Salon Çalışanlarını Memnun Etme Sanatı

Salon profesyonelleri  daima uzun saatler boyunca ve çok sıkı çalışırlar. İyi ve çok çalışan tüm kuaförler iyi yönetilen bir salonu hak ediyor. Bir salon çalışanının başka bir salona geçmesinin birinci sebebi, genellikle kötü yönetilen bir salonda müşteriye hizmet sunma stresinden kaynaklanır. Bir salon ekibi farklı kişiliklerden oluşur, bu da çoğu zaman fikir ayrılıklarına ve çatışmaya yol açabilir. Bir salon sahibi / yöneticisi için çalışan kaybetmenin bedeli ağırdır.

Rekabetin sert, kârın ise kusursuz müşteri hizmetlerine dayalı olduğu bir işte, salon sahiplerinin ekibin genel ruh durumunu ve  tutumunu iyileştirme, daha mutlu çalışanlar yaratma sorumluluğu vardır.

Bununla birlikte çalışanlar arasında mutlaka asla mutlu olmayan, devamlı şikayet eden, diğer ekip üyeleri ve müşterilerle sorunlara neden olan biri vardır. Negatif kişilikler salonunuza, ekibinize ve müşterilerinize onarılamayacak zararlar verebilir. Ne kadar geniş bir müşteri kitlesine sahip olursa olsun, salonunuzun düzenini bozdukları için gözden çıkarmakta tereddüt etmemeniz gereken tek kişilik tipidir.

İşte salon sahipleri/yöneticileri için salonlarının memnuniyetini ölçebilecekleri bir liste:

1.Etik davranan, örnek bir profesyonel olun.

Kendi davranışlarınızda problem varsa, ekibinizden daha iyi davranmalarını bekleyemezsiniz. Kuralları ihlal eden salon sahipleri ve yöneticileri, tüm salonun performans çıtasını bariz bir şekilde düşürür. Salonda her an gerçek bir profesyonel olun.

salon

2. Adam kayırmayın.

Salon çalışanlarını asla birbirinden ayırmayın. Salonda gözde çalışanlarınız, diğerlerinden daha çok takdir ettikleriniz olabilir, ancak bunu bariz bir şekilde ortaya koymak ve diğer çalışanlara karşı onları yüceltmek kayırmacı bir yaklaşımdır. Dikkatiniz, zamanınız, fırsatlarınız ve iş paslama konusunda adil olun.

3. Salonunuzu tertemiz tutun ve herkesten aynı tutumu bekleyin.

Salona giren herhangi bir müşteri için temizlik ve hijyen, profesyonelliğin ilk işaretidir.

salon

4. Salon toplantılarına iyi hazırlanın.

Kimse toplantıları sevmez, siz de hazırlıksız olursanız ekibin memnuniyetsizliği artar. Toplantıyı güzel haberlerle ve personele yönelik avantajlarla açmaya gayret edin. Bu salon çalışanlarını motive edecektir.

5. Toplantılarda ekip üyelerine yönelik kişisel ve olumsuz yorumlar yapmayın.

Toplantılarda, çalışanlarınıza salonunuzun nasıl daha iyi olabileceğini hatırlatmaya ve onları motive etmeye odaklanın. Ekibinize teşekkür edin ve emeklerini takdir edin.

salon çalışanlarını memnun etme sanatı

6. Salonu geliştirmek ve marka haline getirmek için çaba gösterin.

Çalışanlar, salon sahibinin/yöneticisinin daha fazla müşteri çekmek, sosyal medyada tanıtım yapmak, ürün teşhir alanını iyileştirmek, trend ürünler kullanmak için çaba sarfettiğini, çalışanların konforuna yönelik girişimlerde bulunduğunu, tatiller ve izinler konusunda hassasiyet gösterdiğini görmekten memnun olurlar.

7. Daima doğruyu söyleyin

Çalışanlarınıza karşı her zaman dürüst davranın ve vaatlerinizi yerine getirdiğinizden emin olun.


Kuaförler için Etkili Pazarlama Fikirleri

Önerilenler

Benzer İçerikler