Bir yandan salonunuzu idare ederken diğer yandan online varlığınızı yönetmek zor olabilir. Bir sosyal medya planı oluşturmak için nasıl bir strateji oluşturmalısınız?
Başarılı bir işletmeyi yönetmek ve aktif bir sosyal medya iletişimi sürdürmek, aynı anda iki tam zamanlı işi üstlenmek gibidir. Ancak, bu iki rol giderek birbirinden ayrılamaz hale geliyor. Çarpıcı bir Instagram gönderisi size sayısız yeni müşteri kazandırabilir ve müşterilerinizle sosyal hesaplarınız üzerinden iletişim kurup onların sorularını yanıtlamak sizi farklı kılan etkenlerden biridir. Ancak, işin anahtarı ileriye dönük planlamadadır. Salonunuzun içeriğini kişiye özel ve güncel tutarken nasıl ilerlemeniz gerekiyor?
Strateji
İşinizin sosyal medyada nereye gittiğine dair bir taslağa ihtiyacınız var. Bu yüzden her yıl sonunda bir sosyal medya strateisi oluşturmanız işinizi kolaylaştırır. Her ayın önemli olaylarını ve o zamanlarda işe yarayacak sosyal içerik türlerini not edin.
Elbette bu, kaba bir taslaktır, bir ay önceden bir sonraki ay içerik olarak neler paylaşacağınızı aşağı yukarı tasarlayın.
Nerede olmalısınız?
Tüm sosyal platformlarda paylaşım yapmak zaman alıcı ve gereksiz olabilir. Kitleniz ve marka imajınız için hangi sitelerin en iyi sonucu verdiğini öğrenin.
Ne zaman paylaşım yapmalısınız?
Zamanlama açısından hedef kitlenize ulaşmanın basit ama etkili yolları var. Örneğin, popüler TV dizilerinin reklam araları sırasında yapılan paylaşımlar etkileşimde büyük bir artışa yol açar.
Ne paylaşmalısınız?
Paylaşımlarda müşterilerinizle direkt bir iletişim kurun. Farklı, çözünürlüğü yüksek, ışığı iyi, kaliteli görseller daima yüksek etkileşim alır.
Sosyal medyada satışa odaklanmayın
Sosyal medyada satışa ya da doğrudan reklama yönelik ifadelerden ziyade, izleyiciyle etkileşime giren ya da hikaye anlatan daha hafif içeriklere yönelin. Salon paylaşımlarında sadece saça odaklanmayın. Özellikle tırnak sanatı uygulayan bir salonsanız farklı ve göz alıcı tırnak ve makyaj uygulamalarını da paylaşın. İşletmenizin belkemiği saç olsa da manikür ve makyaj da belirli bir müşteri kitlesine sahip önemli servislerdir.
İşinizi nasıl kolaylaştırabilirsiniz?
Manuel olarak paylaşım yapabileceğniz gibi, Hootsuite ya da Plannerly gibi bir zamanlama sistemi de kullanabilirsiniz. Bu uygulamalar, gün içinde salonda yoğun olduğunuz saatlerde sosyal medya ile uğraşmamanız için paylaşımlarınızı yayınlanacağı saate otomatik olarak programlamanıza imkan verir. Ancak, bunlar gibi önceden zamanlama araçlarının doğal erişiminizi ve etkileşiminizi engelleyebileceğini de unutmayın.
Hashtag vb. bilgileri bir kenarda tutun
Hashtag’ler dahil olmak üzere gönderileriniz için gerekli tüm bilgileri ve imajları tek bir yerde toplayın. Sosyal medya platformlarındaki algoritmalar kopyaları sevmediği için her gönderi için içeriği biraz değiştirmeyi ihmal etmeyin. Bir şablon kullanacaksanız, her seferinde yenilemek için ifadenin en az %20-25’ini değiştirin.
Facebook’ta “tekrar” paylaşımlara gidebilirsiniz
Sson istatistikler, Facebook’taki takipçilerinizin paylaştığınız içeriğin %20’sinden daha azını gördüğünü gösteriyor, Bu nedenle her üç-dört ayda bir içeriklerinizi tekrarlamanızda bir sakınca yok.