L’Oréal Professionnel tarafından sunulan 2022 Profesyoneller Zirvesi canlı yayınlandı.
L’Oréal Professionnel Marka Müdürü Hazal Sayar’ın sunumuyla başlayan yayının odağında kuaförleri bekleyen güçlü lansmanlar ve inovasyonların yanı sıra markanın 2022 planları ve hedefleri vardı.
L’Oréal Profesyonel Ürünler Bölümü Genel Müdürü Volkan Yıldız, açılış konuşmasında izleyicilere şunları aktardı: “Kuaförlerle her zaman el ele çalışıyoruz. Bunu yaparken dijitalde gelişime ve dönüşüme öncülük ediyor ve tüketici yatırımlarımızı her geçen gün daha da arttırmaya devam ediyoruz. Boya pazarında senelerdir sürdürdüğümüz liderliğimizi güçlü tüketici yatırımları ile şimdi saç bakım kategorisinde de elde etmek istiyoruz. Günümüzde tüketicilerin siz kuaförlerinden daha fazlasını beklediklerini ve dijitalleşen dünyada güçlü markaların tüketici iletişimlerinin daha da önem kazandığını biliyoruz. Tüketicilerimizin de beklentisi doğrultusunda her zaman yenilikçiliği benimseyerek profesyonel ve duygusal deneyimleri birlikte tasarlıyoruz. Yeni yıla büyük bir heyecanla giriyoruz. Tüketicilerimizin ihtiyaçlarına en uygun profesyonel ürün ve servislerle birlikte sektörü geliştirmeye odaklı eğitim programlarımızı ve yatırımlarımızı sizlerle paylaşıyoruz. Eşsiz deneyimler ve üstün sonuçların ortaya çıktığı müthiş bir yıl bizi bekliyorum. Hepinize mutlu, sağlıklı ve hayallerinizin ötesinde bir 2022 diliyorum.”
Profesyonellerin, L’Oréal Professionnel’in varoluş amacı olduğunu vurgulayan L’Oréal Professionnel Pazarlama Müdürü Hazal Sayar; “Her zaman profesyonellerin hizmetinde olacağız. Görevimiz; profesyonel yeteneklere değer katmak, onları yüceltmek. Hep birlikte saç kültürünü yaratıyor, geliştiriyor ve sektöre liderlik ediyoruz,” dedi.
Sayar; L’Oréal Professionnel‘in en güçlü ürünlerinden bazılarına ilişkin şu bilgileri paylaştı:
“Profesyonel renklendirme pazarının amonyaksız yıldızı, doğal sonuçlar ve beyaz kapama performansı ile en güçlü boyası INOA, eşsiz yağ teknolojisi (Oil Delivery) sayesinde hem kadınların hem de kuaförlerin vazgeçilmezi. Kokusuz olması, doğal ve parlak sonucu ve beyaz kapama performansı ile renklendirme kategorimizin en güçlüsü.
Aradığınız ideal sarı tonunu bulabileceğiniz ve mükemmel açıcılık performansı sağlayan Blond Studio ailesi, saçın bakım uzmanı yenilenen Serie Expert serisine ait ürünleri de yakından tanımayı unutmayın.
2021, değerli kuaförlerimizin en iyi partneri olmak için çok ter döktüğümüz ve birlikte çok güzel sonuçlar aldığımız bir yıl oldu. Salonlarda ihtiyacınız olan hız, güvenilirlik ve istediğiniz renk sonuçlarını alabilmeniz için odağımızı açıcıya verdik ve Blond Studio ile 2021’e damgamızı vurduk. Ürün gamımızı genişlettik ve Blond Studio 9‘u ekledik Sizlerin de çok desteklediği bu lansmanla birlikte, başarımızı pazarlama dünyasının prestijli ödülü Felis‘i kazandık. Profesyonel Ürünler bölümünde ilk Felis ödülünü kazanan marka olmanın gururunu yaşıyoruz.
Tonlamanın yıldızı Dia Light, 2021’de yenilendi. Eşsiz teknolojisi sayesinde asidik ve jel kıvamıyla saçın pH dengesini koruyor. Aynı zamanda maksimum bakım yaparak parlaklık sağlıyor.”
Tüketici Odaklı Yatırımlar 2022’de Devam Ediyor
2021’de INOA, ‘Biz saçın profesyoneliyiz” diyerek diğer mutfak ve spor gibi diğer alanlardaki profesyonellerle işbirliği yapmıştı. Hazal Sayar; 2022’de bu işbirliklerinin devam edeceğinin de müjdesini verdi.
Önde gelen kuaförler tüketici odaklı L’Oréal yatırımlarını değerlendirdi
Sezgin Köle
“Bu proje sosyal medyada çok güzel dönüşümler almamı sağladı. Inoa’yı tercih etme sebebim amonyaksız ve kokusuz olması.”
Doğan Kopal
“2021 yılında mükemmel bir projeye imza attık. Biz profesyoneliz dedik ve iki profesyoneli bir araya getirdik. Mükemmel bir etkileşim ve çok keyif aldık. Tüm müşterilerimiz INOA’dan çok memnunlar. Sonuçlar bizi de çok mutlu ediyor.”
“10 milyonun üzerinde kadına ulaştık”
L’Oréal Professionnel bu iki kampanya ile salon müşterilerinin salonlara saçlarının herhangi bir boya değil, Inoa ile renklendirilmesi talebiyle gelmelerini sağladı. Sayar “Bu kampanyalarla 10 milyonun üzerinde kadına ulaştık ve çok güzel geri dönüşler aldık,” dedi.
Bu Yılın Profesyoneli Kim?
L’Oréal Professionnel Ürün Müdürü İrem Çetin ise 2022’de kuaförleri nelerin beklediğine ilişkin detayları şöyle paylaştı:
“2022’de Inoa’nın daha da güçlendiği bir yıl olacak. 2022’de tüketici yatırımlarını artırıyoruz. Bunu yaparken en değerli partnerlerimizin ise kuaförler olduğunu biliyoruz. Bu yıl profesyonellerle olan ilk işbirliğimizi TV dünyasından sürpriz bir profesyonelle yapıyoruz. Bu işbirliğinde bize eşlik edecek olan kuaför dostumuz ise HK Difference Saç Tasarım‘dan, Artistik Saç Tasarım Le Collectif Üyesi Cemil İrez.
Yeni balyaj trendlerine de değinen Çetin; “Şimdiden ünlü yıldızlarda gördüğümüz, saç boylarına doğru açılan Dip Gölgeleme Tekniği, 2022’de daha sık karşımıza çıkacak. Gölgeleme, açma ve balyaj işlemleri denince aklımıza ilk gelen, profesyonellerin bir numaralı tercihi Blond Studio ailemizden güzel bir haber var. Açıcı ailemiz büyüyor. Ekibin en yeni üyesi Blond Studio 9 Blonder Inside, saçı tek seferde 9 tona kadar açarak profesyonel renk sonuçları yaratıyor. Bağ koruyucu teknolojisi ile herkes için doğru sarışınlık vaat ediyor.”
HK Difference’tan Cemil İrez, yayında görüşlerini paylaştı:
“Herkese muhteşem ve yaratıcılık dolu bir yıl diliyorum. Yeni Blond Studio 9 Ton Blonder Inside çok yakında aramızda olacak. Bu sene de bizi muhteşem sarışınlıklar bekliyor. Benim tercihim ve her zamanki tavsiyem kişiye özel sarışınlıklar ve tüm sarı saç renklendirmelerinin size özel tasarlanması. Dia Light Booster, tonlamada bir adım öteye giderek, daha geniş bir renk yelpazesine sahip daha parlak sonuçlar elde edilmesini sağlıyor.”
Dia Light Ailesine yeni üye
İrem Çetin; 2022 sonbaharında Dia Light ailesine yeni katılacak olan Dia Light Booster ile tonlamayı bir adım öteye taşıdıklarını söyledi. Balyaj işlemlerinden sonraki tonlamalar için olmazsa olmaz bir seri olan Dia Light’ın yeni versiyonu Dia Light Booster ile birlikte tonlarımız daha geniş renk yelpazesine sahip ve daha parlak.
Salon Yatırımları
L’Oréal Professionnel Kıdemli Ürün Müdürü Merve Kaya ise 2022’de online ve fiziksel yatırımlarla, Serie Expert ailesini saç bakım pazarının bir numaralı markası yapmayı hedeflediklerini belirtti. Kaya, bu hedef doğrultusunda yapılacak atılımları da aktardı.
Salon İçi Konumlama
L’Oréal, bu amaçla salon içerisinde mükemmel Serie Expert konumlanması yaparak müşteri bakım yolculuğunu salonlarda güçlendiriyor. Tüketiciler arasında bilinirliğini arttırarak salonlarda talep edilmesini sağlıyor.
Uzun Süreli Renk Koruması ve 3 Kat Parlak Saçlar: Metal Detox
Merve Kaya, Metal Detox’un, profesyonel saç bakım pazarında renk garantisiyle salonlardaki renklendirme işlemlerinin mükemmel tamamlayıcısı olacağını söyledi.
Gerçekleşen yayında yer alan diğer bir profesyonel ise Erkan Yıldırım’dı. Yıldırım; “Saçta eşit ve dengeli bir renk yakalamak için Metal Detox’u uyguluyorum. Yüzde yüz konfor ve mükemmel renk sonucu sağlıyor;” diye konuştu.
Curl Expression
Yepyeni bir kıvırcık saç bakım serisi olan Curl Expression’dan da söz eden Kaya, seriyi “Saçı ağırlaştırmadan mükemmel şekillendiren etkili ideal bir bakım servisi” olarak tanımladı.
2022 Profesyoneller Zirvesi
L’Oréal Professionnel’in 2022 Eğitim Hedefleri…
Markanın 2022 eğitim hedeflerini L’Oréal Professionnel Eğitim Müdürü Barış Keskin’den dinledik:
“2021, eğitim dönüşümümüzü gercekleştirdiğimiz ve bu değişime hızlı bir adaptasyon gerçekleştirdiğimiz bir yıl oldu. 2022’de de L’Oréal Access ile L’Oréal Professionnel’in tüm online eğitimlerine anında ulaşabilirsiniz. French Balyage Master Class‘larımızla Marka Deneyimi ve Aktivasyon kategorisinde Ferris ödülü kazandık. Bu master class’lara 2022’de de devam edeceğiz.Türkiye’nin en geniş eğitim kadrosuyla salon içi eğitimlere, akademik eğitimlere ve Türkiye’nin önde gelen kuaförlerinin yer aldığı yenilenen artistik ekibi ile Le Collectif ile master class’lara ve yeniliklere devam ediyor olacağız.”
Access Sorumlusu Damla Ünal; “2020 yılında lanse ettiğimiz ve sizlerden büyük ilgi gören L’Oréal Access, 2021 yılında da profesyonellerin gözdesi olmaya devam etti. 2.0 versiyonu, kuaförlerin gelişimine çok daha fazla katkı sağlayan yeniliklerle gelecek” dedi.
Eğitim Transformasyon Müdürü Emre Kaya’dan Heyecan Verici Haberler
“2021 çok zorlu bir yıldı ama her zorluk çok da öğreticiydi. Aslında daha iyiye gitmek için birlikte hareket ediyor, daha da önemlisi birlikte çalışıyor olmamız gerektiğini öğrendik.
Bu noktada, “İşletmem ya da fiyat talebim nasıl olmalı, işimi nasıl büyütebilirim, sadakat sistemi mi yoksa promosyon mu, salonuma nasıl yatırım yapmalıyım, dijital medyamı nasıl yönetmeliyim?” gibi pek çok soru var. Nasıl her saçın ihtiyacı farklı ise her salona özel yol haritalarıyla ilerlememiz gerekiyor.
Biz 2022’de verimlilikleri düşürmeden nasıl bir yol izleyeceğiz? Bunun olmazsa olmazı işin kalbine tüketiciyi koymak. Tüketiciyi kaybetmemek ve sürekliliğimizi sağlamak için salonlarda onlara daha fazla deneyim yaşatıyor olmamız lazım.
Sadece saç, makyaj vs. gibi servisleri sunmakla kalmayıp, müşterinin ruhunun salonda dinlenmesini sağlamamız şart. Süreci deneyime çevirdiğimiz yer de burası. Bir diğer yol ise dijital. Vitrinimiz olan dijital mecrayı en iyi şekilde kullanıp müşteriye konsültasyon ve deneyim sunmalıyız. Sadece anlık maddi kazanca değil, bundan daha da önemlisi, bizi dışarıda da anlatacak, bize daha fazla müşteri kazandıracak olan müşteriye ihtiyacımız var.
Akademiler
L’Oréal Professionnel olarak gitmek istediğimiz bir yol var ve bu yolculukta, uçağın bir kanadını güçlü işletmecilik ve yapılması gerekenlere (ciro, karlılık, verimliliği artırma vb.) dair desteğimizi sürdürmek oluşturuyor. İşletmecilik Akademimizde servis deneyimini ve yüksek kazancı anlatacağız. 2022’de 2021’de bu alandaki yatırımlarımızı devam ettiriyoruz. Diğer bir kanat olan dijitalde ise dönüşümü birlikte gerçekleştireceğiz. Dijital akademide, daha güçlü işletmecilikten daha iyi salon servislerine, çok daha güçlü bilgilerle donanımlanacağız.
Onlarca webinarın, yüzlerce yeni bilginin yer aldığı, sadece bir telefon uzağınızda olan Access, sektörün en büyük dijital yatırımlarından biriydi. 6 bine yakın katılımcının kayıtlı olduğu ve aktif olarak kullandığı bu platform, 2022’de daha yoğun içeriklerle gelecek. Vadi İstanbul’daki atölyemiz ve Instagram’daki atölyemiz gelişim ve dönüşüm için sizi bekliyor olacak.”
2022’nin En Önemli Eğitim Projesi: PPD Pro School
“Bu okulla beraber sektörün profesyonel insan ihtiyacını karşılamak, geleceğin güçlü salon sahiplerini yetiştirmek istiyoruz. Kuaför olmak isteyen, belki sektör değiştirip bu mesleğe yönelmek isteyen katılımcı öğrencilere bu içeriği çok güçlü bir şekilde aktarıyor olacağız. Boğaziçi Üniversitesi ile birlikte gerçekleştireceğimiz bu proje ile kuaförlük eğitimene katılmak isteyen öğrencilerimize çok donanımlı bir bilgi birikimini aktaracağız. Boğaziçi Üniversitesi kendine ait müfredatıyla eğitimi desteklerken, mesleki tutkuyu konuşmacılar, elçi kuaförler ve influencerlar ile birlikte öğrenci kuaförlere aşılayacağız.”