Londra'da Aveda Rüzgarı
Aveda Master Jam
Türkiye’den 46 misafiri Aveda Master Jam etkinliğinde ağırlayan Aveda Türkiye Marka Müdürü Nazlı Altıpat ile konuştuk.
Estetica: Bu yıl, Aveda Master Jam Salon International ile paralel gerçekleşti. Neler oldu?
Nazlı Altıpat: Bu yıl Master Jam’ı Salon International’da gerçekleştirmiş olmaktan ötürü mutluyuz. Salon International, yıllardır en son saç tasarım trendlerini sunan ve sektördeki birçok ihtiyaca hizmet eden farklı markaların buluştuğu değerli bir platform. Etkinliğin Salon International’da gerçekleştiriliyor olması Aveda markasının fark noktalarını geniş bir kitleye sunabilmesi açısından elbette bir avantaj sağladı.
Fuar alanında yer alan “Aveda Zindelik Alanı”, tüm fuar ziyaretçilerine Aveda markasının fark noktalarını deneyimleme şansı sundu. Aveda’nın stresten arındırıcı omuz ritüeli ve stresten arındırıcı el ritüeli, özellikle bu zindelik vahasının en çok rağbet gören aktiviteleri oldu.
Ardından Aveda Master Jam’in kapılarının açılmasıyla beraber heyecan verici şovları izleme şansına sahip oduk. Aralarında Aveda’nın Kanada, Avrupa ve Global Artistik ekiplerinin üyelerinin, Van Michael salonunun ve İspanya’dan X-Presion grubunun da yer aldığı tam 8 farklı şov sergilendi.
Ertesi gün ise Aveda’nın Sonbahar Kış Koleksyionu “Romantik İhtişam”, Aveda Global Artistik ekibi tarafından düzenlenen bir workshop aracılığıyla katılımcılara tanıtıldı. Bu romantik ve feminen koleksiyonda yer alan kesim, renklendirme, şekillendirme ve makyaj teknikleri canlı modeller ile sahnede yeniden yaratıldı.
Estetica: Türkiye’den katılım ve ilgi hakkında neler söyleyeceksiniz?
Nazlı Altıpat: Biz bu sene Master Jam’de 20 farklı salondan 46 katılımcıyla yer aldık. İstanbul, Ankara, Antalya ve Gaziantep’teki Aveda salonlarımızdan salon sahibi, yönetici ve kalfalarından oluşan, mesleki anlamda çok deneyimli, aynı zamanda vizyoner, yenilikçi ve dinamik bir grup olarak çok keyifli bir seyahat gerçekleştirdik. Fuar öncesi, Londra’nın merkezinde yer alan Aveda Lifestyle Salon ve Spa’yı ardından da Aveda Akademisi’ni ziyaret ettik. Burada iş ortaklarımız, Aveda markasının fark noktalarının salonda misafirlere sunumunu ilk elden gözlemleme şansını yakaladılar. Ayrıca markanın çevreci misyonunun salon dekorasyonuna yansıtılmasından tutun personel verimliliğine, salonda sunulan ritüellerden aylık işlem hacmine kadar pek çok farklı alanda bilgi paylaşımı sağlandı.
Master Jam şovunun arkasından son gün beraber yaptığımız Madame Tussauds müzesi gezisi ise seyahatin en keyifli ve renkli kısımlarından biri oldu
Estetica: Sırada Aveda Fashionista yarışması var. Geçtiğimiz yıllarda Hande Haluk Salonu’ndan Sakin Yıldırım ve Erdem Kıramer Anadoluhisarı Salonu’ndan Ersin Eren birinci olarak Türkiye’yi temsil etmişti. Bu yıl ise Kemal Baykar Salonu’ndan Suat Tekten. Yarışmayı ve katkısını anlatır mısınız?
Nazlı Altıpat: Fashionista bir fotoğraf yarışması, 3 yıl önce başladı ve o zamandan beri popülerliğini artırmayı sürdürüyor. Yarışmada aranan tüm görünüm: saç kesimi, tarz, renk ve makyaj. Katılımcıların hazırladıkları tüm saçlarda Aveda renk ve şekillendirme ürünlerini kullanmaları gerekiyor. Aveda sevgilerini yaratıcı bir şekilde gösterirken değerlerimize ve misyonumuza bağlı kalıyorlar. Peruk ya da herhangi postişin fotoğrafa dahil edilmesi kabul edilmiyor. Ayrıca katılımcıların fotoğrafı hazırlarken marka olarak Aveda imajını koruyarak kürk, kuş tüyü, sim ve plastik gibi malzemeleri kullanmamaları gerekiyor.
Öncelikle her ülke bağımsız bir jüri tarafından seçimin ilk aşamasını gerçekleştiriyor. Her ülkeden seçilen üç fotoğraf, Londra’da Avrupa için nihai jüri heyetinin önüne geliyor ve burada her ülkeden kazanan imajına karar veriliyor.
Fashionista ödülleri gerçekten muhteşem. Master Jam’de açıklanan finalin genel kazananı, tüm masraflar dahil olarak, New York Moda Haftası’nda Aveda Artistik Ekibiyle çalışma fırsatını yakalıyor! Her ülkenin kazananı ise 2015 Aveda Kongresi’ne misafirimiz olarak katılıyor.
Master Jam sırasında 2014 Fashionista Uluslararası Ödülü’nün kazananları da açıklandı. Finalistler, Almanya, Avusturya, İsviçre, Belçika, Hollanda, Lüksemburg, İtalya, Norveç, Rusya, İspanya, Türkiye ve İngiltere gibi Avrupa’nın çeşitli ülkelerinden katıldılar. Türkiye birincisi olarak, Kemal Baykar Salonu’ndan Suat Tekten, ödülünü Aveda Dünya Başkanı Dominique Conseil’in elinden sahnede aldı. Avrupa genelinde biriciliği ise Rusya’dan ES Standard Salon’dan Ilya Balkov kazandı.
Bizim için Fashionista yarışması çok önemli. Tüm Aveda salonlarında çalışan iş arkadaşlarımızın katılımını destekliyoruz. Hem mesleki olarak kişilerin yeteneklerini sergilemeleri için bir fırsat, hem salonlarda bir takım çalışması ortamı yaratılıyor. Çünkü saç ve makyajın genel uyumuu da çok önemli, hem de sonunda bu bir fotoğraf yarışması. O nedenle yaratılan eserin doğru ışıkla, doğru atmosferde fotoğraflanması önemli, bu da kuaförlerin kendilerini bu alanda da geliştirmelerini zorunlu kılıyor. Model seçimi, genel uyum ve ahenk, Aveda markasına olan uyum, fotoğrafın konsepti ve ilham kaynağı, kullanılan teknikler, stilizm ve fotoğraflama… Bütün bu süreçlere iyi hazırlanmak, bizce kuaförler için mesleki anlamda güzel bir gelişim fırsatı.
Aveda Master Jam ve 2015 yılında Aveda Türkiye’nin düzenleyeceği etkinlikler için Estetica Dergisi Aralık Ocak 2015 sayısına göz atabilirsiniz.