber motivasyon günleri yapıyoruz. Onun dışında hediyeler, tatiller veriyoruz.
Siz mesleğe başladığınız zamandan beri sektörde ne değişti? Kuaförlüğün geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?
Şimdi sektörde teknolojiye yönelik yenilikçi ürünler daha geniş bir çerçevede sunulmaya başladı. İş yapmanın hukuku ve firmalar çok değişti. Geçmişe oranla daha profesyonel işler yapmaya çalışıyoruz. Gelecekte birçok kuaför değil, tek çatı altında güçler olmaya başlayacağını düşünüyorum.
Bir daha dünyaya gelseniz yine kuaför olur muydunuz?
Evet, kesinlikle kuaför olurdum.
En çok hangi işlemi yapmayı seviyorsunuz?
Saç kesmeyi seviyorum. Çünkü makası saça defalarca vurduktan sonra ortaya bir şey çıkıyor. Renklendirme işlemi daha teknik. Boya prospektüsünü okuyarak, kolayca uygulayabiliyorsunuz. Kesim ve topuz böyle değil, baştan bir şey tasarlıyorsunuz ve bu çok keyifli. Yaratıcılığınızı ortaya koyuyorsunuz.
Türkiye’deki Meslek Okulları için ne söyleyeceksiniz?
Okulda teorik bilgi öğretiliyor. İleride Okul-Sektör Projeleri ile daha iyi bir noktaya gelebilir. Pivot Point’den Yusuf Koçyiğit, okullar için müfredat oluşturduklarını söyledi. Bu çok güzel bir şey. Pivot Point’ten 5 kez kesim eğitimi aldım. Öğrenemediğim için değil, her seferinde yeni bir şey keşfettiğim için. Meslek Okulları 20 sene önce olsaydı, daha eğitimli kuaförler olacaktı.
HAIRiST hakkında ne düşünüyorsunuz?
HAIRiST, kuaförleri, firmaları, okulları aynı atmosferde topluyor. Sahne çok etkili ve ilham verici. Her yıl olduğu gibi etkinliğe katılıyorum. Bu yıl da orada olacağız. Sabırsızlıkla bekliyoruz. Bunun dışında yenilikleri HAIRiST Online’da incelemeye fırsatı buluyoruz. Sektörümüze başka bir açıdan bakmaya başladık. Konuk bölümü, ürünler, yurtdışından koleksiyon, etkinlik ve eğitim haberlerinden faydalanıyoruz.
Estetica Dergisi hakkında?
Yıllarca okuduğumuz, takip ettiğimiz bir yayın. Uluslararası Moda ve Saç Tasarım Dergisi, çok başarılı.
Ali Ata'ya paylaşımları için teşekkür ederiz.