“Pandemi, Kuaförlük & Markalar” haber dosyamızın beşinci konuğu Davines Türkiye Genel Müdürü Murat Abacılar.
2020, pandemi, salonların kapatılması ve etkileri hakkında düşüncelerinizi, büyüme-küçülme bilgileri ve bu dönemde kuaförlük sektörü özelinde sağladığınız katkıları paylaşabilir misiniz?
Yaşadığımız Covid-19 salgını döneminde bir çok alanda olduğu gibi sektörümüz de durumdan negatif olarak etkilendi. Salonların geçici bir süreliğine kapanmasından kaynaklanan ziyaret sayısındaki azalma, salon sahiplerinin sıkıntılı süreçler geçirmesine neden oldu ve birçok salonda bu durum hala devam etmekte.
Davines Türkiye olarak bu dönemde, geçmişte de olduğu gibi iş ortaklarımız olan salonları çeşitli projelerle desteklemeye devam ettik. “Amacı olan bir alışveriş yap!’’ mottosuyla hazırladığımız proje ile kozmetik ihtiyaçlarını kuaför salonlarından sağlayan nihai müşterilerimize çeşitli hediyeler vererek salonlardaki ürün satışını ve bundan elde edilebilecek geliri arttırmayı hedefledik.
Hizmet sunduğumuz sektör tamamen ikili ilişkilere dayalı olarak ilerlemekte. Çalıştığımız salonların hemen hepsi yalnızca müşterilerimiz değil, aynı zamanda uzun yıllardır arkadaşlarımız olan ve pazara henüz girmiş bir marka iken Davines’i sahiplenen, markamızın kalıcılığına katkıda bulunan insanlar. Pandemi süreci ve sonrasında salonların devamlılığını sürdürmesi bir kuaför markası olan Davines’in de devamlılığını sürdürebilmesi açısından oldukça önemli. Hepimiz aynı gemideyiz. Bunlar, salonlara alım kolaylığı sağlamak üzere vadeleri elimizden geldiğince açmak, çeşitli promosyon ve eğitimlerle onları desteklemek için fazlasıyla önemli nedenler.
Kuaför salonları ve sektör özelinde 2021’e bakışınız ve beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?
Yapılan aşı çalışmalarının başarılı olması durumunda sektörün 2021 yılında çok daha hızlı bir ivmeyle büyüme yaşayacağına inanıyorum.
Kuaför salonu sahiplerine, çalışanlarına önerileriniz nedir?
Bu durağan süreçte, salonların ve salon çalışanlarının teknik ve teorik eğitimlerle salon servislerini daha zengin bir hale getirmek üzere çalışmalar yapmasını önerebilirim. Örneğin, salon servislerine çeşitlilik kazandırarak, normale dönüş sürecinde cironun artmasına katkı sağlayacak düzleştirme ve perma gibi işlemlere öncelik tanıyabilir, müşteriye farklı bir deneyim tecrübesi sağlayacak profesyonel salon bakımlarını menülerine ekleyebilirler. Bunun haricinde, yeni bir salon açmanın ya da mevcut bir salonu işletmenin oldukça maliyetli olduğu bu günlerde müşteri kitlesi ve fiyat politikası birbirine çok yakın olan işletmeler tek çatı altında birleşebilir.
Globalde ve yerelde 2021 planlarınız, şirket yapılanmanız, eğitim-etkinlik takviminiz, ürün lansmanlarınız hakkında neler paylaşmak istersiniz?
Her şeyden önce hem Türkiye’de hem de globalde eğitimler hızlanarak devam edecek. Ürün koleksiyon ve renklendirme olarak kategorize ettiğimiz eğitimler markamızın sosyal medya hesaplarında yayınlanacak ve sosyal mesafe kuralına uygun olacak şekilde akademilerimizde yüz yüze de gerçekleşebilecek.
Eğitim, satış ve sevkiyat birimlerinde çalışan personel sayısını 2021 yılında da arttırmaya devam ediyoruz. Çeşitli eğitim organizasyonlarıyla hem ekip motivasyonunu en üst seviyede tutmaya hem de ‘’yeni normal’’e adapte olmaya çabalarken süreçten negatif etkilenmemelerine yardımcı olmaya çalışıyoruz. Tabii ki her yıl olduğu gibi bu yıl da yeni çıkacak olan ürünlerle ürün çeşitliliğimizi arttırarak büyümeye devam etmeyi hedefliyoruz.