Kuaförlük mesleği müşterilerin beklentilerini en iyi şekilde anlayıp, elde edilen gözlemler doğrultusunda öneriler getirebilme sanatıdır.
Müşteriyi anlamak için öncelikle sadece onun ne istediğini dinlemeye odaklanıp, kendi düşüncelerinizi bir kenera bırakarak son kelimesi bitene kadar onu dikkatle dinlemeniz gerekir. Böylece müşteriniz sizin yanınızda kendini güvende ve değerli hissedecek.
Müşterinizle sosyal ve duygusal zekanızı en iyi şekilde kullanarak sade, kolay anlaşılır ve etkili bir iletişim kurun. İçten bir diyalog kurarak ve samimi bir atmosfer yakalayarak müşterinin gönlünü fethedebilir ve onu kazanabilirsiniz.
Ne söylediğiniz değil nasıl söylediğiniz önemlidir. Müşteri ile kurulan iletişimde nasıl bir ton kullanıldığı her şeyden önemlidir. Müşteriye karşı son derece saygılı olmalısınız. Müşteriyi dinlerken çok fazla eleştiri yapmak yerine ilk önce gözlem yapmak ve değerlendirmek gerekir. Müşterinizin bakış açısıyla uyuşmayan bazı fikirlerin üzerine giderseniz bu durum müşterinizde olumsuz etki yaratabilir.
Müşterinin beklentilerini karşılamak için çarpıcı ve ilgi uyandırıcı noktalar bulup ortaya çıkarmak gerekir. Bunun için düz anlatımlara biraz hareket katmak iyi olabilir. Müşterinin saçlarına tutkuyla yaklaştığınızı, işinizi önemsediğinizi gösterirseniz işte o zaman vazgeçilmez bir kuaför olursunuz.